Wat kan ik doen als een bedrijf mij negeert?
Vorige week heb ik wat kleding besteld bij een bedrijf (Rebellion Fashionstore). Ze hadden mijn bestelling verzonden, maar ik kreeg geen track and trace code. Ik had ze gelijk gemaild en kreeg binnen een half uur antwoord, heel fijn!
Nu paste ik het kledingstuk (in dit geval was het een spijkerbroek), maar het was gewoon kapot! De naad op mijn been was kapot en de broek is zo niet te dragen. Ik mailde het bedrijf met dit nieuws en met de vraag of ik een nieuwe broek, of mijn geld terug kon krijgen. Inmiddels heb ik ze al 6 (!!!) mails gestuurd en ik heb geprobeerd contact te krijgen via social media. Nergens krijg ik gehoor en ik word gewoon genegeerd. Ik vind dit gewoon echt belachelijk en onprofessioneel en wil nu graag mijn geld terug. Ik betaal geen €35 (+ €6,95 verzendkosten) voor een kapotte broek!
Daarnaast vertelde een meisje tegen me dat zij hetzelfde meemaakt. Het komt dus vaker voor dat dit bedrijf hun klanten negeert! Als het om ‘normale’ zaken gaat, kunnen zij binnen een half uur negeren. Zodra het om fouten en/of beschadigingen gaat, geven ze geen gehoor.
Nu is mijn vraag, wat kan ik doen? Ik zou erg graag mijn geld terug willen, maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen als zij mij negeren...
Hallo Eefafca ,
Zijn nergens bij aangesloten .
Plaats een klacht op klacht.nl / en klachtenkompas .
https://www.klacht.nl/
https://www.klachtenkompas.nl/
Of een aangetekend schrijven ,
https://byrebellion.nl/retouren/
Dat aangetekend versturen kost je ook weer € 8 ;-(
https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details
Beter € 8,- betalen en bewijs, als helemaal niets .
Ga ik doen, bedankt voor de tips!
Ze hebben een winkel in IJmuiden, maar die ziet er op GOOGLE Maps leeg uit.
Ook ik heb op google maps gekeken en zie duidelijk kleding hangen in de winkel en een tafel. Het is de winkel naast de uitgestalde freerecordshop spullen.
Doe ook een melding aan www.fraudehelpdesk.nl.
Als antwoord op u vraag: u kunt schriftelijk een vordering instellen maar als men echt niet reageert is een civile procedure de enigste manier om mogelijk nog recht te krijgen. Maar dat zal zeer helaas meer kosten dan €35 + €6.95.
.
Zie de al gegeven adviezen.
Heb de fraudehelpdesk benaderd, bedankt voor de tip! Civiele procedure gaat me inderdaad wel wat ver voor €42, maar zou dit het bedrijf wel graag aan hun broek willen hangen, haha!
Als je in een stenen winkel koopt heb je dit soort problemen niet!
Mosterd na de maaltijd .
Goed idee voor de toekomst....
@marita5 en @aurora1, is mosterd na de maaltijd maar ook: als je ergens niet meer kan komen behalve via internet bestellen? Heb zelf problemen met boodschappen dus moet wel on line bestellen, vreselijk.
Hier heb ik toch niets aan? In een tijd als nu is het heel erg normaal en totaal niet ongebruikelijk om online dingen te bestellen
@EEFAFCA: ja, maar let dan wel altijd goed op waar u bestelt. Heeft de webshop een keurmerk, zijn er negatieve reviews (hoewel reviews ook niet altijd bertouwbaar zijn), zijn er al eerdere vragen gesteld bijv. hier of bij Radar. De prijs van het artikel kan ook een aanwizing zijn etc.
On-line beduveld worden is gemakkelijker dan via een stenen winkel, helaas maar waar.
@eefafca, , Trek het u niet aan. Hier zitten zeer veel gewoontereageerders die niets beter te doen hebben dan onzinnige en of hatelijke opmerkingen te maken tegen topicstarters. Het is vervelend voor u dat u geen antwoord krijgt. Ik zou ze blijven bellen en mailen en posten op o.a. FB. Meer kunt u eigenlijk niet doen. Een procedure is veel te duur. U weet nu wel dat u voortaan beter niet kunt kopen bij webshops die nergens bij zijn aangesloten en of die voorwaarden hanteren die niet volgens de wet zijn (zoals dit bedrijf). Soms wil het nog wel eens helpen als u op verschillende websites uw ervaring deelt over het bedrijf. En zo helpt u ook andere, zodat ze gewaarschuwd zijn voor dit bedrijf..
[red: deel reactie weggehaald ivm beledigend taalgebruik]
Lees deze info eens:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Bedankt, ga ik doen!
Spijkerbroeken koop je tegenwoordig vaak met scheuren erin. Hoort het niet zo?
Zeker, gescheurde naden echter niet. Hier heb ik vrij weinig aan
Rebellion is een normale kleding winkel in IJmuiden. Daar koop je geen spijkerbroek van 35 euro.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer