Website geeft korting, winkel (nog) niet
Hi,
Vraagje.
Ik heb ongeveer een uur geleden een paar toms schoenen gekocht. Deze heb ik in een gewone schoenenwinkel gekocht voor 55 euro. Ik keek net op de site van toms en daar blijken ze in de aanbieding te zijn voor 33 euro.
Kan ik hier nog iets mee doen? Contact opnemen met de winkel kan natuurlijk altijd maar heb ik überhaupt recht op iets?
Groet Lele.
Bij een stenen winkel geldt koop is koop. In princiepe heeft u geen recht op iets. Geen idee wat bij die winkel de retourprocedure is, maar dan zou u de schoenen terug kunnen brengen naar de stenen winkel en weer kunnen bestellen op de webshop. Of gewoon even vragen bij de winkel of het anders mogelijk is.
Fysieke en webwinkels kunnen wel eens van elkaar verschillen.
'Fysieke en webwinkels kunnen wel eens van elkaar verschillen.'
Zeker als het verschillende ondernemingen betreft.
Bedankt allemaal! Ik ging er natuurlijk al vanuit maar heb voor de zekerheid jullie ingeschakeld ????
Nee, u hebt nergens recht op en in een winkel is koop ook nog koop. Dus u kunt ze niet terugbrengen en uw geld terugvragen.
Rare volgorde van informeren hebt u.
Bedant voor de reactie.
Wat betreft de rare volgorde.. Ik gun het normaal gesproken de kleine ondernemer in het dorp toch nét iets meer dan de webshop ;-)
Maar.. mijn portemonnee heeft de grootste gunfactor.
@lele, als je de kleine ondernemer in het dorp je aankopen gunt moet je er altijd al vanuit gaan dat je overal de hoofdprijs voor betaald. De kleine ondernemer is over het algemeen duurder dan een grote winkelketen en heeft vaak ook minder kortingsacties.
@Lele,
Je spreek jezelf tegen. Als je de kleine ondernemer net iets meer gunt, dan laat je het hierbij.
Je gaat gewoon voor de goedkoopste prijs.
@panter22,
je bedoelt natuurlijk ‘ Je spreekt jezelf tegen’ en ‘ Je gaat gewoon voor de laagste prijs’.
Helemaal goed, contaminatie als ik mij niet vergis.
Nee, u hebt nergens recht op en in een winkel is koop ook nog koop. Dus u kunt ze niet terugbrengen en uw geld terugvragen.
Rare volgorde van informeren hebt u.
Als je de schoenen binnenshuis even geprobeerd hebt dan is het vaak best mogelijk om ze terug te brengen.
Een recht is het niet maar een service zeker wel.
Hoezo raar? Iemand doet hier een beroep op de onmetelijke kennis van dit illustere forum in de hoop een degelijke en
vriendelijk geformuleerde tip te krijgen. Niks raars aan.
Topantwoord
U kunt voor 33 euro via de website nog zo'n paar kopen.
Ja maar dan loopt de kleine lokale ondernemer die ts wat extras gunt een aankoop mis. Althans dat is wat ts zelf beweerd.
'Recht' op iets heb je niet, maar vragen kan altijd. Wellicht neemt deze zaak - zoals vele anderen - wél gekochte zaken terug tegen teruggave van de koopsom.
U kunt helemaal niets, en heeft ook geen recht op iets.
Het is jammer maar het nu eenmaal zo. Elke winkelier staat vrij om haar/zijn prijs te bepalen. De online winkels zijn vaak niet direct hetzelfde als de stenen winkel(s) van hetzelfde bedijf. Zelf in stenen winkels van veel bedrijven zijn de pijzen niet gelijk aan de andere filialen.
U kunt wel kijken of de stenen winkel geld terug geeft (mits u de schoenen/sloffen nog niet gedragen heeft), als dat zo is kunt u ze nog terug brengen en ze online aanschaffen.
U heeft wel iets geleerd ; Voortaan voor uw een (grote(re) ) aankoop doet eerst even informeren naar de prijzen bij andere winkels en online. Dus het zal u geen 2e keer meer gebeuren...
Het ligt er ook aan wat voor voorwaarden de stenen winkel hanteert. Als het goed is staat dat op de bon. De TS heeft het recht om het te vragen in de winkel, de winkel heeft in principe geen plicht het product terug te nemen, tenzij anders geformuleerd op de bon.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer