Verzendkosten betalen als artikel niet geleverd blijkt
Ik bestel 3 artikelen
€24,95,+ €24,95+ €4,95 en kom daarbij boven het bedrag van €50,- zodat verzendkosten gratis zijn.
Betaal netjes mijn order met Ideal.
ontvang netjes het pakket met de factuur.
Blijkt dat 1 artikel niet geleverd is, dat van €4,95.
Ik meld dit bij de webwinkel van het bedrijf.
Krijg als reactie dat het artikel niet meer leverbaar is en uit het assortiment gaat, het spijt ze, dat ze dit niet gemeld hebben.
Vervolgens melden ze dat als ik het bedrag teruggestort wil hebben, de totale order onder de €50,- komt .
En ik dus € 6,95 verzendkosten zou moeten betalen, maar omdat ze voor €2,- geen factuur willen sturen, ik dit maar als coulance moet zien, en ze niet crediteren aan mij.
Beetje vreemd lijkt mij dit, mag dit zo?
Het artikel staat trouwen nu nog steeds op hun website als zijnde beschikbaar.
Beetje vreemd lijkt mij dit, mag dit zo?
Ja, dat is correct.
En coulant dat ze niet gaan factureren.
Wel vervelend voor jou.
Het artikel staat trouwen nu nog steeds op hun website als zijnde beschikbaar
Daar zou ik ze dan nog even op attenderen.
Heeft u al verder gezocht op internet m.b.t. tot dit bedrijf? Het zou zo maar kunnen dat dit een meer gebruikte verkooptruc is en dat er meer klanten zo behandeld zijn. Kunt u hier de webwinkel noemen?
Buiten dat ligt de schuld niet bij u. U heeft aan uw verplichtingen gedaan, echter door toedoen van de verkoper komt u onder die limiet te zitten.
Dan zou ik ze daar nog even netjes op attenderen.
En natuurlijk mag dat want dat is volgens de voorwaarden (die u gelezen heeft).
Nee, dit mag niet, want bij het aangaan van de overeenkomst moeten de verzendkosten worden vermeld in het orderoverzicht. Achteraf, als de bestelling is opgestuurd, nog met de mededeling komen dat een artikel niet kan worden geleverd en (dus niet bij het aangaan van de overeenkomst), mogen er geen verzendkosten worden berekend. U heeft deze koopovereenkomst nl gedaan met het idee dat er geen verzendkosten zouden zijn.
Otto weet op het moment van opsturen dat de overeenkomst niet meer klopt en moet dan ook voor opsturen nogmaals de veranderde overeenkomst aan u overleggen. U heeft dan nl nog de tijd om de overeenkomst te ontbinden.
Ik zou hierover ook een klacht indienen bij Thuiswinkel.org, waar Otto bij is aangesloten. Het lijkt omdat er meerdere klachten zijn, ook nog een verdienmodel van Otto.
Otto?
ehh.........zover ik begrijp rekenen ze voor de bezorging ook geen verzendkosten maar alleen bij terug sturen trekken ze ze wel af van het bedrag.
Wanneer de spullen dus behouden worden zijn er geen extra kosten lijkt mij
en inderdaad carola, zoekster ziet dat waarschijnlijk in haar kristallen bol ;-)
@henk. De Ts heeft natuurlijk al € 54,85 betaald. En hij krijgt die € 4,95 niet terug.
@ tijger
Ahhhh........ zo had ik het niet gelezen maar het klopt wel denk ik wat je zegt!
dat ze dan uit coulance die 10 cent er bij tellen, stelletje ....... :-(
Dacht dat dit over Otto ging omdat Edrick3 er in
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/otto-levert-niet-1?id=594371&utm_medium=email
naar verwees. Geen glazen bol dus ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer