Le
door Lele Jul 26, 2018 om 21:56
Winkels & webshops

Website geeft korting, winkel (nog) niet

Hi,

Vraagje.
Ik heb ongeveer een uur geleden een paar toms schoenen gekocht. Deze heb ik in een gewone schoenenwinkel gekocht voor 55 euro. Ik keek net op de site van toms en daar blijken ze in de aanbieding te zijn voor 33 euro. 
Kan ik hier nog iets mee doen? Contact opnemen met de winkel kan natuurlijk altijd maar heb ik überhaupt recht op iets?


Groet Lele.

3771 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ne
door neodutchio - Jul 26, 2018 om 21:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen
0

Bij een stenen winkel geldt koop is koop. In princiepe heeft u geen recht op iets. Geen idee wat bij die winkel de retourprocedure is, maar dan zou u de schoenen terug kunnen brengen naar de stenen winkel en weer kunnen bestellen op de webshop. Of gewoon even vragen bij de winkel of het anders mogelijk is.
Fysieke en webwinkels kunnen wel eens van elkaar verschillen.

Tr
door Trostomaat Jul 26, 2018 om 22:10
239 Antwoorden / Vragen

'Fysieke en webwinkels kunnen wel eens van elkaar verschillen.'
Zeker als het verschillende ondernemingen betreft.

Le
door Lele Jul 26, 2018 om 22:27
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal! Ik ging er natuurlijk al vanuit maar heb voor de zekerheid jullie ingeschakeld ????

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2018 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee, u hebt nergens recht op en in een winkel is koop ook nog koop. Dus u kunt ze niet terugbrengen en uw geld terugvragen.

Rare volgorde van informeren hebt u.

Le
door Lele Jul 26, 2018 om 22:25
Antwoorden / 1 Vragen

Bedant voor de reactie.

Wat betreft de rare volgorde.. Ik gun het normaal gesproken de kleine ondernemer in het dorp toch nét iets meer dan de webshop ;-) 
Maar.. mijn portemonnee heeft de grootste gunfactor.

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2018 om 10:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@lele, als je de kleine ondernemer in het dorp je aankopen gunt moet je er altijd al vanuit gaan dat je overal de hoofdprijs voor betaald. De kleine ondernemer is over het algemeen duurder dan een grote winkelketen en heeft vaak ook minder kortingsacties.

panter22
door panter22 Jul 27, 2018 om 11:27
6599 Antwoorden / Vragen

@Lele, 
Je spreek jezelf tegen. Als je de kleine ondernemer net iets meer gunt, dan laat je het hierbij.
Je gaat gewoon voor de goedkoopste prijs.

mi
door midas Jul 27, 2018 om 13:22
64 Antwoorden / 1 Vragen

@panter22,
je bedoelt natuurlijk ‘ Je spreekt jezelf tegen’ en ‘ Je gaat gewoon voor de laagste prijs’.

panter22
door panter22 Jul 27, 2018 om 14:37
6599 Antwoorden / Vragen

Helemaal goed, contaminatie als ik mij niet vergis.

ma
door maarten heest Jul 28, 2018 om 10:13
463 Antwoorden / 0 Vragen

maarten heest
DOOR TIJGER1 - 26 JUL. 2018 OM 21:59 
36089 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN
0

Nee, u hebt nergens recht op en in een winkel is koop ook nog koop. Dus u kunt ze niet terugbrengen en uw geld terugvragen.

Rare volgorde van informeren hebt u.

Als je de schoenen binnenshuis even geprobeerd hebt dan is het vaak best mogelijk om ze terug te brengen.
Een recht is het niet maar een service zeker wel.
Hoezo raar? Iemand doet hier een beroep op de onmetelijke kennis van dit illustere forum in de hoop een degelijke en
vriendelijk geformuleerde tip te krijgen. Niks raars aan.

Topantwoord

Tr
door Trostomaat - Jul 26, 2018 om 22:09
239 Antwoorden / Vragen
13

U kunt voor 33 euro via de website nog zo'n paar kopen.

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2018 om 12:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja maar dan loopt de kleine lokale ondernemer die ts wat extras gunt een aankoop mis. Althans dat is wat ts zelf beweerd.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2018 om 09:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

'Recht' op iets heb je niet, maar vragen kan altijd. Wellicht neemt deze zaak - zoals vele anderen - wél gekochte zaken terug tegen teruggave van de koopsom.

Boesta
door Boesta - Jul 27, 2018 om 11:45
27 Antwoorden / Vragen
0

U kunt helemaal niets, en heeft ook geen recht op iets.

Het is jammer maar het nu eenmaal zo.  Elke winkelier staat vrij om haar/zijn prijs te bepalen. De online winkels zijn vaak niet direct hetzelfde als de stenen winkel(s) van hetzelfde bedijf.  Zelf in stenen winkels van veel bedrijven zijn de pijzen niet gelijk aan de andere filialen.

U kunt wel kijken of de stenen winkel geld terug geeft (mits u de schoenen/sloffen nog niet gedragen heeft), als dat zo is kunt u ze nog terug brengen en ze online aanschaffen.


U heeft wel iets geleerd ;   Voortaan voor uw een (grote(re) ) aankoop doet eerst even informeren naar de prijzen bij andere winkels en online. Dus het zal u geen 2e keer meer gebeuren...

pe
door pebk Jul 27, 2018 om 12:55
583 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er ook aan wat voor voorwaarden de stenen winkel hanteert. Als het goed is staat dat op de bon. De TS heeft het recht om het te vragen in de winkel, de winkel heeft in principe geen plicht het product terug te nemen, tenzij anders geformuleerd op de bon.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer