XOOON slechte stof kwatiteit bank.
Koop een mooie grand foulard. Herstofferen is verl te duur.
Is geen optie, bij deze bank kan je de zitting uitschuiven dus, dat gaat niet werken.
Dat is natuurlijk allemaal heel vervelend voor je, maar .... de garantietermijn is inderdaad verstreken.
Ik mag toch verwachten dat de stoffering langer meegaat dan 4 jaar ?
En waar baseer je dat op?
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn
Ik baseer dat nergens op: Ik mag toch verwachten dat de stoffering langer meegaat dan 4 jaar ?
Daarom stelde ik die vraag.
Hoe heeft u de kunstleren bank onderhouden? Kan belangrijk zijn.
Afstoffen en met een vochtige doek afnemen, meer is mij niet verteld.
Wat ik wel weet, dat je echt leder anders moet onderhouden.
Als doek niet al te vochtig is geweest zou het niet hebben mogen gebeuren, zoals het er nu uitziet. Maar helaas, na zoveel jaar is de bewijslast aan u en ook zal de verkopende partij dit ontkennen. Ik heb, in de jaren 70 eens een Skai bankstel gehad, gekocht vanwege de kinderen. Dat kreng wilde niet kapot dus erg lang (helaas) mee moeten doen tot ze echt groot waren. Maar wel ideaal: gewoon met doekje afnemen. Kinderen prikten er zelfs met naaldjes in (hoe kunnen we ouders plagen). Maar ook dat hielp niet, het bleef onbeschadigd lijken.
Vroeger was toch alles beter :-)
Zij zeggen "externe factor" en u leest "extreme factor" - het is inderdaad aan u om aan te tonen dat de bekleding van slechte kwaliteit is. Met de door u getoonde foto kan ik me goed voorstellen dat dit plaatselijke schade is door bijvoorbeeld spijkerbroekknopen, gespen, hondepoten etc. kortom "externe factoren". Anders zou de bank over het gehele oppervlak gelijkaardige schade laten zien. Daar heeft de leverancier dan ook gewoon gelijk dat dit niet gedekt wordt door enige garantie en 20% korting is dan ook zeer coulant te noemen.
Inderdaad, heel fout gelezen, moet idd "externe factor" zijn.
De foto was van het slechtste deel van de bank genomen, de andere plekken (gelijkwaardige schade maar dan minder) zitten op delen van de bank die niet eens aangeraakt worden.
Het probleem is hier dat mogelijk wettelijk nog de consumentenbescherming van toepassing is maar gelet op de leeftijd van de bank is het bewijs dat de oorzaak aan de bkleding ligt aan u. Dan geldt vervolgens ook nog dat er rekening mag worden gehouden met afschrijving. Op basis van de genoemde wetgeving is wel Eijerkamp degene die dient te worden aangesproken. Op basis van de wetgeving heeft u feitelijk niets van doen met CBW garantie.
Ik geef u nu enkele verwijzingen waar u mogelijk iets aan heeft. www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html bij ACM Consuwijzer vind u ook voorbeeld brieven om eventueel een vordering in te stellen. Die vind u ook hier: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven en/of hier https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ maar houd er rekening mee dat het mogelijk aankomt op civielprocedren en dat kost hoe dan ook geld. U kunt eventueel ook nog advies vragen bij het juridischloket of nog beter, bij uw rechtsbijstandsverzekeraar als u zo'n verzekering heeft.U vergeet 1 zeer belangrijk aspect, de bewijslast ligt bij TS.
@N.. mogelijk ietwat onduidrlijk maar in de eerste zin geef ik aan dst de bewijslast bij Ts. ligt.
Tja, dat wordt dus ellende, gaat geld kost en zal wel geen kans maken.
Wel bedankt voor de handige links @HEREMIETKREEFT !
Xooon verschuild zich nergens achter. U hebt een overeenkomst met Eijerkamp, dat is uw aanspreekpunt. Xooon is u niets verplicht.
Zoals al genoemd heeft onderhoud invloed op de levensduur. Maar bijvoorbeeld ook zweet. Maar het is aan u om aan te tonen dat de kwaliteit dusdanig slecht is dat dit de levensduur beïnvloed heeft.
Over het onderhoud:
Afstoffen en met een vochtige doek afnemen, meer is mij niet verteld.
Wat ik wel weet, dat je echt leder anders moet onderhouden.
En als met die vochtige doek daarvoor met schoonmaakmiddel gebruikt is kan je problemen krijgen.
Als ik de foto bekijk is het juist op de plaats waar (veel) gezeten wordt. Er kan dan zgn verdroging plaats vinden waardoor bij het inzakken (door zitten) de bovenlaag los komt. Zoals al eerder gesteld, heeft u de bank met het daarvoor bestemde onderhoudsmiddel behandeld zodat het leer soepel blijft,
De foto was van het slechtste deel van de bank genomen, de andere plekken zitten op delen van de bank die niet eens aangeraakt worden.
Hallo Bert,
In het vervolg kun je beter doorsparen voor een echt leren bank.
De bank is al te oud voor enige garantie.
Een goedkope manier zou kunnen zijn om het beschadigde (ik noem het versleten)deel in te smeren met zwarte schoensmeer.
Zo onderhoud ik ook mijn leren bank.
Draagt u zeker alleen zwarte broeken;-))
Ik draag zeker geen witte broeken....;-)
Even laten intrekken natuurlijk.
Ik smeer de leren stoelen van mijn auto ook altijd in met schoensmeer,na de rit uiteraard.;-)
Niet echt een goede optie voor een kunstleer maar, toch bedankt.
Hallo, ik heb 6 eetkamerstoelen van Xooon. In de zomer van 2014 gekocht maar na ruim 3 jaar kwamen ook de eerste beschadigingen en nu zien ze er eigenlijk niet meer uit. Omdat het na 3 jaar begon heb ik gedacht dat er toch geen garantie meer op zit en verder geen actie ondernomen. Misschien dom, want nu begin ik natuurlijk behoorlijk te balen van de inmiddels erbarmelijke kwaliteit. Wellicht door wat publiciteit dat xoon in ieder geval iets gaan doen aan hun kwaliteit?
Ligt het aan de kwaliteit of aan het onderhoud?
Ah, een mede gedupeerde met dezelfde klachten ?
Ik denk niet dat XOOON iets aan de kwaliteit zal doen, ben er wel achter dat zij een relatie hebben met het duurdere merk HENDERS&HAZEL, waarvan ik een gewone zitstoel heb gekocht op dezelfde dag en ook van kunstleer, daar wordt veel in gezeten omdat het gewoon een fijne stoel is.
Aan die mankeert helemaal niets.
Zoals ik dan ook heb aangegeven, er zit wel degelijk een kwaliteits verschil tussen XOOON en HENDERS&HAZEL !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer