Verzendkosten pakket rekenen na retour sturen
Hallo,
Ik heb laatst 2 producten besteld met een totaal bedrag van €79,90. Boven de €75,00 is het gratis verzendkosten. Ik heb dan dus ook geen verzendkosten betaald. Uiteindelijk heb ik 1 van de 2 producten terug gestuurd. De kosten voor het retour sturen is voor eigen rekening, geen probleem natuurlijk want ik kies er zelf voor. Nu heb ik vandaag de prijs van het geretourneerde artikel terug gekregen min de verzendkosten (€4,95). Ik heb het bedrijf gelijk een mailtje gestuurd en krijg al antwoord: "De verzendkosten onder de €75 zijn €4,95." En "Boven de €75,00 is het gratis uw order is €39,95" Omdat ik dus 1 artikel terug stuur is de totale waarde van mijn bestelling onder de €75,00 waardoor ik dus achteraf nog de verzendkosten van mijn bestelling betaal. Mag een bedrijf dit doen?
Topantwoord
Het lijkt mij logisch en redelijk, maar er was recent een soortgelijke vraag. Lees de daar gegeven antwoorden eens door:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/verzendkosten-retournering
Als u de hele boel terug had gestuurd, hadden ze ook geen verzendkosten mogen rekenen van de heenzending.
Maar neem eens contact op met Consuwijzer, want mijns inziens handelt deze webshop fout.
Zal best wel in de voorwaarden staan, en ja dat mag gewoon voor retourzendingen. Van datgene wat u terug heeft gestuurd, krijgt u het bedrag (minus verzendkosten) terug als u vooruit betaald heeft. Het gaat dan niet om de bestelling maar de aankoop die u gedaan heeft en die is € 39,95
Klopt geen hout van. Voortaan wegblijven bij die shop.
Als u één ding had besteld, en dus verzendkosten had moeten betalen, hadden ze die ook terug moeten geven na retourneren.
Welke webshop is dat eigenlijk? Kan men er rekening mee houden om daar niets te bestellen.
Ik snap de webshop wel, ken nl genoeg mensen die bewust wat extra's bestellen (wat zij niet van plan zijn te houden) om maar gratis te kunnen laten bezorgen en daarna het extra bestelde terugsturen.
.... en daarna, op eigen kosten, het extra bestelde terugsturen.
Wat maakt dit een lucratieve deal voor de klant?
Veel bedrijven hebben gratis retourzenden.
Deze webshop niet staat in de vraag, dus uw opmerking ('ik snap de webshop wel') is niet van toepassing
Tja, uw uiteindelijke bestelling bleef onder het in de voorwaarden genoemde bedrag waarbij verzending gratis is.
Het is dus terecht maar of het chic / elegant / klantvriendelijk is, is een geheel andere vraag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer