je
door jeanette van der neut Sep 12, 2016 om 17:11
Winkels & webshops

Via AH had unilever een prijsvraag, tegeltjeswijsheid met koopverplichting.

Nu zou het toch een loterij geweest zijn al is dat later ontkend.
Dat ik niet 1 van de 6 auto's of andere 400 prijzen heb gewonnen vind ik niet het ergste.
Quote --> Artikel 4 Aanwijzing van de winnaars
1. Een deskundige jury zal uiterlijk 26 augustus 2016 de winnaar(s) van de actie bepalen en daarbij,
onder meer, letten op originaliteit, creativiteit en inventiviteit van de inzending.<---einde quote
Maar een van de voorwaarden was dat - door mee te doen - je de rechten op je tegeltjeswijsheid kwijt bent.
Maar ik hoor en lees niets over de winnaars en daarom zou het niet helemaal eerlijk kunnen zijn gegaan.
Dus mijn vraag is: "Is Unilever verplicht de winnende zinnen openbaar te maken en zijn mijn - niet in de prijzen gevallen - bijdragen weer van mij?"
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat er urenlang op gepuzzeld is.

4038 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2016 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan al eens bij AH of Unilever geinformeerd naar de uitslag van die wedstrijd?

Als men ergens aan mee doet door het inzenden van een slogan of zo, geeft men meestal de rechten op.

En u kon dat toch ook weten, want het stond in de voorwaarden.

Die tegeltjeswijsheden zullen later wel gebruikt worden.

En urenlang gepuzzeld? Wat dan nog, niemand was verplicht om mee te doen.

Waar slaat het woord koopverplichting op in de titel van uw vraag?

je
door jeanette van der neut - Sep 12, 2016 om 21:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als je 3 streepjescodes moet invullen en de bon moet bewaren is er een koopverplichting.
Als er 406 prijzen zijn zijn er 406 winnende zinnen.
Nog eens ...

Artikel 4 Aanwijzing van de winnaars
1. Een deskundige jury zal uiterlijk 26 augustus 2016 de winnaar(s) van de actie bepalen en daarbij,
onder meer, letten op originaliteit, creativiteit en inventiviteit van de inzending.

En een loterij is heel wat anders.

Da
door Daliyanique Sep 21, 2016 om 14:25
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben het helemaal met je eens Jeanette. Ik geloof ook dat het een loterij is geweest.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 12, 2016 om 21:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind het nog kort dag,  als ze op 26 august de winnaars trekken/bekendmaken dan duurt het vast nog even voor alles door alle afdelingen is gecontroleerd.
Diewilik

je
door jeanette van der neut - Sep 12, 2016 om 21:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil gewoon weten of die wedstrijd zuiver was.
Als Unilever 6 auto's 200 fietsen en 200 telefoons uitreikt zou je zeggen dat ze daar toch groots mee uitpakken.
Binnen een week vertellen ze je alleen dat je niet gewonnen hebt en daarna hoor je niets over wie/wat wel gewonnen heeft.
Houdt Unilever zich aan hun eigen voorwaarden wil ik weten?
Ze antwoorden niet en AH zegt eerst de winnaars zijn al getrokken en daarna ... stom van ons ze zijn beoordeeld.
Ik dacht antwoorden te krijgen hier bij Kassa maar in plaats daarvan klinkt er in de antwoorden hier door dat ik een slechte verliezer ben.
Ik ben gewoon reuze benieuwd naar die winnende zinnen.

ma
door maria de laatste Sep 19, 2016 om 00:31
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Jeanette, Ik vind taal ook geweldig leuk en als ik niet win; ook prima, maar ik ben ook altijd benieuwd wie er WEL winnen en met welke zin. dat is gewoon leuk!

Beste Albert Heijn, half augustus hadden jullie een supergave wedstrijd met tegeltjeswijsheden. Wanneer en waar maken jullie de winnende wijsheden bekend. Ik ben echt enorm benieuwd welke teksten er in de toekomst aan mijn moeders muur komen te hangen!! En natuurlijk ook een beetje of ik dan aan het fietsen ben of een rondje met de Fiat 500 aan het toeren ben...:) !!!

Leuk
Geweldig
Grappig
Verbluft
Verdrietig
Boos

ReactieDelen
Reacties
Albert Heijn

Albert Heijn Ook zo nieuwsgierig geworden Maria? De winnaars hebben inmiddels allemaal een bericht ontvangen. De wijsheden publiceren we na het uitreiken van de hoofdprijzen. ^Allain
Maria De Laatste

Maria De Laatste ik ben benieuwd. jazeker. razendnieuwsgierig. Maken jullie ze ook bekend op de gewone site
Albert Heijn

Albert Heijn We publiceren deze zodra de winnaars weten wat ze hebben gewonnen Maria. Nog even geduld! ^Robin

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2016 om 22:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst zijn wij vrijwilligers die naar eer en geweten proberen goede antwoorden te geven. Wij zijn geen bnnvacatures medewerkers.

U heeft het over een akte.  Niet over een loterij. Kennelijk hebben 'winnars' bericht gehad en de niet winnaars niet.
Jammer misschien maar waarom  dan het idee dat e.e.a. onrechtmatig zou zijn verlopen?

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2016 om 22:15
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als Unilever 6 auto's 200 fietsen en 200 telefoons uitreikt.
Wie zegt dat deze allemaal zijn uitgereikt? Deze prijzen waren beschikbaar en als er maar bij voorbeeld 10 winnende en bruikbare slogans waren krijgen die mensen heus geen 20 fietsen of telefoons. En Unilever is zeker niet verplicht bekend te maken wie de winnaars zijn. Dit valt onder de categorie privacy.

Cookies
door Cookies - Sep 12, 2016 om 22:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

en zijn mijn - niet in de prijzen gevallen - bijdragen weer van mij?

Artikel 7 Auteursrechten en medewerking

1. Indien de deelnemers inzendingen insturen, uploaden, inspreken of anderszins een bijdrage aan de actie dienen te leveren, worden deze inzendingen/bijdragen eigendom van Unilever. Unilever behoudt zich het recht voor om naar eigen inzicht deze inzending/bijdrage te kuisen, in te korten, te wijzigen of te verwijderen, zonder dit (vooraf) aan je te melden.
2. Je verleent hierbij aan Unilever het eeuwigdurende recht om jouw inzending/bijdrage, al dan niet in gewijzigde vorm, te gebruiken voor welk medium dan ook. Unilever is hierbij niet verplicht om jouw naam te vermelden.
3. Indien je de winnaar van een prijs bent, geef je Unilever hierbij toestemming om jouw naam en/of beeldmateriaal waarop je bent afgebeeld (van bijvoorbeeld de prijsuitreiking) te gebruiken voor welke uitingen dan ook die verband houden met deze actie.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2016 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over een tijdje zal Unilever en/of AH wel reclame maken met een slogan en dan weet de winnaar: zij hebben mijn slogan gebruikt. Mooi toch?

je
door jeanette van der neut - Sep 12, 2016 om 23:01
6 Antwoorden / 1 Vragen

Waar in de voorwaarde staat dan dat niet alle prijzen uit gereikt gaan worden?
En ik ben ook vrijwilliger.
Ik doe boodschappen en daarom kon ik zo vaak meedoen.
Taal grapjes is een hobby en je ontmoet niet vaak mensen met dezelfde hobby.
Albert Heijn Jeanette!! Zo jammer om dit te moeten zeggen, de loting is al geweest..
Maar ik ben echt oprecht onder de indruk van jouw geweldige woordspelingen en Ad-rem reacties. Wil jij mij jouw gegevens ajb inbox sturen?
Ik ga je iets leuks toesturen :-) #appieLove
Jeanette van der Neut Ik vind jou lief hoor Maureen maar ik wil even geen cadeautje. Hadden ze de winnaars ook maar met het hart gekozen ... dit klopt gewoon niet. :-(

Jeanette van der Neut Mijn ..... Kies je vakantie met je hart, dat klopt altijd. .... is dus ook niet eens gelezen?

brainless
door brainless - Sep 13, 2016 om 11:16
324 Antwoorden / 0 Vragen

Bij onze AH was een winnaar.
https://www.facebook.com/Albertheijnbijsterbosch/?hc_ref=PAGES_TIMELINE
Even scrollen naar 9 september.

Da
door Daliyanique Sep 21, 2016 om 15:23
2 Antwoorden / Vragen

Dank je wel BRAINLESS voor attendering op de facebook site waar een winnende tekst wordt genoemd. Dat er met deze tekst een auto gewonnen is, toont aan dat er niet is gelet op originaliteit, creativiteit en inventiviteit van de inzending Als de 'deskundige jury' op Google de zin ' rookworst zonder r is ook worst' zou hebben ingetypt, had ze kunnen weten dat dit NIET ORIGINEEL was. Er zijn minstens 10 pagina's vol met verschillende sites te vinden waar deze tekst op voorkomt.

Ma
door Mat Matheij - Sep 13, 2016 om 23:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja zo komen dit soort bedrijven aan hun 'wijsheid'. Niet dat daar veel  mee wordt gedaan. Ook reclamemakers maken het zich onwijs moeilijk. Ik ken maar een voorbeeld dat daawerkelijk op de markt is gekomen Lay's patatje Joppie. Geproeft en het smaakt enigszins naar patat met. Wanneer u meedoet aan een aktie en een van de voorwaarden zou zijn dat u afstand doet van uw inzending -en daar gaat het ook om- dan lijkt mij dat dat ook zo is. Wel zou ik willen weten aan wie die prijzen wel zijn verstrekt. Dat is meestal een nogal mistig verhaal.

je
door jeanette van der neut - Sep 14, 2016 om 00:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

 MAT MATHEIJ , ik vind juist dat die reclame makers het zich niet moeilijk maken maar het juist al gauw goed vinden.

Die winnende zin in Beisterbosch was een (gouwe) ouwe. "Rookworst zonder R is ook worst."
De mijnen zijn iig zelf ge- of ver-maakt.
 "De zon gaat dan wel gratis op, het kost je wel iedere keer een dag"

En omdat het over vakantie in eigen land moest gaan ...

"Kies je vakantie met je hart, dat klopt altijd"

Hi hi, ben ik nu strafbaar? Ze waren van mij en ze zijn nu van Unilever.
Ach, ik stop erover.
Tenslotte gun ik dat koppel die auto echt wel.

Da
door Daliyanique Sep 21, 2016 om 14:39
2 Antwoorden / Vragen

Dat met de tegelwijsheid 'ROOKWORST ZONDER R IS OOK WORST' een auto is gewonnen, zegt genoeg.
Je hoeft geen deskundige jury te zijn om te weten dat het niet origineel is, niet creatief, niet inventief en helemaal geen 'wijsheid'.
Eerlijk verliezen daar is niks mis mee maar ik voel me opgelicht door deze Albert Heijn actie. Ik denk ook niet dat er een notaris aan te pas is gekomen om de eerlijkheid van 'deze loterij' te waarborgen.
Leuk voor die mensen dat ze een auto hebben gewonnen. Maar zonde van de tijd die ik en vele anderen in deze zogenaamde 'wedstrijd' hebben gestoken.

ha
door halex Sep 22, 2016 om 07:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hoop niet dat u uw inzendingen wel creatief en origineel vindt. Want ik vind ze nogal belegen ouderwets aandoen. Iemand een teiltje voor me?

ma
door maria de laatste - Sep 19, 2016 om 00:27
1 Antwoorden / Vragen

Beste Jeanette, Samen met veel vrienden hebben ik meegedaan aan deze actie. Met veel plezier en allemaal taalcreatieven, maar niemand...echt helemaal niemand van ons heeft ook maar iets gewonnen. Op 2 september stuurde ik via FB dit bericht naar Albert Heijn; en kreeg al snel een reactie terug ook. Hieronder even geknipt en geplakt, maar tot nu toe is het 19 september en nog heeeeeeeeel stil .........

Beste Albert Heijn, half augustus hadden jullie een supergave wedstrijd met tegeltjeswijsheden. Wanneer en waar maken jullie de winnende wijsheden bekend. Ik ben echt enorm benieuwd welke teksten er in de toekomst aan mijn moeders muur komen te hangen!! En natuurlijk ook een beetje of ik dan aan het fietsen ben of een rondje met de Fiat 500 aan het toeren ben...:) !!!

Leuk
Geweldig
Grappig
Verbluft
Verdrietig
Boos

ReactieDelen
Reacties
Albert Heijn

Albert Heijn Ook zo nieuwsgierig geworden Maria? De winnaars hebben inmiddels allemaal een bericht ontvangen. De wijsheden publiceren we na het uitreiken van de hoofdprijzen. ^Allain
Maria De Laatste

Maria De Laatste ik ben benieuwd. jazeker. razendnieuwsgierig. Maken jullie ze ook bekend op de gewone site
Albert Heijn

Albert Heijn We publiceren deze zodra de winnaars weten wat ze hebben gewonnen Maria. Nog even geduld! ^Robin

Einde chatgesprek

Da
door Daliyanique - Sep 21, 2016 om 15:32
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben blij met de attendering van BRAINLESS, want dit toont aan dat er niet is gelet op originaliteit, creativiteit en inventiviteit van de inzending
Als de 'deskundige jury' op Google de zin ' rookworst zonder r is ook worst' zou hebben ingetypt, had ze kunnen weten dat dit NIET ORIGINEEL was. Er zijn minstens 10 pagina's vol met verschillende sites te vinden waar deze tekst op voorkomt.

DOOR BRAINLESS - 13 SEP. 2016 OM 11:16
231 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Bij onze AH was een winnaar.
https://www.facebook.com/Albertheijnbijsterbosch/?hc_ref=PAGES_TIMELINE
Even scrollen naar 9 september.

Da
door Daliyanique - Sep 21, 2016 om 15:40
2 Antwoorden / Vragen

Wanneer is de woordgrap "Rookworst zonder R is ook worst" bedacht?

  • 1 jaar geleden

Ik hoorde van een collega dat hij in een deuk lag om een tekst die hij tijdens een carnavalsoptocht was tegengekomen:

"Rookworst zonder R is ook worst"

Hij had die woordgrap kennelijk nooit eerder gezien.

Voor mij was dit echter een al wat bedaagde tekst. Ik ben hem een aantal jaren geleden al tegengekomen - ik kan me echter niet meer herinneren wanneer en waar.

Op Internet is deze tekst in ieder geval op 2 februari 2006 al genoemd:
http://forum.mtasa.com/viewtopic.php?p=215216 .
Maar wanneer is deze tekst nu echt bedacht?

Mijn vraag is dus: wanneer (en waar) dook deze tekst voor het eerst op?

Er is 1 antwoord gegeven

Volgens mij heeft André van Duin die grap ooit bedacht. Maar ik weet het niet zeker. En ook niet wanneer die grap in zijn shows voorkwam.

  • 1 jaar geleden

1 reactie

je
door jeanette van der neut - Sep 21, 2016 om 17:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gun die mensen in Bijsterbosch die auto, daar gaat het niet om.
Maar ik voel me als comsument een beetje besodemieterd door Unilever.

Alsof we te manipuleren zijn als massa en niet uit induviduen bestaan.

Da
door Daliyanique Sep 21, 2016 om 19:33
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb middels het formulier op deze site
http://kassa.vara.nl/pagina/contact
contact opgenomen met de redactie van het tv programma Kassa.
Ik vind dat aan de kaak mag worden gesteld dat de Albert Heijn met Unilever de consument heeft opgelicht met deze zogenaamde wedstrijd.
Onder valse voorwendselen hebben ze de klant verleid om meer actieproducten te kopen.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2016 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u koopt spullen die u niet nodig hebt, om aan een wedstrijd mee te kunnen doen? Beetje dom. En welke valse voorwendselen zijn er dan gebruikt.?

je
door jeanette van der neut Sep 21, 2016 om 22:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Daliyanique de koopverplichting (en vooral het bewaren van al die kassabonnen) hoorde bij een jurering en niet bij een loterij.
De vraag blijft; "Hebben ze nu het intelectueel eigendom van de winnende inzendingen of van alle inzendingen?"

Tijger1 U geeft dus een ongeinteresseerd antwoord op vragen die u niet snapt en die ik al eerder heb uitgelegd? Beetje dom. Eigenlijk die hele aanmame is dom.

Cookies
door Cookies Sep 21, 2016 om 22:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo de vraag blijft? Daar heb ik al lang antwoord op gegeven. We moeten ook nog interesse hebben in deze flauwrkul? Regel het samen via FB, ik zit bepaald niet te wachten op FB prietpraat.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2016 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geef helemaal geen ongeinterresseerd antwoord. U hebt meegedaan aan een wedstrijd, en daar ook nog onnodig spul voor gekocht, maar u hebt niet gewonnen. En ja die inzendingen bent u kwijt. Jammer dan, maar klaar daarmee. Ik koop alleen maar actieproducten als ik ze nodig heb.

je
door jeanette van der neut - Sep 22, 2016 om 07:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve reageerders,

Voor dat er meer karma's belast worden - ik lees alle reacties van dit/mijn draadje - maar ik ga niet overal meer op in.
Maar klets gerust tegen de spiegel als je wilt schelden of denkt dat het slim is mensen dom te moemen.
Met naief wil ik - voor een deel - nog wel meegaan.
Want ik dacht; "Dit is Kassa, een consumenten platform".
Jammer .... niet dus.