Winkel waarschijnlijk failliet
Ik heb 2 weken geleden schoenen gekocht via Campz onderdeel van meerdere webshops o.a. Bikester. De schoenen waren helaas te klein dus wilde ik ze retourneren. Ik keek eigenlijk per toeval op de site anders had ik dit nooit geweten maar er stond ineens wij verwerken op dit moment geen retouren. https://www.campz.nl/newsupdate.html
Ik ben nu bang dat als ik de schoenen nu opstuur dat ik misschien helemaal mijn geld niet terugkrijg. Wat zouden jullie doen? Er zit gewoon een retourformulier met sticker in de doos. Ik heb wel een mail gehad met dezelfde informatie, vorige week zou het op vrijdag opgelost zijn maar nu zijn we alweer een week verder.
Ik zou wachten tot er meer duidelijkheid is. Wel melden dat u wilt retourneren maar ze geven dus zelf aan dat er niet geretourneerd kan worden.
Als ze failliet gaan en u hebt ze geretourneerd krijgt u niets terug. Als u ze niet verstuurd en ze gaan failliet kunt u ze altijd nog op Marktplaats zetten.
Hou fsillisemrnten.com de komende dsgrn in de gaten. Daarvind u alle yitgedproken faillisenten en uitstel van betalingen. De tekst op hun site stelt niet echt gerust eerlijk gezegd.
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/stuttgart/internetstores-aus-stuttgart-hat-insolvenz-angemeldet-100.html Ik zie nu inderdaad dat ze failliet zijn.
Dat is waarschijnlojk het moederbedrijf. Wil dus niet zeggen dat de Nederlandse dochter ook failliet is masr gern gped teken.
Ik zou het artikel dus maar gewoon op Marktplaats of zo zetten.
Beste marleenk30, ik begrijp best dat, als u niet mobiel bent of om geen tijd te hebben, u iets op internet besteld, dan niet in eigen land blijft. Bij betrouwbare sites. Schoenen, zonder te passen is, voor mij dan, een artikel wat ik, zeker niet in het buitenland zou bestellen. Dus u zou ze, als (eerlijk) koopje op MP kunnen plaatsen, met de werkelijke maat Misschien komt er dan nog iets van geld uw richting uit? Succes.
Mag je alleen online bestellen als je geen tijd hebt of niet mobiel bent??? Dat wist ik niet... Ik vermoed dat miljoenen online shoppers dat ook niet weten. De shop was betrouwbaar maar ieder bedrijf kan failliet gaan.
Ik snap het antwoord van Tenormin ....schoenen online bestellen is tricky, zou ik ook nooit doen.
Maat is van zoveel factoren afhankelijk.
Dus als Tenormin zegt : " als u niet mobiel bent of om geen tijd te hebben, " dan is het begrijpelijk, maar het zegt niets verder over online shoppen, alleen vwb schoenen.
@jewee, +10.
@jewee en +10 van mij
@ Mabelle,
Vertel me hoe dikwijls het je lukte om gelijk het eerste het beste paar wat je pastte in een gewone schoenenzaak ook gelijk als zeer prettig en perfect passend te ervaren, wanneer je dat echt lukt ben je een uitzondering!
Schoenen online bestellen is tricky is een understatement, je kan bijna beter zeggen dat kan helemaal niet!!!
Mensen, het is een persoonlijke vete: helaas heeft @mabelle telkens haar pijlen op mij gericht. Dus let maar niet op haar commentaar aan mij, doe ik, inmiddels, ook niet meer. Fijn weekend.
Ik koop al mijn schoenen online omdat winkels bijna geen keuze hebben in mijn maat. En het past altijd, nog nooit hoeven te retourneren omdat het niet paste.
@Henk Ik koop al heel wat jaren o.a. mijn schoenen online. Ik heb een 4/5/6 merken die ik koop, dus weet je vanzelf wel welke maat je moet hebben. In zeg 8 - 10 jaar heb ik maar 2x schoenen geretourneerd, en dat kwam doordat ik een maat kleiner/groter kocht omdat mijn maat was uitverkocht en ik ze zo leuk vond dat ik het toch wilde proberen. Kortom ook schoenen online kopen kan prima.
De schoenen zeker niet retourneren, dan ben je en je schoenen en het geld kwijt. Als een shop failliet is, mogen ze om juridische redenen geen retouren meer verwerken. Bovendien is het logistiek centrum ook gesloten.
Zoals al door @juliomariner geadviseerd, kun je ze dan beter op Marktplaats proberen te verkopen.
Ten eerste is helaas de bedenktijd om te retourneren ook al voorbij 'Koop op afstand en bedenktijd. Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden. Koop op afstand.' (bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen).
Maar ook helaas omdat als al aangegeven bij een faillissement indien er een vordering is de curator aangesproken dient te worden. Een andere optiue als al genoemd door verkopen via marktplaats is de schoenen naar een (vintage) winkel brengen waar men 2e hands kleding etc. verkoop zoals bijv. Appel & Ei.
Mogelijk levert dat dan nog iets op. Ik zie dat u niet de enige bent met recente klachten als deze: https://nl.trustpilot.com/review/campz.nl
Als de winkel failliet is bent u uw geld kwijt. DAn kunt u beter de schoenen doorverkopen en wat verlies nemen dan ze terugsturen.
Zet ze te koop op internet, met ee beetje geluk heb je je geld terug. Heb ik ook gedaan met een trui die niet geretourneerd kon worden.
Krijg je geen bevestiging van geld terug is dit mogelijk een optie. Bij faillisement ben je in principe ongewoon genoeg "je geld kwijt" systeem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer