AL
door ALMELOHDK Aug 24, 2017 om 14:42
Winkels & webshops

Vingerafdruk

Een  aantal maanden geleden een vinger afdruk van de vinger van mijn overleden vader bij de juwelier gebracht om deze op een ring te laten zetten.
Totdat afgelopen week de juwelier belde dat dat de afdruk is kwijt geraakt bij een bedrijf waar zij hem (aangetekend)hebben heen gestuurd.
Nu hebben we geen ring en het origineel is nu ook weg zodat de rest van de familie er ook geen gebruik meer van kan maken.

1987 8 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Aug 24, 2017 om 14:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heel naar.
wat is uw vraag?

AL
door ALMELOHDK - Aug 24, 2017 om 14:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik bij de juwelier iets claimen of wat dan ook

jo
door jorisw Aug 24, 2017 om 20:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maakt geld dit verlies dan goed? Lijkt me niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2017 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iets claimen? Nee.

emcede
door emcede - Aug 24, 2017 om 14:53
960 Antwoorden / 4 Vragen

Is de ring ook kwijt geraakt? Dan zou u dat kunnen claimen. Het feit dat de vingerafdruk weg is, is natuurlijk erg naar maar nee - daarvoor kunt u niets claimen.

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2017 om 14:58
16847 Antwoorden / 108 Vragen

U schrijft: nu hebben we geen ring en het origineel is ook weg. De vingerafdruk, ja, die is kwijtgeraakt, kan, zeer helaas voor u, wel gebeuren. Maar @emcede vroeg al eerder: is de ring nu ook weg? Dan heeft u natuurlijk wel iets te claimen.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 24, 2017 om 16:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tenzij de ring nog niet is afgenomen.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2017 om 16:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, krijg toch de indruk dat het een bestaande ring was van de overleden vader, hoor. Kan er (uiteraard) naast zitten. Maar weet nog steeds niet (oude of nieuwe ring): of die ook weg is.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2017 om 16:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Almelohdk ,

Een  aantal maanden geleden een vinger afdruk van de vinger van mijn overleden vader bij de juwelier gebracht

Wat betreft de vingerafdruk , vraag eens bij het uitvaartcentrum , of deze nog de vingerafdruk van uw overleden vader hebben .
Ik heb geen flauw idee , maar niet geschoten is altijd mis .

ge
door george321 - Aug 24, 2017 om 16:14
390 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft de juwelier een opdracht gegeven, die heeft het aangetekend verzonden, deugdelijk. Als er sprake is van een bestaande ring, kunt u deze schade als goudprijs claimen m.i. maar meer ook niet.

U zegt dat de rest er ook niets meer mee kan nu, maar was u de eerste of bestaan er al wel ringen oid van?

Als dit het enige exemplaar was, zou vooraf een kopie maken wel verstandig zijn geweest.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 24, 2017 om 17:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de waarde van de vingerafdruk claimen. Tja, hoeveel is die waard, ik begrijp heel goed dat dit u verdriet doet. De vingerafdruk was belangrijk genoeg om te vereeuwigen. Het zou dan een soort smartengeld zijn, maar daar zijn we in Nederland niet zo scheutig mee.