Welkomstmail van Oddie niet ontvangen, nu een jaarabonnement door de keel geduwd
Op 27 of 28 september ben ik telefonisch benaderd door iemand van Oddie.nl. Ik mocht twee weken profiteren van een gratis account. Twee weken lang alle aankopen die je doet opsturen en daar dan een korting op krijgen. Binnen twee weken moest ik dan een mailtje sturen als ik het niet wilde verlengen voor een jaar voor 99 euro.
De welkomstmail met inloggegevens heb ik niet ontvangen. Ook niet in mn spam. Contact kon ik niet opnemen want ik had eerlijk gezegd de naam van het bedrijf verkeerd verstaan en kon dus niets vinden,
Nu, op 17 oktober hebben ze ineens wel een mail gestuurd met bijgesloten de factuur van 99 euro voor een jaar.
Ik heb gemaild dat ik nooit een mail heb ontvangen maar zij zeggen dit wel gedaan te hebben en de overeenkomst niet meer terug te kunnen draaien omdat de twee weken al verstreken zijn. Ik heb nooit ingelogd natuurlijk en ook nooit om enige korting kunnen vragen. Dat kunnen zij toch ook zien?
Zijn er meer mensen die dit is overkomen?
Jolanda
Zo'n abonnement moet schriftelijk worden aangegaan. En dat hebt u niet gedaan, dus ze hebben geen poot om op te staan. Ze sturen aan niemand die welkomstmail, dat is hun verdienmodel. Dat mensen nadien bang worden en dan toch maar betalen.
Dus stuur die club nog één mail. Schrijf daarin dat u geen overeenkomst met hen bent aangegaan, dat u dus ook niet gaat betalen. Schrijf ook dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar met die club. Nergens meer op reageren.
Één tip. In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, niet uw gegevens verstrekken, ook niet aan de deur of op straat. Dat voorkomt dit gel*azer.
Wauw, een gratis account, daar kun je natuurlijk geen nee op zeggen. En korting op alle aankopen? Forget it! Sinterklaas leeft al een tijdje niet meer.
En ze sturen expres pas veel later een mailtje, zodat je denkt dat je er niet meer onderuit kan. Volg het advies van tijger1.
Wie eist ,bewijst. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat het is zoals zij zeggen.
U moet zich niet laten intimideren en gewoon nergens meer op reageren.
ekiem
Hallo J Braun ,
Wat een belachelijke voorwaarden van Oddie.nl :
- Oddie garandeert niet dat (alle onderdelen van) de website en de dienst te allen tijden en zonder onderbrekingen of storingen toegankelijk zijn. Oddie is op geen enkele wijze aansprakelijk of schadeplichtig jegens het lid voor enige schade die voortvloeit uit of het gevolg is van het (tijdelijk) onbeschikbaar zijn of (tussentijds) uitvallen van de website en/of de dienst.
- Het lid is zelf verantwoordelijk voor de aanschaf en/of goede werking van de infrastructuur en deugdelijke telecomfaciliteiten (waaronder internetverbinding) die nodig zijn om gebruik te kunnen maken van de dienst.
Zoals @Tijger1 aangeeft stuur Oddie.nl een brief /of mail dat u met hun geen overeenkomst hebt afgesloten zie hier de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst/voorbeeldbrief-ontkennen-totstandkoming-overeenkomst
Hallo,
hier hetzelfde verhaal ongeveer. Ook ik ben tegen beter weten in toch ingegaan op het gesprek (in de eerste instantie mogen ze mij niet eens bellen i.v.m. belmenietregister).
Ik had me na het telefoongesprek voorgenomen gewoon direct online het account weer te verwijderen, maar dit kan online blijkbaar niet. Daarna ben ik het vergeten en is het opzeggen er dus bij in geschoten. Ook ik krijg nu een rekening van €99,- waarvan verwacht wordt dat ik die even binnen twee weken betaal. Ik heb direct gemaild dat ik het hier niet mee eens ben, en ik dit account op wil zeggen. Dit is blijkbaar niet mogelijk. Op mijn verantwoording 'opdat ik geen schriftelijke overeenkomst ben aangegaan' krijg ik als reactie dat ik telefonisch akkoord ben gegaan en dat dit ook geldt, en dat ik twee weken de tijd heb gehad om op te zeggen.
Ik heb nog nooit gebruik gemaak van de zogenaamde diensten van Oddie, en ben dit ook niet van plan.
Ook is er vervolgens tijdens de zogenaamde 'actieperiode' geen notificatiemail gestuurd met daarin een aankondiging van het eindigen van bijv. deze actieperiode.
Nu is ook mijn vraag in hoeverre wij in ons recht staan dit te mogen weigeren.
Met vriendelijke groet,
Lees even mijn reactie hieronder.
Hallo Zoekster1,
bedankt voor uw reactie. Ben erg blij dat ik, ondanks dat ik natuurlijk zelf gewoon stom ben geweest, nog wel het recht heb om af te zien van zo'n abbonnement.
Normaliter ga ik ook nooit op telefonische aanbiedingen in, ik lag die dag echter ziek op bed dus ik vond het allemaal voor die ene keer wel prima. Éen keer en nooit weer dus.
Wat zou jij overigens zelf doen? Het lijkt mij zelf, zoals jij ook al zegt, redelijk tricky om contact op te nemen. Zou een bezoek aan het juridisch loket ook nog extra hulp kunnen bieden?
Alvast bedankt!
Goede avond ook ik ben telefonisch door oddie.nl benadert en had al gezecht dat ik niet wilde meisje aan de telefoonwas heel vriendelijk en zei dat het een gratis pakket was dat ze wilde sturen of ik dat in wilde kijken en daar tot 15 procent van mn aankopen terug kon krijgen was geen abonnement alleen 99 euro als ik het wilde gaan doen zoniet kon ik het gewoon in een mailtje sturen dat ik er vanaf zag allen de mail nooit ontvangen ook in spam gekeken toen dus wel een mail dat ik 99 euro moet betalen voor 1 jaar wel gereageerd op deze mail dat ik niks ontvangen had en dus ook niet kon laten weten dat ik het niet wilde blijkt dat ik wel een mail heb gehad maar nooit bij mij te zien is geweest door volgens hun een te goede virus scan waar hun niet aansprakelijk voor zijn ik wil dit dus niet maar hun zeggen dat mondeling wel telt krijg ik geen problemen als ik niet betaal gr corina
@janita en @corina. Als jullie nou even de reacties lezen, dan weten jullie wat je moet doen en vooral laten. Het staat toch allemaal vermeld?
Ik zou per getypte brief laten weten dat er niet aan het schriftelijkheidsvereiste is voldaan. En verder ze in hun eigen sop gaar laten koken.
Ikke:
In het kort: Wij gaan hier niet mee akkoord.Ik heb oddie.nl zelf niet benaderd of gesproken, jullie hebben mijn vrouw uit eigen beweging gebeld en een contract aangepraat via telemarketing.
Voor dergelijke overeenkomsten via telemarketing is er een schriftelijkheidsvereiste. Van onze kant hebben/ en zullen jullie geen schriftelijke instemming ontvangen.
Graag een bevestiging van jullie zijde dat er geen overeenkomst is tussen ons als partijen, anders zie ik een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet.
In afwachting van uw reactie ...
Hunnie:
Beste heer/mevrouw ... ,
Schriftelijke bevestiging is verplicht bij abonnementen. Het is niet verplicht bij een gemengde overeenkomst. Deze regels kunt u nalezen via www.acm.nl
Indien u nog meer vragen heeft staan wij graag tot uw beschikking.
Met vriendelijke groet ...
Ikke weer
Beste heer/mevrouw/robot/getraind huisdier dat kan typen,
Dat is een opmerking met een interpretatie uwer zijde. Echter is het geen antwoord op mijn vraag.
Laat ik er dan nog een stellen:
Omschrijf in uw woorden hieronder hoe volgens u de “gemengde overeenkomst” a. in elkaar zit en b. tot stand is gekomen.
A.
B.
In afwachting van uw ANTWOORD
Helaas nog geen antwoord daarop ontvangen.
Ah antwoord!
Gemengde overeenkomsten (bron acm.nl)
Met gemengde overeenkomst worden overeenkomsten bedoeld die gaan over de levering van producten en het verrichten van diensten. Bijvoorbeeld de aankoop van een keuken die ook geplaatst wordt. Of de aankoop van een mobiele telefoon in combinatie met een telefoonabonnement.
Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden van Oddie BV (artikel 3.12 en 3.13) dient u om gebruik te kunnen maken van de diensten van Oddie BV uw aankoopbewijzen te bewaren in de duurzame gegevensdrager welk wij u zullen aanleveren na betaling. Er is dus sprake van een dienst en product (gemengde overeenkomst). Zodoende is schriftelijke bevestiging niet van toepassing.
kijk ze hebben hun atwoord steeds klaar. Ik ben ook 1 dag te laat omdat ik een week op bed heeft gelegen met de griep. Waarom ik niet gisteren had gebeld vroegen ze. Halloooo oor kapot? Ziekkkkkkkkkkk denk ik dan aan jullie? NEE stomme trut was mijn laatste antwoord. Tja rekening zal binnenkort binnen komen. Jammer dat je ziek was geweest en wij zijn niet de schuldige dat je zonder werk zit en niet kan betalen. Je kunt ook in termijnen betalen.Ohhh wat zijn wij allemaal stom geweest he. Als mijn vriend dit hoort.
Maar wat nu? IK lees nog niemand dat die de deurwaarder heeft gezien of gehoord of gelezen. Trouwens ik heb wel de mail gehad. Dezelfde dag al he.NOOIT MEER DOE IK DIT!!!
Bij een dienst (wat dit is) die via de telefoon is afgesloten geldt een schriftelijkheidsvereiste, dat houdt in dat u nadat u de overeenkomst mondeling heeft toegezegd u tevens dit schriftelijk moet bevestigen.
De mondelinge overeenkomst aan de telefoon, opgenomen of niet, is dus niet genoeg.
Aangezien u niet schriftelijk via een brief of mail heeft bevestigd dat u de overeenkomst aan gaat is er helemaal geen overeenkomst.
In feite hoeft u dus helemaal niets te doen. Ik zou het zelf eng vinden om met ze in contact te treden via mail of brief, want je weet nooit of ze ermee gaan knoeien.
U kunt het beste een getypte brief sturen waarin u uitlegt dat Oddie niet aan het schriftelijkheidsvereiste voldoet en dat u daarom geen overeenkomst bent aangegaan. U zet GEEN handtekening onderaan de brief. Niet aangetekend. Zonde van uw geld.
Dit bericht plaatsen wij namens Oddie bv.
Als u zelf de voorwaarden van de ACM had gelezen, dan weet u dat uw dienst moet voldoen aan het schriftelijkheidsvereiste. U doet net of u dat niet begrijpt, of u bent gewoon dom. Kies maar een van de twee.
De denkwijze van Oddie:
"Gemengde overeenkomsten (bron acm.nl)
Met gemengde overeenkomst worden overeenkomsten bedoeld die gaan over de levering van producten en het verrichten van diensten. Bijvoorbeeld de aankoop van een keuken die ook geplaatst wordt. Of de aankoop van een mobiele telefoon in combinatie met een telefoonabonnement.
Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden van Oddie BV (artikel 3.12 en 3.13) dient u om gebruik te kunnen maken van de diensten van Oddie BV uw aankoopbewijzen te bewaren in de duurzame gegevensdrager welk wij u zullen aanleveren na betaling. Er is dus sprake van een dienst en product (gemengde overeenkomst). Zodoende is schriftelijke bevestiging niet van toepassing. "
Hee Zoekster, wat denk jij?
@stoppelbaard: Verdient het goed bij Oddie?
@Stoppelbaard , lees dit eens door , daar valt odie ook onder , http://kassa.vara.nl/nieuws/klachtenregen-over-abonnementen-kortingsites
@costnix: Geen idee wat jij denkt, van mij krijgt oddie geen cent.
@marita5: thanx, mooi om te zien dat dit soort scammers allemaal volgens hetzelfde format te werk gaan. Via oozo.nl had ik al gezien dat oddie net als tig andere bv-tjes in dezelfde periode is aangemaakt op hetzelfde adres (dam 8 a-dam) en een eenmans bedrijfje is. Voor mij geen twijfel meer, mede na het lezen van jouw linkje, dat oddie een onzin bedrijfje is dat op geen moment serieus te nemen is. Voor een ieder die ooit door oddie is benaderd, negeren die zooi en BETAAL GEEN CENT aan die gek.
@stoppelbaard. Kunt u niet beter uw vrouw adviseren geen overeenkomsten of wat dan ook aan te gaan via de telefoon, aan de deur, of op straat? Dan is al de gedoe niet nodig.
Ik wil nog wel even ingaan op de gemengde overeenkomst. Als de duurzame gegevensdrager een product zou zijn dan zou de bedenktijd pas ingaan na het leveren van het product. Zo is het nl in de wet geregeld, als er bij een dienst een product wordt geleverd dan gaat de bedenktijd na het leveren van het product in. (Maar zelfs volhouden dat dit een product is, lijkt me heel lastig stand houden, ik denk nl dat het gewoon een onderdeel van de dienst is. Vergelijk het met je overzicht van de bank waar je je inkomsten en uitgaven op kan zien. Om zoiets een product te noemen bij de dienst vind ik heel twijfelachtig, het lijkt mij gewoon een onderdeel van de dienst en niet eenn product op zich). En dan nog iets. Oddie vind dat die kan bewijzen dat die de mail heeft gestuurd ter bevestiging van de overeenkomst. Het maakt helemaal niets uit of Oddie kan bewijzen dat die een mail heeft gestuurd. Oddie moet bewijzen dat de klant die ontvangen heeft en dat is heel wat anders. En tenzij er een ontvangstbevestiging is verstuurd vanuit de klant, valt er niets te bewijzen, zelfs niet dat die in de spambox is gekomen.
Bij mij hetzelfde overkomen, diegene die het genegeerd hebben na een mail dat je dat niet schriftelijk ondertekend is, niet meer lastig gevallen met dreig mailtjes ofzo na die 2 weken dat je moest betalen?
En wat dan nog? Ook van die dreigmails hoeft u zich niets aan te trekken. Gewoon compleet negeren die club. Klaar daarmee.
Heb net nog weer een betalingsherinnering ontvangen, binnen 7 dagen dien ik te betalen.
Er is maar 1 bestemming voor die mail; de prullenbak.
Wat als er een deurwaarder op mijn dak wordt gestuurd?
ik was ziek toen ze belden. Ik wilde ervan af zijn en liet me Om praten. super stom natuurlijk . ik heb nooit een mail gekregen waarin stond dat ik binnen 14 dagen kon opzeggen . ik heb nog nooit gebruik gemaakt van ze.
ik heb ze wel een mail gestuurd waarin ik zeg dat ik geen overeenkomst met ze ben aangegaan.
Wat kan ik nog meer doen?
Met vriendelijke groet , Ingrid
Inmiddels al mensen die helemaal niks meer hebben gehoord van ze...of weten hoe je ervan af komt?
Ik ben 30 november benaderd en moet nu al 5 euro extra betalen voor de aanmaningskosten!!!
@poes87, @anita op de dijk, @Ingridlaan
Heeft Oddie na deze mail nog weer gedreigd?
U heeft ook niet betaalt nadat wij u een betalingsherinnering hebben toegezonden per email.
Hierdoor stellen wij u nogmaals in gebreke en geven u nogmaals de mogelijkheid de factuur te voldoen zonder bijkomende kosten.
Ik moet voor morgen betalen en ben vandaag al 5 keer gebeld door hun.
Mijn vraag is dus of jullie na deze mail nog iets gehoord hebben of eventueel bericht hebben gekregen van een incassobureau?
@britt1234 , u blijft wel bezig , ik dacht dat een student snel van begrip was , u schijnbaar niet , dit is de laatste keer dat ik u een antwoord geef , nogmaals volledig negeren en niet betalen zie hier klik op de rode regel laat u niet bang maken door een incassobureau is alleen maar bluf , http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/
@britt1234 , lees ook dit http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl
Hallo Marita
U hebt zelf niet te maken met Oddie. Dus u weet helemaal niet zeker of ze een incassobureau achter je aansturen. Ik wil gewoon weten van mensen die er wel mee te maken hebben, wat er na deze aanmaling gebeurd is. En ja ik ben gewoon bang dat ze echt iets doen, ze zijn waterdicht.
@britt1234 , U hebt zelf niet te maken met Oddie., nee dat klopt ik reageer ook nooit aan de telefoon , hang meteen op .En ja ik ben gewoon bang dat ze echt iets doen, ze zijn waterdicht., ze zijn helemaal niet waterdicht , als u dit na zoveel reacties nu nog niet weet , dan zou ik zeggen slaap maar verder .
Ik twijfel gewoon heel erg om de 100 euro te betalen. Als ik het geld overmaak en mij meteen afmeld van Oddie, ben ik tenminste van hun af. Ze bellen me continu, ze weten precies dat ik voor morgen het bedrag over moet maken. De kosten worden alleen maar hoger en ik blijf er alleen maar mee bezig.
@britt1234. U bent wel hardleers, net als Oddie. U vraagt hier steeds wat, maar u volgt de adviezen niet op. U leest niet en u luistert niet, geen idee wat u eigenlijk studeert, zit u nog op de lagere school soms met uw studie? Ze zijn niet waterdicht, en wat er na deze aanmaning gebeurt? Dan krijgt u herinneringen van een incassobureau, maar zoals u hebt kunnen lezen, stelt dat ook niets voor. En als ze u bellen dan ziet u toch het nummer? Blokkeer dat. Wat een gejammer. Op 13 december is u al geadviseerd contact op te nemen met Consuwijzer. Hebt u dat eigenlijk wel gedaan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer