he
door helena reijdn Jul 18, 2020 om 14:59
Winkels & webshops

Wie heeft er ervanring met een retour van zalando die niet volledig is aangekome

wie heeft er ervaring met een retour van zalando die niet volledig is aangekomen?.
ze willen dat ik een rechtsverklaring invul en een kopie sturen van mijn id kaart. mag dat zomaar?.

7894 11 Rapporteer

getty
door getty - Jul 18, 2020 om 15:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wilt u dat het opgelost wordt? Dan zou ik het maar gewoon doen. Zo niet, dan maar betalen.

panter22
door panter22 - Jul 18, 2020 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je  bent er verantwoordelijk voor dat het pakket in zijn geheel aankomt bij Zalando.
Je kunt kiezen, wat niet aangekomen is betalen of een rechtsverklaring invullen.

Je
door Jeff59761 Jul 18, 2020 om 17:45
43 Antwoorden / 1 Vragen

vraag maar na bij postnl maar de afzender in dit geval zalando is ook voor de retourzending de opdrachtgever en verantwoordelijke ze proberen dat alleen graag naar de klant door te schuiven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 18, 2020 om 17:54
2069 Antwoorden / Vragen

.Dat is zo'n klassieke fout. Als u de wet er even op naslaat zult u zien dat de verzender verantwoordelijk is en NIET de opdrachtgever.

panter22
door panter22 Jul 18, 2020 om 18:08
6599 Antwoorden / Vragen

Zalando betaalt de verzendkosten. Maar als het pakket niet aankomt of beschadigd aankomt, dan kan Zalando de kosten vergoeden, maar dan volgens hun regels. Je bent vrij om daar geen gebruik van te maken. PostNL vergoedt niets.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 18, 2020 om 17:57
2069 Antwoorden / Vragen

Nee, dat is nergens voor nodig. U bent verantwoordelijk voor de retourzending dus als u even aftikt is er geen enkele reden een kopie van uw id te sturen. Wat denken ze wel, u gaat toch niet met uw privacy betalen.

rj
door rjw Jul 19, 2020 om 11:02
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Is aantonen wie je bent tegenwoordig al een inbreuk op je privacy?

Tr
door Trostomaat Jul 20, 2020 om 18:58
239 Antwoorden / Vragen

Ik proefde een ietwat sarcastische ondertoon.
'Als je gewoon, betaalt voor wat er ontbreekt, hoef je helemaal niets af te geven. Als je kans wil blijven maken 'gematst' te worden door Zalando daarentegen... '

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 20, 2020 om 20:47
2069 Antwoorden / Vragen

Precies, ontbrekende retouren zijn wettelijk rekening man, en als je geen gebruik wil maken van de coulance regeling omdat je dat in strijd vind met je privacy dan doe je het toch niet. Principes mogen een prijs hebben.

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2020 om 18:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

aurora1
door aurora1 Jul 19, 2020 om 00:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage verwijderd]

sw
door swat1500 - Jul 18, 2020 om 18:19
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Als u al een kopie opstuurt van uw ID maak dan wel uw BSN (ook in de code achterop de kaart) en pasfoto onzichtbaar. Er is een officiele overheidsapp waarmee u dit kunt doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2020 om 20:25
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas bent u als al gezegd verantwoordelijk voor dit terugzend probleem. Dus ook is mijn advies ook: betalen of de rechtsverklaring invullen met kopie van uw id-bewijs maar dan wel met onleesbaar gemaakt bsn.  En dat mag, men mag niet om uw bsn vragen.

po
door pokey - Jul 22, 2020 om 10:57
2 Antwoorden / Vragen

je hebt toch een verzendbewijs gekregen toen je de doos retour stuurde ? Dus laat zalando lekker bij het postbedrijf gaan zeuren als ze het pakket niet hebben ontvangen.

tenzij het ''niet volledig'' betekend dat in de doos meer kleding had moeten zitten. dan heb je de doos óf niet goed dicht gemaakt en is er kleding uit óf de kleding ligt toch nog bij je in huis ..............

lp
door lpaard1981 - Jul 22, 2020 om 12:05
50 Antwoorden / 1 Vragen

je hebt als het goed is een track en trace gekregen. deze kan je zelf ook invullen op de site van postnl/dhl of dpd. als er blijkt dat het is aangekomen dan waarom niet een kopie opsturen van je id wel bsnnr enz afschermen. zo nee contact opnemen met postnl/dhl/dpd.
het verzendbedrijf kan dan uitzoeken wat er is misgegaan.
dit kan wel heel lang duren.

mo
door mof - Jul 22, 2020 om 12:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een verzendbewijs heeft is dat voldoende. Een kopie van een ID kaart bewijst toch op geen enkele manier dat het produkt retour is gestuurd en niet is aangekomen?
Laat Zalando eerst maar aantonen dat het produkt niet is aangekomen. Verder kunt U met uw verzendbewijs onderzoeken (track and trace) of het produkt is afgehaald, en wanneer.

Dit is niet de eerste maal dat Zalando zoiets flikt. Gebeurt regelmatig.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jul 22, 2020 om 16:56
48 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek in de app store/play store op Kopie ID van de rijksoverheid.
Maak hiermee een foto van je paspoort en haal je pasfoto en BSN op een makkelijke manier weg.

1paul
door 1paul - Jul 23, 2020 om 09:03
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als je een retour ticket van zalando hebt ontvangen is zalando de opdrachtgever van de teruzending en niet jij, jij bent vanaf afgeven postkantoor niet meer verantwoordelijk voor de zending maar zalando en die moet het opnemen met de vervoerder, als je verzendbewijs hebt hoef je verder niets meer te doen....

wijs ze op bovenstaande en meld ze dat je niet zomaar je id opstuurt....