Marleenk30
door Marleenk30 Nov 2, 2023 om 21:10
Winkels & webshops

Winkel waarschijnlijk failliet

Ik heb 2 weken geleden schoenen gekocht via Campz onderdeel van meerdere webshops o.a. Bikester. De schoenen waren helaas te klein dus wilde ik ze retourneren. Ik keek eigenlijk per toeval op de site anders had ik dit nooit geweten maar er stond ineens wij verwerken op dit moment geen retouren.  https://www.campz.nl/newsupdate.html

Ik ben nu bang dat als ik de schoenen nu opstuur dat ik misschien helemaal mijn geld niet terugkrijg. Wat zouden jullie doen? Er zit gewoon een retourformulier met sticker in de doos. Ik heb wel een mail gehad met dezelfde informatie, vorige week zou het op vrijdag opgelost zijn maar nu zijn we alweer een week verder.

8409 7 Rapporteer
ju
door juliomariner - Nov 2, 2023 om 21:23
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou wachten tot er meer duidelijkheid is. Wel melden dat u wilt retourneren maar ze geven dus zelf aan dat er niet geretourneerd kan worden.
Als ze failliet gaan en u hebt ze geretourneerd krijgt u niets terug. Als u ze niet verstuurd en ze gaan failliet kunt u ze altijd nog op Marktplaats zetten.
Hou fsillisemrnten.com de komende dsgrn in de gaten. Daarvind u alle yitgedproken faillisenten en uitstel van betalingen. De tekst op hun site stelt niet echt gerust eerlijk gezegd.

Marleenk30
door Marleenk30 Nov 2, 2023 om 22:01
Antwoorden / 1 Vragen
ju
door juliomariner Nov 2, 2023 om 22:17
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is waarschijnlojk het moederbedrijf. Wil dus niet zeggen dat de Nederlandse dochter ook failliet is masr gern gped teken.
Ik zou het artikel dus maar gewoon op Marktplaats of zo zetten.

tenormin
door tenormin - Nov 2, 2023 om 22:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Beste marleenk30, ik begrijp best dat, als u niet mobiel bent of om geen tijd te hebben, u iets op internet besteld, dan niet in eigen land blijft. Bij betrouwbare sites. Schoenen, zonder te passen is, voor mij dan, een artikel wat ik, zeker niet in het buitenland zou bestellen. Dus u zou ze, als (eerlijk) koopje op MP kunnen plaatsen, met de werkelijke maat Misschien komt er dan nog iets van geld uw richting uit? Succes.

Mabelle
door Mabelle Nov 3, 2023 om 02:06
427 Antwoorden / 1 Vragen

Mag je alleen online bestellen als je geen tijd hebt of niet mobiel bent??? Dat wist ik niet... Ik vermoed dat miljoenen online shoppers dat ook niet weten. De shop was betrouwbaar maar ieder bedrijf kan failliet gaan.

jewee
door jewee Nov 3, 2023 om 12:46
61 Antwoorden / Vragen

Ik snap het antwoord van Tenormin ....schoenen online bestellen is tricky, zou ik ook nooit doen.
Maat is van zoveel factoren afhankelijk.
Dus als Tenormin zegt : " als u niet mobiel bent of om geen tijd te hebben, " dan is het begrijpelijk, maar het zegt niets verder over online shoppen, alleen vwb schoenen.

tenormin
door tenormin Nov 3, 2023 om 13:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@jewee, +10.

temmetje
door temmetje Nov 3, 2023 om 14:16
24 Antwoorden / 3 Vragen

@jewee en +10 van mij

@H
door @HENK@ Nov 3, 2023 om 17:17
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ Mabelle,

Vertel me hoe dikwijls het je lukte om gelijk het eerste het beste paar wat je pastte in een gewone schoenenzaak ook gelijk als zeer prettig en perfect passend te ervaren, wanneer je dat echt lukt ben je een uitzondering!

Schoenen online bestellen is tricky is een understatement, je kan bijna beter zeggen dat kan helemaal niet!!!

tenormin
door tenormin Nov 3, 2023 om 17:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mensen, het is een persoonlijke vete: helaas heeft @mabelle telkens haar pijlen op mij gericht. Dus let maar niet op haar commentaar aan mij, doe ik, inmiddels, ook niet meer. Fijn weekend.

ju
door juliomariner Nov 3, 2023 om 18:27
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik koop al mijn schoenen online omdat winkels bijna geen keuze hebben in mijn maat. En het past altijd, nog nooit hoeven te retourneren omdat het niet paste.

Mabelle
door Mabelle Nov 4, 2023 om 02:10
427 Antwoorden / 1 Vragen

@Henk Ik koop al heel wat jaren o.a. mijn schoenen online. Ik heb een 4/5/6 merken die ik koop, dus weet je vanzelf wel welke maat je moet hebben. In zeg 8 - 10 jaar heb ik maar 2x schoenen geretourneerd, en dat kwam doordat ik een maat kleiner/groter kocht omdat mijn maat was uitverkocht en ik ze zo leuk vond dat ik het toch wilde proberen. Kortom ook schoenen online kopen kan prima.

Mabelle
door Mabelle - Nov 3, 2023 om 01:51
427 Antwoorden / 1 Vragen

De schoenen zeker niet retourneren, dan ben je en je schoenen en het geld kwijt. Als een shop failliet is, mogen ze om juridische redenen geen retouren meer verwerken. Bovendien is het logistiek centrum ook gesloten.

Zoals al door @juliomariner geadviseerd, kun je ze dan beter op Marktplaats proberen te verkopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 3, 2023 om 13:03
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste is helaas de bedenktijd om te retourneren ook al voorbij 'Koop op afstand en bedenktijd. Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden. Koop op afstand.'  (bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen).

Maar ook helaas omdat als al aangegeven bij een faillissement indien er een vordering is de curator aangesproken dient te worden. Een andere optiue als al genoemd door verkopen via marktplaats is de schoenen naar een (vintage) winkel brengen waar men 2e hands kleding etc. verkoop zoals bijv. Appel & Ei.

Mogelijk levert dat dan nog iets op. Ik zie dat u niet de enige bent met recente klachten als deze: https://nl.trustpilot.com/review/campz.nl

mo
door mof - Nov 3, 2023 om 14:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de winkel failliet is bent u uw geld kwijt. DAn kunt u beter de schoenen doorverkopen en wat verlies nemen dan ze terugsturen.

agapon1951
door agapon1951 - Nov 3, 2023 om 14:39
172 Antwoorden / Vragen

Zet ze te koop op internet, met ee beetje geluk heb je je geld terug. Heb ik ook gedaan met een trui die niet geretourneerd kon worden.
Krijg je geen bevestiging van geld terug is dit mogelijk een optie. Bij faillisement ben je in principe ongewoon genoeg "je geld kwijt" systeem.

marijke77
door marijke77 - Nov 3, 2023 om 14:51
158 Antwoorden / 3 Vragen

+49 711 57018999 hier zijn ze bereikbaar, hebben facebooksite