jos bult
door jos bult Oct 3, 2020 om 22:59
Winkels & webshops

Wasdroger bij coolblue

Snelle levering van wasdroger door coolblue. Wat mij verbaasd is toen ik de wasdroger bestelde er bij stond dat de oude droger gratis werd meegenomen op de plaats waar hij stond en dat is 1 verdieping hoog. Na mijn betaling stond er dat de oude droger bij de voordeur gratis werd meegenomen. Na contact met klantenservice werd bij verteld dat ik de aansluitservice moest kopen a 19,95€ . Dus gratis levering en oude retour is dus onzin.


Want niemand heeft zijn oude droger bij de voordeur staan.



mijn vraag waarom deze vraag niet geplaatst wordt bij coolblue, hij wordt gewijgerd bij coolblue

8971 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Oct 3, 2020 om 23:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Jos Bult , 

Het staat duidelijk vermeld op de site van Coolblue . 

Nemen jullie mijn oude wigoedproduct of keukenapparaat gratis mee ?
 

Ja, maar alleen als het apparaat van vergelijkbaar formaat is. Je hoeft het product niet vooraf aan te melden. Doe voordat de bezorgers er zijn het volgende:

Wasmachines en wasdrogers zonder aansluitservice

  • Koppel je apparaat los van de aan- en afvoer. We hebben hier een instructievideo voor.
  • Maak het apparaat leeg en droog.
  • Zet je product alvast klaar bij je voordeur zodat onze bezorgers hem meteen mee kunnen nemen.

Wasmachines en wasdrogers met extra aansluitservice

  • Wij nemen het oude product mee vanaf de plek waar hij in huis staat.
  • Koppel je apparaat los van de aan- en afvoer. We hebben hier een instructievideo voor.
  • Maak het apparaat leeg en droog.
  • Verplaats andere spullen zodat je product vrij staat van andere apparaten.
  • Zorg ervoor dat het apparaat vrij staat van andere apparaten en niet aangesloten is op een trekschakelaar. 
Tot waar in huis bezorgen jullie witgoed en keukenapparatuur ?

Standaard bezorgen wij producten tot aan de drempel die toegang geeft tot je woning. Is dat niet op de begane grond? Dan bezorgen we met de trap tot en met de vierde verdieping. Met de lift komen we tot elke verdieping.

Voor een aantal witgoedproducten bieden wij een extra aansluitservice aan. We zetten dan je product op de gewenste plek en sluiten hem voor je aan op de aan- en afvoer. Je kunt deze aansluitservice toevoegen op de pagina van de producten waarvoor we deze service aanbieden. 

Wat houdt de extra aansluitservice voor witgoedproducten en keukenapparatuur in ?

  • We pakken je product voor je uit en nemen het verpakkingsmateriaal weer mee
  • We zetten je product op de door jou gewenste plek
  • We zetten je product waterpas
  • Wasmachines, drogers en was-droogcombinaties sluiten we aan op de aan- en afvoer. Aansluiten op een trekschakelaar valt niet binnen deze service. Deze service kun je apart selecteren op de pagina van het door jou gekozen product. Je hebt deze aansluitservice dan niet meer nodig.
  • We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte
  • We gaan niet weg tot alles werkt. Beloofd.

Je kunt deze aansluitservice toevoegen op de pagina van je gekozen product. De prijs hiervoor ligt tussen de € 9,95 en € 29,95 

Wasmachines en wasdrogers

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2020 om 23:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen
1

Dan heeft Cool Blue kennelijk de leveringsvoorwaarden gewijzigd, de link van @marita5 gelezen hebbend. Ik had, juist voor de Corona uitbrak, heel andere afspraken. Had toen een nieuwe wasmachine nodig. Gezegd dat boven de wasmachine de droger stond. Was geen enkel probleem. Woon op eerste etage van een flat met lift. De droger werd eraf gehaald; de oude wasmachine buiten geplaatst, de nieuwe aangesloten en de droger er weer bovenop, zonder enige extra kosten. D.w.z. er stond toen een vaste prijs van €29,00 voor. En oud ding werd gewoon afgevoerd. Dus is de "weigering" nu veranderd door onze "vijand" Covid 19? Dat weet ik dan niet.

rj
door rjw Oct 4, 2020 om 11:14
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Door covid-19 is het aantal webbestellingen fors toegenomen. Mooi voor Coolblue natuurlijk, maar dat betekent ook dat bij ongewijzigd beleid de bezorgers veel meer zwaar werk moeten doen dan oorspronkelijk gepland. Een enkele keer op een dag een machine naar beneden dragen lukt wel. Maar als je opeens veel van die dingen op een dag moet doen is iets anders.

tenormin
door tenormin Oct 4, 2020 om 11:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, bezorgers hebben rolwagentje bij zich. Moet er alleen opgezet worden. Dan lift, dan naar auto, met laad/lift klep. Naar beneden dragen per trap is een ander verhaal.

@H
door @HENK@ Oct 7, 2020 om 18:22
159 Antwoorden / 1 Vragen

het klopt, wanneer je betaald hebt voor de aansluitservice hoef je niets bij de voordeur te zetten

tenormin
door tenormin Oct 7, 2020 om 23:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@henk@. Je hebt gelijk, wat mij betreft dan. Alles werd gewoon aangesloten, verwijderd, de droger eraf en erop gezet. Want wat veel mensen schrijven: klaar zetten bij: zie je het al voor je: een 80 + ser de droger van de wasmachine halen enz.? De jongelui gaven me zelfs de tijd, toen apparaten even apart stonden, "even" schoon te maken" en hebben me met meer dingen geholpen dan mocht: heb alleen maar complimenten voor die jongens en inderdaad: ze deden alles voor een lach. De leuze van Cool Blue. Bij mij werd het waargemaakt. Trouwens ook bij installatie van de nieuwe televisie. Heb er zelf de ballen verstand van: zij wel, meer dan beloofd, toen alles werkte verdwenen ze pas. Meer dan Ziggo belooft trouwens. ;-((

ne
door neodutchio - Oct 4, 2020 om 08:30
5151 Antwoorden / 12 Vragen
1

Een appel is geen banaan. Bezorgen is gratis en dan zal de nieuwe machine bij u in de gang achter de deur neergezet worden. Wilt u deze ook aangesloten hebben, dan betaald u simpelweg daarvoor.
En als de bezorger de oude droger eerst moet gaan afkoppelen, dan kost dat tijd dat ook gewoon betaald moet worden.

Gratis levering en gratis ophalen is dus wel gewoon mogelijk. Maar dan moet u zelf de oude afkoppelen, klaarzetten en de nieuwe weer aansluiten.

panter22
door panter22 - Oct 4, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen
1

Heb je de droger nu maar geannuleerd en ergens anders gekocht?
Misschien over het hoofd gezien?
De nieuwe droger wordt bezorgd tot de voordeur. En de oude droger wordt meegenomen als je hem bij de voordeur hebt neerzet.
Dat is gratis bezorgen en ophalen.  Bij BCC en Expert moet je ook betalen.

lv
door lvthn von ach - Oct 4, 2020 om 09:00
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik lees dit erg veel bij aankoop bij CoolBlue.
Mijn inziens is dit een manier om toch te kunnen verdienen aan de oud voor nieuw regeling. Op de website vd Rijksoverheid staat namelijk dat ze de oude  gratis moeten meenemen en hier geen geld voor mogen vragen.
Door te zeggen dat u dan de aansluit optie had moeten nemen is in mijn ogen verkapt stelen. Je hebt namelijk al een verwijderingsbijdrage betaald! https://www.rijksoverheid.nl (klik op home, vul in bij zoeken "oud voor nieuw", bovenste zoekresultaat. Mijn eerdere geplaatste volledige link werkte niet, vandaar)

ne
door neodutchio Oct 4, 2020 om 09:53
5151 Antwoorden / 12 Vragen

De oude droger wordt ook gewoon gratis meegenomen. Mits deze klaar staat bij de deur. Om deze af te koppelen en vanaf de plek naar de voordeur te krijgen moet je wel betalen.

Donuts
door Donuts Oct 4, 2020 om 10:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

ND, uw antwoord is niet correct.

rj
door rjw Oct 4, 2020 om 11:16
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als je als klant ergens een machine ver weggestopt op een moeilijk bereikbare zolder hebt staan moet een leveranciers dat maar eventjes verwijderen. Klinkt niet erg geloofwaardig dat de wet zo geinterpreteerd moet worden.

Donuts
door Donuts Oct 4, 2020 om 11:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@RJW Wat begrijpt u niet aan "We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte"?

ju
door juliomariner Oct 7, 2020 om 19:22
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Staat niet in de wet dat ze dat wel moeten. Ze geven gelegenheid het oude apparaat gratis af te geven. 
ND en Rwj snappen het wel, u snapt het niet

ro
door ronny530 - Oct 4, 2020 om 09:08
2778 Antwoorden / 41 Vragen
1

Deze tekst staat bij een wiilekeurige advertentie '

    Gratis bezorging tot de drempel van je woning Woon je in een appartementencomplex en heb je geen lift? Dan bezorgen we tot en met de 4e verdieping tot jouw voordeur.
    Oude product meenemen We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte
    '.


Uit de tekst blijkt dat de plek waar in dit geval de oude wasdroger gebruikt werd ook de plek is waar die afgehaald wordt zonder * die naar de voorwaarden verwijst. Uitgaande van die tekst heeft u punt want u mag er van uitgaan dat dat ook zo is en niet enkel bij de aansluitservice van toepassing is. Dat uw vraag of recentie niet door Coolblue geplaatst wordt is te begrijpen want het betreft niet de wasdroger maar een onduidelijk advertentie beleid van Coolblue zelf. U kunt via de klantenservice uw klacht kenbaar maken en wie weet wordt de oude droger alsnog bij u afgehaald.

me
door mein33 - Oct 4, 2020 om 10:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Blijkbaar bent u vergeten om te glimlachen, want Coolbleu doet toch alles voor een glimlach.  ;-)) 


DOOR JOS BULT 3 OKT. 2020  Na mijn betaling stond er dat de oude droger bij de voordeur gratis werd meegenomen
 Want niemand heeft zijn oude droger bij de voordeur staan.

@josbult, 
Onze oude wasdroger had ik (vorig jaar) achter het huis bij de deur van de bijkeuken gezet en die is door de bezorgers van Coolbleu netjes meegenomenen dat terwijl ik geen aansluitservice had afgesloten.

Donuts
door Donuts Oct 4, 2020 om 10:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U had de oude wasdroger rustig op de oorspronkelijke plek kunnen laten staan. Hadden ze hem ook mee moeten nemen.

me
door mein33 Oct 4, 2020 om 11:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@SPRIETJE ,

Nou nee, want het vroegtijdig weghalen geeft een goede gelegenheid om het plekje even, op het gemak, goed onderhanden te nemen, alvorens het nieuwe apparaat geplaats gaat worden.  ;-))

Donuts
door Donuts Oct 4, 2020 om 11:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is waar, maar dat is dan wel een ander verhaal. Ik schuif bij vervanging van koelkast of wasautomaat, overigens zelf even een metertje naar voren om de plek goed schoon te maken.:-))

ju
door juliomariner Oct 7, 2020 om 19:24
1326 Antwoorden / 2 Vragen

waar in de wet stAAaat dag ze hem gratis van de elke plaat waar het apparaat ook staat mee moet nemen?

me
door mein33 Oct 7, 2020 om 21:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat stAAaat dag niet in een wet, maar wel in de spelregels van deze verkoper. ;-)

Donuts
door Donuts - Oct 4, 2020 om 10:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zet mijn tekst wel in een volgend veld.


Donuts
door Donuts - Oct 4, 2020 om 10:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen
0

Zoals op de afbeelding te lezen is, komt het er op neer dat ze gratis de nieuwe bij de voordeur zetten, maar de oude wel van hun oorspronkelijke plek mee nemen.

In het geval van TS hadden ze volgens deze tekst dus de oude droger van de 1e verdieping gratis moeten mee nemen en de nieuwe wasdroger was beneden bij de voordeur gedumpt.

Ondanks dat ik meestal een tevreden klant ben van CB, vind ik deze tekst toch best verwarrend. Je moet goed lezen om te zien wat er precies staat. Dat kan stukken duidelijker.

Waarom uw recentie niet geplaatst wordt, weet ik niet. Misschien omdat er een beoordeling van het product gevraagd wordt?

Re
door Reinier182 - Oct 4, 2020 om 12:15
160 Antwoorden / Vragen
0

De oude moet gewoon meegenomen worden. Gratis hoeft niet maar duidelijkheid wel. Laat duidelijk weten als bedrijf dat de oude meegenomen wordt en hoeveel het gaat kosten. Niet als reclame misbruiken of het gratis is en achteraf zeuren over geld. Duidelijk zijn naar de klanten is nodig. Klanten willen echt wel betalen als de informatie er is. Niet dan kunnen ze ergens anders heen.

Ha
door Halo 04 - Oct 4, 2020 om 14:17
11 Antwoorden / Vragen
1

Hallo meneer Jos,

het advertentiebeleid van Coolblue laat in dit geval duidelijk te wensen over. Ook het weigeren van uw vraag is niet netjes. U zou uw reactie kunnen plaatsen op Trustpilot....

bussy02
door bussy02 - Oct 4, 2020 om 18:59
145 Antwoorden / 37 Vragen
0

Hallo duidelijker kan Coolblue het niet maken. Simpel gewoon lezen.

be
door bejo52 - Oct 7, 2020 om 12:39
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goedemiddag 

U opmerking dat niemand zijn droger bij de deur heeft staan klopt maar bij mijn bestelling ( bij een andere winkel ) stond duidelijk vermeld dat de oude droger en wasmachine schoongemaakt en zonder water en snoer bij de voordeur moesten staan en als ik wilde dat de bezorgens dat deden moest er net als bij het plaatsen extra voor betaald worden ., bij cool bleu zal dat niet anders zijn het is tenslotte extra werk .

Ma
door MaartenWillem - Oct 7, 2020 om 15:30
1 Antwoorden / Vragen
0

Wat me opvalt bij reacties is dat er extra kosten zijn, terwijl het witgoed apparaat, bij onze lokale leverancier gratis geplaatst word en verwijderd van zijn plek zonder extra kosten. Wij zijn ook klant bij Coolblue en we zijn tevreden klanten, wat me wel tegenval bij hun is (dit heb ik ze ook in vragenlijst vermeld ) dat er soms extra kosten bij komen, en dit is jammer want ze zijn echt niet de goedkoopste in hun artikelen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 7, 2020 om 15:35
2055 Antwoorden / Vragen
2

Leuk onderwerp voor een tekstexegese maar wie niet begrijpt dat als de nieuwe droger bij de deur wordt afgeleverd daar dan ook de oude meegenomen wordt, en mutatis mutandis als de nieuwe naar boven wordt gesjouwd de oude ook van de plek meegenomen wordt, ontbeert gevoel voor elementaire logica, los van wat je uit de tekst op zou willen maken.

carla van hoorn
door carla van hoorn Oct 8, 2020 om 01:13
5 Antwoorden / Vragen

Ik moest hem twee keer lezen voor ik hem begreep, maar ik snap hem nu!

carla van hoorn
door carla van hoorn - Oct 8, 2020 om 01:11
5 Antwoorden / Vragen
0

Dan ben ik zeker niemand....
wij hebben onze was/droogcombinatie in de bijkeuken staan. Die heeft de ingang naast de voordeur. 

Overigens is onze wasmachine vorig jaar vervangen en wel kosteloos aangesloten en zelfs het programma is ons uitgelegd en testprogramma laten draaien. Door Coolblue! Dus blijkbaar hebben ze wel iets aangepast in hun dienstverlening. Maar dat lijkt me logisch in deze tijd. 

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 8, 2020 om 14:16
2055 Antwoorden / Vragen

Dat klopt, men sjouwt hem niet meer gratis naar boven wat men voorheen wel deed en dus ook niet meer gratis naar beneden. Er zijn vast mensen die dat zelf doen maar waarom je dan zou verwachten dat je de nieuwe wél zelf naar boven sjouwt en de oude niet zelf naar beneden is mij een raadsel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer