Ro
door Ronchb2612 Feb 8, 2018 om 13:13
Winkels & webshops

Verzendkosten betalen als artikel niet geleverd blijkt

Ik bestel 3 artikelen
€24,95,+ €24,95+ €4,95 en kom daarbij boven het bedrag van €50,- zodat verzendkosten gratis zijn.
Betaal netjes mijn order met Ideal.
ontvang netjes het pakket met de factuur.
Blijkt dat 1 artikel niet geleverd is, dat van €4,95.
Ik meld dit bij de webwinkel van het bedrijf.
Krijg als reactie dat het artikel niet meer leverbaar is en uit het assortiment gaat, het spijt ze, dat ze dit niet gemeld hebben.
Vervolgens melden ze dat als ik het bedrag teruggestort wil hebben, de totale order onder de €50,- komt .
En ik dus € 6,95 verzendkosten zou moeten betalen, maar omdat ze voor €2,- geen factuur willen sturen, ik dit maar als coulance moet zien, en ze niet crediteren aan mij.

Beetje vreemd lijkt mij dit, mag dit zo?
Het artikel staat trouwen nu nog steeds op hun website als zijnde beschikbaar.

1590 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2018 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beetje vreemd lijkt mij dit, mag dit zo?
Ja, dat is correct.
En coulant dat ze niet gaan factureren.
Wel vervelend voor jou.
Het artikel staat trouwen nu nog steeds op hun website als zijnde beschikbaar
Daar zou ik ze dan nog even op attenderen.

hutch
door hutch - Feb 8, 2018 om 14:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heeft u al verder gezocht op internet m.b.t. tot dit bedrijf? Het zou zo maar kunnen dat dit een meer gebruikte verkooptruc is en dat er meer klanten zo behandeld zijn. Kunt u hier de webwinkel noemen?

Buiten dat ligt de schuld niet bij u. U heeft aan uw verplichtingen gedaan, echter door toedoen van de verkoper komt u onder die limiet te zitten.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2018 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zou ik ze daar nog even netjes op attenderen.
En natuurlijk mag dat want dat is volgens de voorwaarden (die u gelezen heeft).

zoekster1
door zoekster1 - Feb 14, 2018 om 13:06
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit mag niet, want bij het aangaan van de overeenkomst moeten de verzendkosten worden vermeld in het orderoverzicht. Achteraf, als de bestelling is opgestuurd, nog met de mededeling komen dat een artikel niet kan worden geleverd en (dus niet bij het aangaan van de overeenkomst), mogen er geen verzendkosten worden berekend. U heeft deze koopovereenkomst nl gedaan met het idee dat er geen verzendkosten zouden zijn.
Otto weet op het moment van opsturen dat de overeenkomst niet meer klopt en moet dan ook voor opsturen nogmaals de veranderde overeenkomst aan u overleggen. U heeft dan nl nog de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

Ik zou hierover ook een klacht indienen bij Thuiswinkel.org, waar Otto bij is aangesloten. Het lijkt omdat er meerdere klachten zijn, ook nog een verdienmodel van Otto.

Cookies
door Cookies Feb 14, 2018 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Otto?

@H
door @HENK@ Feb 14, 2018 om 13:31
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehh.........zover ik begrijp rekenen ze voor de bezorging ook geen verzendkosten maar alleen bij terug sturen trekken ze ze wel af van het bedrag.

Wanneer de spullen dus behouden worden zijn er geen extra kosten lijkt mij

@H
door @HENK@ Feb 14, 2018 om 13:34
159 Antwoorden / 1 Vragen

en inderdaad carola, zoekster ziet dat waarschijnlijk in haar kristallen bol ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk. De Ts heeft natuurlijk al € 54,85 betaald. En hij krijgt die € 4,95 niet terug.

@H
door @HENK@ Feb 14, 2018 om 19:02
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ tijger

Ahhhh........ zo had ik het niet gelezen maar het klopt wel denk ik wat je zegt!

@H
door @HENK@ Feb 14, 2018 om 19:04
159 Antwoorden / 1 Vragen

dat ze dan uit coulance die 10 cent er bij tellen, stelletje ....... :-(

zoekster1
door zoekster1 - Feb 14, 2018 om 13:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dacht dat dit over Otto ging omdat Edrick3 er in

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/otto-levert-niet-1?id=594371&utm_medium=email

naar verwees. Geen glazen bol dus ;-)