jo
door joseeg May 25, 2021 om 11:10
Winkels & webshops
Website diefstal

Ik heb op de site onlifeshop.nl (youhadmeatwooof@gmail.com) een tuinstoeltje besteld. Dat bleek 1+1 gratis te zijn voor 26,95. En 2 zijtassen kreeg ik er ongevraagd gratis bij. Ik kreeg een bestelling-bevestigingsmail. En heb betaald.
Na een aantal weken kreeg ik de gratis zijtassen via de brievenbus bezorgd. Twee weken daarna ben ik gaan mailen waar de tuinstoeltjes bleven. Na veel mails kreeg ik de boodschap dat de tuinstoeltjes niet meer leverbaar waren. Waarop ik mailde dat ik graag mijn betaling terugkreeg.
Dat kon, echter na aftrek van de vervoerskosten van de zijtassen (eerst €16,- later €18,-) van de zijtassen!! Dit is oneerlijk en onwettelijk volgens mij. Ik moet vervoerskosten betalen voor iets wat ik niet gevraagd heb. Die tassen worden door een ander bedrijf bezorgd en onlife.nl heeft die kosten betaald. Nu willen ze dat ik die kosten betaal. Kunt u me adviseren wat te doen. Alvast heel hartelijk bedankt. Het gaat me niet om het bedrag maar om de brutaliteit.

4412 15 Rapporteer

gerbera
door gerbera - May 25, 2021 om 11:29
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Zou ze maar eens wijzen wat er onder op hun site staan en vermelden dat u een klacht gaat indienen bij de ACM.

GRATIS verzending naar NL en BE

Verzendkosten? Niet uw zorg!

r.kemperman
door r.kemperman - May 25, 2021 om 11:41
423 Antwoorden / 4 Vragen

U mag blij zijn dat u nog iets heeft gekregen.

Als u goed had gekeken dan had u gezien dat dit geen betrouwbaar site is
Geen KvK nummer, geen contactgegevens zoals adres of telefoonnummer
Een Algemene Voorwaarden welke niet bijgewerkt is met gegevens van het bedrijf
Als u had gekeken bij retourbeleid, daar staat zie de Algemene Voorwaarden
En als u dan daar had gekeken dan had u gezien dat er geen adres staat.

Kortom dropshipper zoveel.

Mocht u met creditcard betaald hebben (hopelijk niet aangezien uw al uw kaartgegevens dan openbaar zijn geworden) dan kunt u het geld nog proberen terug te laten boeken. Tevens meteen de kaart laten blokkeren!!
In alle andere gevallen bent u sowieso uw geld kwijt

tijger1
door tijger1 - May 25, 2021 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is ook de hele opzet van die bedriegers. Stoetjes worden nooit geleverd.

aurora1
door aurora1 May 25, 2021 om 18:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stoeltjes ook niet?

tijger1
door tijger1 May 25, 2021 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen stoepjes.:-))

aurora1
door aurora1 May 26, 2021 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha

mahadma
door mahadma - May 25, 2021 om 12:00
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wat denk je te kunnen verwachten van een bedrijf met een gratis gmail als email adres? En waarschijnlijk gekocht via face book. Neem je verlies en een borrel en vergeet het.

marita5
door marita5 - May 25, 2021 om 12:05
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joseeg ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/onlifeshop?id=603126

Kunt u me adviseren wat te doen.

In het vervolg een site beter controleren vooraf i.p.v. achteraf

AWYeah28
door AWYeah28 - May 25, 2021 om 12:33
355 Antwoorden / Vragen

Youhadmeatwooof@gmail.com.

Komt dat betrouwbaar genoeg over om vooraf geld naar over te maken?

Ja, het is onwettig om die vervoerskosten in rekening te brengen, maar tenzij je een rechtsbijstandverzekering hebt zonder eigen risico ga je die kosten er niet uithalen (als je wel rechtsbijstand had zou die het bedrag gewoon naar je overmaken en er verder ook niets mee doen).

Samengevat: geld weg. Wees blij dat het een les van nog geen twee tientjes was, er zijn er zat die voor veel meer het schip in gaan.

aurora1
door aurora1 - May 25, 2021 om 14:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Blijf van Facebook weg en bestel niets via Facebook. Tevens vooraf goed een bedrijf controleren.
Maak niet nogmaals de fout zoals u nu gedaan heeft.

rj
door rjw May 25, 2021 om 21:19
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is te specifiek. Dan adverteert zo'n raar bedrijf straks ergens anders en trappen mensen als TS er weer in want je had alleen gezegd niet via Facebook advertenties te bestellen (vroeger adverteerde rare bedrijven in de Kampioen).

Gewoon zeggen: ga weg van interen, bestel niet op afstand, en ga alleen maar spullen kopen in winkels in de stad die er al lang zitten. Dat is volgens mij het enige om deze mensen tegen zichzelf te beschermen.

aurora1
door aurora1 May 26, 2021 om 14:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kletskoek.

ne
door neodutchio - May 25, 2021 om 14:29
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u moet doen is heel simpel. Als je iets niet geleverd krijgt stel je de verkoper in gebreke, stel je een ultimatum en daarna ontbind je de overeenkomst en kunt u een incassobureau inschakelen om het geld terug te halen.
Tot zover de theorie, nu de praktijk.
Verkoper is niet bekend en een adres om een deurwaarder heen te sturen is er ook niet. De volgende keer eerst kijken waar u koopt.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2021 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze leveren overal alleen die tasjes. Hebt u toch nog wat.

panter22
door panter22 - May 25, 2021 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

Tegenwoordig zit je permanent aan je telefoon, bellen internetten en nog herken je dropshippers niet.
Ze hebben allemaal dezelfde soort plaatjes, gewoon overgenomen van Aliexpress.
En ze beginnen met een mooie zin. Misschien spreekt dat je aan, maar het slaat nergens op.
Nu ook weer;
Het einddoel van dit bedrijf is meer dan alleen een webshop, maar namelijk het creëren van een constante stroom aan creatieve ideeën, oplossingen en informatie.
KIjk eens hier en zoek de verschillen:
https://onlifeshop.nl/collections/cadeaus
en
https://nl.aliexpress.com/item/1005002058166309.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.508b69f3a5KCXo&algo_pvid=null&algo_expid=null&btsid=0b0a187916219481710053977eacff&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2021 om 17:02
16860 Antwoorden / 202 Vragen

En dan toch voor u ook maar deze:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

ju
door juliomariner May 25, 2021 om 19:54
1328 Antwoorden / 2 Vragen

voor TS: Spaar u de moeite.Ook bij klachtenkompas doen ze er niets mee.
U bent gewoon niet zo nozel geweest. De volgende keer dat u weer iets op internet koopt  1.de verkoper beter controleren.
2. koop nooit via een advertentie op facebook, instagram of andere sociale media. In 90% van de gevallen gaat het hier om dropshippers en andere ellendelingen.

sira
door sira - May 25, 2021 om 22:26
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Alleen maar druk met Facebook. In ca. 2½ jaar tijd, zo veel waarschuwingen en men trapt er steeds weer in.
Laatst nog hier een topicstarter die er al bij 3 dropshippers was ingetrapt. Dus ook de waarschuwingen op dit forum en de woorden "dure les" hebben geen enkele zin.
Inmiddels kan ik er geen medelijden meer mee hebben. Het is niet meer serieus te nemen.

Wie niet horen wil, moet het maar in de portemonnee voelen.
Enige tijd geleden heb ik op dit forum iemand genomineerd voor de gouden eikel. Mijn reactie werd verwijderd, want was niet inhoudelijk. Ik vond het zelf zéér inhoudelijk, want er is mij altijd geleerd dat je mensen moet aanspreken in de taal die ze verstaan.
By the way, de schijtlijster mag wel uitgereikt worden.

agapon1951
door agapon1951 - May 26, 2021 om 12:00
172 Antwoorden / Vragen

Wat je hier weer uit kunt opmaken is dat je nooit vooruit moet betalen, maar achteraf na ontvangst goederen. Ook bij keinere bedragen is dat verstandiger.

1paul
door 1paul - May 26, 2021 om 13:53
3155 Antwoorden / 0 Vragen

bedrag claimen bepaal dat ze binnen 15 dagen terug moeten betalen en als zij dit niet doen u er een deurwaarder op zet om dit op te halen....

ne
door neodutchio May 26, 2021 om 14:01
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Klein detail, waar moet die deurwaarder heen gaan? Aan een gratis gmailadres is niets te achterhalen en meer info is er niet.

mo
door mof - May 26, 2021 om 13:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Alles wat u ongevraagd toegestuurd krijgt mag u houden en hoeft u niet te betalen. Als de tuinstoelen niet leverbaar zijn moet u daar an de kosten terrugbetaald krijgen.

Maar een webwinkel met een emailadres youhadmeatwooof@gmail.com,   tja, hoe komt u erbij dit te vertrouwen??