be
door beloe Mar 9, 2018 om 19:55
Winkels & webshops
Waarom geen Garantie?

Keukenconcurent wilt geen schade vergoeden binnen de garantietermijn
Dramatisch is het als er aanspraak op garantie gemaakt wordt.
Keukenkastjes waar de fineer van afbladderd boven de kookplaat worden niet vergoed ,want is vochtschade zegt men.
Nou vind ik dat als een keukenkastje van 4 jaar oud al uiteen valt ,een slecht produkt.Er zit 5 jaar garantie op.Er is gewoon een slecht produkt geleverd en een ontwerpfout gemaakt.Maar 2 keukenkastjes vergoeden zijn ze te schijterig voor.Koop hier maar beter niks meer.Is gewoon dezelfde rotzooi die je in iedere bouwmarkt voor veel weiniger kunt kopen.

2177 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 9, 2018 om 20:23
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U zal moeten bewijzen dat het een ontwerpfout is, danwel een productfout. En dat is niet zeggen dat het zo is, maar onderbouwen. Boven een kookplaat komt stoom en stoom weekt alles los. Dit zou je dus kunnen verwachten.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2018 om 20:38
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk eens in de Nieuwsbrief van Kassa: bedrijven doen niet moeilijk bij garantie. Op de site van de Consumentenbond staan de namen van 300 bedrijven die meedoen. Keukenconcurent staat er (helaas) niet bij. Maar ik heb sinds 2011 een "nieuwe" keuken van de WBV en die ziet er nog als nieuw uit. Dus ik denk dat uw klacht terecht moet zijn als er al na 4 jaar "uw mooie foto" er zo uitziet. Dus een dikke 0 voor de Keukenconcurent.

marita5
door marita5 - Mar 9, 2018 om 20:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beloe ,

Garantie:

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het artikel.

Reparatie Kosten :

Voor vragen over reparatie(kosten) raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date-oplossingen voor kleine en grote problemen. In de handleiding of op de website van de fabrikant vindt u doorgaans snel een oplossing.

bron : keukenconcurrent.nl

U heeft inmiddels een klacht geplaatst op Trustpilot / en Keukenbrochuresaanvragen .

https://nl.trustpilot.com/review/www.keukenconcurrent.nl

https://keukenbrochuresaanvragen.nl/ervaring-keukenconcurrent/

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2018 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar boven een kookplaat zit normaal gesproken toch een wasemkap?

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 10, 2018 om 01:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar gelukkig kreeg u wel 50 procent korting op uw keuken toen u snel besliste.
Mandemakers keukens staan nu niet bekend om hun lange probleemloze levensduur.

be
door beloe - Mar 10, 2018 om 07:53
26 Antwoorden / 4 Vragen

Aan Maritas:
De fabrikant wordt angstvallig geheim gehouden door de keukenconcurent.
Dus daar zal ik niet terecht kunnen,ik ben dus afhankelijk van hun.
Maar zij kunnen de fabrikant toch aansprakelijk stellen?.
En ja ik heb een wasemkap,die ook altijd gebruikt wordt!Vreemd dat alleen de zijkanten van de hangkastjes boven de kookplaat loslaten.
Als zo iets na 4 jaar al kapot gaat is het een slecht produkt.Ik mag toch wel verwachten dat een keuken 10 jaar meegaat?
Ik heb inmiddeles ook al via de verzekering geprobeert maar die vergoeden ook niets,omdat het niet waterleiding gerelateerd is.
Wat kan ik nu nog doen?

panter22
door panter22 Mar 10, 2018 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Als je kookt, dan trekt de stoom niet alleen naar boven maar ook naar de zijkanten. En die keukenkastjes hangen vlak naast de kookplaat. Dit probleem hou je, ook met nieuwe kastjes.
Kun je een afzuigkap monteren die sterker afzuigt? Anders de kastjes weghalen.
Heeft de keukenconcurrent je daar niet op gewezen?

hansje klein
door hansje klein - Mar 10, 2018 om 08:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor de tweede foto,

waarop te zien is, dat de kastjes links en rechts van de kookplek vol in de vochtige luchtstroom hangen. Verantwoordelijk hiervoor is degene die uw keuken ooit heeft ontworpen ...

Advies: kastjes vervangen door nieuwe halve kastjes. Kosten voor de veroorzaker van het malleur.
Mijn smaak is het overigens niet om een mooie schouw in te klemmen tussen twee kastjes ...
en zou beide kasten (voor het gezicht ten bate van de schouw) helemaal verwijderen en ontzorgen.

Ge
door Genee - Mar 10, 2018 om 11:18
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Beginnen ze in de keukenbranche ook al met vochtschade?
Het is toch wel gebruikelijk dat er in een keuken gekookt wordt.
Denk dat het probleem mede veroorzaakt is doordat de lichtlijst niet helemaal doorloopt tot de zijkant van het kastje.
Hierdoor kan damp onder het kastje blijven hangen.
Geen idee of het fineer weer (door Keukenconcurent) geplakt kan worden.
Zou in dat geval er wel voor zorgen dat er geen vocht meer tussen het fineer en kastje kan komen.

Het is duidelijk dat de kastjes of fineer niet voldoet aan de eisen die er aan gesteld mag worden.

Bij onze keuken loopt de lichtlijst door tot de zijkant van de kastjes en nu na ruim 20 jaar geen probleem met het fineer daar.

me
door mein33 - Mar 10, 2018 om 11:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen
tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2018 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is gewoon hele slechte kwaliteit. Heb zelf 42 jaar een keuken gehad met bovenkastjes, met onder de ene een wasemkap. Bij verkoop van mijn woning was nog nergens de toplaag losgelaten, ook niet van de kastjes boven de kookplaat.

Zijn zij bij een geschillencommissie aangesloten? Dan daar klacht indienen.

Of anders het hele fineer verwijderen en zijkant schilderen.

ro
door ron503 - Mar 10, 2018 om 12:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De keukenkastjes hoeven niet van slechte kwaliteit te zijn want in deze overigens wel mooie keukenopstelling kan het kookvocht niet snel genoeg afgevoerd worden met als gevolg loslaten van het fineer. Edoch als Keukenconcurent de keuken voor u ontworpen heeft en de aanwezige afzuigkap aan de eisen voldoet dan is er m.i. sprake van een ontwerpfout en is Keukenconcurent aansprakelijk voor de gevolgschade van die ontwerpfout.