Wandkast wordt maar niet geleverd, levering wordt steeds verschoven.
Ik heb een wandkast besteld en aanbetaling gedaan en wacht daar al 5 maanden op. De levering wordt steeds opgeschoven. Mag ik de koop ongedaan maken en mijn aanbetaling terug vragen?
Lees deze informatie van de ConsuWijzer eens door: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd
Slaat de link ook op stenen winkels?
Wilt u misschien schrijven bij wie u de kast gekocht is? Dat kan soms uitmaken. Zomaar zonder meer de koop ongedaan maken, kan ik vanuit deze vraagstelling niet antwoorden. Het kan immers zijn dat de kast in het buitenland is gemaakt (of besteld moest worden). Of, dat is mijn punt eigenlijk, heeft u iets bij een onbetrouwbare zaak gekocht.
Ha @Tenormin , bijna dezeldde vraag :-)
Naam van de leverancier/winkel, en is het op verzoek een aangepaste kast, wat is de reden van uitstellen?
Wat staat er dan in de orderbevestiging m.b.t. de leverdatum en wat staat er in de voorwaarden over te late levering (door overmacht)?
Ben bang dat @kreeft002 zijn/haar vraag niet kan terugvinden. Maar er kunnen voldoende redenen zijn dat het meubel verlaat kan worden geleverd. En ook: er zijn ook genoeg toko's die de aanbetaling cashen en de klant in de kou laten staan. Maar goed, als er geen antwoord komt op bij wie gekocht is er even niets zinnigs over te schrijven.
U kunt gewoon de koop ongedaan maken en uw geld terugvorderen.
Heb ik ook gehad een keer maar doen moeilijk maar u heeft ook uw recht.
U kunt de overeenkomst ontbinden
Wanneer de levertijd, conform artikel 6 van de CBW voorwaarden, overschreden wordt.
Hallo Kreft002,
Is de kast voor u op maat gemaakt, dan zult u niet (zonder kosten) kunnen annuleren. Er is dan immers een product speciaal voor u besteld/gemaakt. Mocht dat niet zo zijn dan staat er vast iets van in koopvoorwaarden.
Een leverancier heeft gewoon verplichtingen, waaronder een leverplicht binnen een bepaalde levertijd. Als deze niet nagekomen wordt, kan de koop ontbonden worden. Hiervoor kan de klant niet aansprakelijk worden gesteld. De TS moet de leverancier wel de kans geven te leveren, binnen redelijke termijn. Een aangetekende brief met daarin een termijn is volgens mij de beste oplossing.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Ik heb de leverancier een aangetekende brief gestuurd. Daar stond in binnen 14 dagen leveren of anders geld terug of ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Na lang aandringen via deze verzekering kwam hij over de brug met de kast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer