ny
door nynstra Jan 24, 2020 om 17:36
Winkels & webshops
Zalando

Als ik bij Zalando iets wil bestellen heb ik als enige betaaloptie 'betalen met creditcard'. Ik heb geen creditcard en kan deze ook niet van iemand anders gebruiken. Voorheen had ik nog een viertal andere betaalopties, maar die zijn sinds vorige zomer opeens verdwenen. Ik heb zowel gemaild als gebeld met Zalando om te vragen hoe dit kan, en hoe dit verholpen kan worden. Zij zeggen dan dat de betaalopties om bepaalde redenen 'geblokkeerd' zijn. Zij kunnen niet vertellen waarom, zij kunnen dit niet uitzoeken, en zij kunnen dit niet verhelpen. De enige optie die ze geven is om maar van iemand een creditcard te lenen. Ik heb nog nooit een achterstallige betaling gehad en heb ook geen bkr registratie o.i.d. Om zo afgescheept te worden door Zalando vind ik behoorlijk klantonvriendelijk naar een trouwe vaste klant toe. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of mensen die advies hebben?

31094 18 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2020 om 17:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, als men dat bij Zalandoi nu als voorwaarde stelt zal men daar redenen voor hebben en als u het er niet mee eens bent is er m.i. maar één optië;
niet meer kopen bij Zalando. Als meerdere klanten van hen dat doen zal men mogelijk wel weer aanpassen opdat bijv. betalenn via uw eigen bankrekening kan.

ny
door nynstra - Jan 24, 2020 om 17:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

@hermienkreeft, welke voorwaarde van Zalando bedoeld u? Het probleem is dat Zalando de enige is met bepaalde artikelen die ik nodig heb.

panter22
door panter22 Jan 25, 2020 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een moeilijke maat hebt, dan zijn er maar weinig artikelen beschikbaar. En als je die niet direct retour stuurt, als ze niet passen, dan kan ik mij voorstellen dat je vooraf moet betalen.
Dan zul je ze sneller terugsturen.

ep
door eppos Jul 3, 2020 om 13:00
23 Antwoorden / 0 Vragen

er bestaat ook nog zoiets als een prepaid creditcard.
zoek maar op google en je word wijzer.
dat zijn kaarten waar je eerst geld op moet storten en jevervolgens met die card kunt betalen.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2020 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat dit de mogelijkheden kunnen zijn waardoor u niet op de gewenste wijze kunt betalen.

https://www.zalando.nl/faq/Betalingen/69459309

Misschien kunt u het bestellen eens op een andere computer, bij vrienden of familie, proberen.

Bij mij staan er zes betaalmogelijkheden, maar ik heb nog nooit iets gekocht bij Zalando.

ny
door nynstra Jan 24, 2020 om 17:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, maar bij mij dus enkel credicard.. Ik heb meerdere manieren geprobeerd, verschillende devices, maar het mocht helaas niet baten. Had het een reden zoals bijv. achterstallige betalingen kan ik het begrijpen, maar nu voel ik mij 'gestraft' zonder iets gedaan te hebben.

justmeagain
door justmeagain Jul 3, 2020 om 00:37
623 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft niets met devices te maken naar net uw naam/adres/account. U kunt het op elke computer proberen naar op het moment dat u uw gegevens invult gaat de blokkade erop. Ik heb net even een paar schoenen besteld en heb meerdere betaalopties. Zelfs achteraf betalen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2020 om 17:54
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Betaalwijzen bij Zalando

Bij Zalando heb je de keuze uit verschillende betaalwijzen:

Het kan voorkomen dat je niet altijd gebruik kunt maken van alle bovengenoemde betaalwijzen, ook wanneer dit bij eerdere bestellingen wel het geval was.

Bij iedere bestelling wordt, op basis van een veelvoud aan factoren, bepaald van welke betaalmethoden je gebruik kunt maken. Hierbij wordt geen rekening gehouden met je bestel-en betaalgeschiedenis. In dat geval kun je gebruikmaken van één van de andere betaalwijzen.
https://www.zalando.nl/faq/Betalingen/69458828/Betaalwijzen-bij-Zalando.htm

ny
door nynstra Jan 24, 2020 om 18:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de redenen bekeken dit genoemd worden als er een of meerdere betaalopties niet mogelijk zijn, maar al deze redenen zijn niet ter sprake in mijn situatie. Anders had ik het begrepen wat Zalando had gedaan.

Tr
door Trostomaat Jan 24, 2020 om 23:35
239 Antwoorden / Vragen

Hoe weet u dat zo zeker? De redenen worden niet eens genoemd.

lo
door lovewinnie Jan 25, 2020 om 10:14
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit bij wehkamp. Nu nog steeds. Zonder enige aanleiding . Koop er dus niks meer..
 Achternaam is soms risico geval of soms zelfs de wijk waarin je woont . Op man zijn naam zelfde adres kan het wel.
Andere webshops kan ik gewoon bestellen met achteraf betalen en die ook niet anders . Heb 0.0 schuld en ook nooit gehad. Mijn was verteld door werknemer dat op basis van postcode of bijv achternaam je al beperking kunt krijgen. Ze kon echter niet zien wrm ik niet kon bestellen op afbetaling . Maar aangezien ik moeder en zus heb met daar rekening op afbetaling en een in bewind denk ik dat achternaam de boosdoener is . Op mijn man zijn account kan het  wel. Wrm ik achteraf wil betalen is niet omdat ik het geld niet heb maar gewoon dat ik pas wil betalen als ik het in huis heb en gezien heb en bij retour niet 6 WK op mijn geld hoef te wachten

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat omdat op de website de mogelijke redenen genoemd staan.

Tr
door Trostomaat Jan 27, 2020 om 00:56
239 Antwoorden / Vragen

Welke redenen worden dan genoemd? U deelt ze hier niet en ik zie ze hier niet. Shoppie quoot een tekst en daar staat in dat de aangeboden betaalwijzen worden bepaald 'op basis van een veelvoud aan factoren', en er staat expliciet dat er geen rekening gehouden wordt met bestel- en betaalgeschiedenis.
Ik begrijp niet dat u kunt stellen dat 'al deze redenen' niet van toepassing zijn op uw situatie, als 'al deze redenen' onbekend zijn.

ne
door neodutchio - Jan 24, 2020 om 18:13
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe hoog is het percentage dat u terug stuurt? Mijn zus kreeg onlangs bericht van een andere grote online verkoper dat ze gingen stoppen met afterpay bij haar. Dit vanwege een retourpecentage van 70%.
Retouren kosten enorm veel voor bedrijven. Om te voorkomen dat mensen te pas en te onpas blijven bestellen en terug sturen worden er drempels ingebouwd. Als er niet meer via afterpay gekocht kan worden daalt het perentage retouren. Men wil liever niet vooruit betalen.

Het zou daar mee te maken kunnen hebben. Een medewerker kan en mag niet inzien waarom uw betaalopties minder zijn. Iemand anders hoeft bv niet te weten dat een klant niet of slecht betaald of bovengemiddeld terug stuurt.

ny
door nynstra Jan 24, 2020 om 18:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het aantal retouren valt heel erg mee, aangezien ik weet wat ik nodig heb. Ik begrijp dat een hoog retourpercentage een reden kan zijn om de opties afterpay en achteraf betalen dan 'geblokkeert' zijn, maar dan zou de optie met Ideal betalen wel nog mogelijk moeten zijn naar mijn idee.

panter22
door panter22 Jan 24, 2020 om 20:38
6599 Antwoorden / Vragen

Of stuur je de spullen gebruikt terug. Of wacht je tot 100 dagen met terugsturen?
Hoeveel procent van de aankopen stuur je terug?
Zou het daar aan kunnen liggen?
Er moet een reden zijn waarom je alleen nog vooraf kunt betalen.

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou niet durven de spullen gebruikt terug te sturen. Daarnaast als iets retour zou gaan is het hooguit een week later. 1 op de tien keer gaat er misschien iets retour. Als ik wel een slordige klant zou zijn, zou ik op zijn minst de optie betalen met ideal moeten hebben lijkt mij.

Donuts
door Donuts - Jan 24, 2020 om 18:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, kan altijd betalen met iDEAL en alle andere opties. Gebruikt u soms VPN?

Edit: dat achteraf betalen niet meer mogelijk is, kan ik nog wel begrijpen, maar waarom niet via IDEAL is erg vreemd,  want dat is een betaling die nooit kan worden teruggeboekt.

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik gebruik ook geen VPN. Dit is dus precies wat ik dus het vreemde vind. dat mijn betaalopties beperkt zijn dat kan ik begrijpen, of het nou onterecht of terecht is. Maar dat een optie als ideal er niet tussen staat is heel vreemd.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2020 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar kopen bij een stenen winkel in uw woonplaats? En vooral er geen drama van maken? Die artikelen zijn natuurlijk ook elders te koop.

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is helaas niet het geval. Ik heb erg moeilijke maten en helaas zijn deze alleen in Nederland via Zalando te koop, niet in fysieke winkels anders had ik dat uiteraard gedaan. Als ik het uit Amerika zou bestellen, betaal ik invoerrechten, hoge verzendkosten en heb ik alsnog een creditcard nodig.

aurora1
door aurora1 Jan 26, 2020 om 16:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al eens aan Miss Etam gedacht, MS Mode of bijv. C&A? Om slechts enkele van vele voor bijzondere maten te noemen....

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2020 om 19:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan ook met je adres te maken hebben, bijvoorbeeld een wijk met een slechte betaalreputatie of een wanbetaaler die voor jou op je adres woonachtig was. Maar wel raar dat ze dan geen iDEAL mogelijkheid bieden.

Als ze je geld niet willen hebben, dan kan je een andere leverancier zoeken. Of je kan een pre-paid creditcard aanschaffen.

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een heel goed advies, prepaid creditcard, nooit aan gedacht! Dankjewel!

ma
door manwijf Jan 26, 2020 om 17:35
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge Is wel een vorm van discriminatie als je woont in een wijk met een slechte betaalreputatie en jij wordt daar slachtoffer van. Best bijzonder.

diumenge
door diumenge Jan 26, 2020 om 18:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Manwijf, dat is het zeker.

Donuts
door Donuts - Jan 24, 2020 om 19:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Edit.

Bol.com verkoopt sinds donderdag ook veel kledingmerken, wellicht zit uw merk er ook bij.

https://www.businessinsider.nl/bol-com-gaat-ook-kleding-verkopen-amazon/

Sinds donderdag kun je via bol.com een uitgebreid assortiment aan dameskleding en herenkleding bestellen. Bol.com werkt samen met merken als Jack & Jones, Tommy Hilfiger, Miss Etam en Zeeman, maar ook internationale merken als Nike, Adidas en Levi’s zijn te krijgen via de site van bol.com.

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2020 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De link stond er al.

jo
door jorisw - Jan 24, 2020 om 19:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het net even geprobeerd maar alle betaalmogelijkheden, ook iDeal, zijn gewoon beschikbaar.

Probeer eens een andere browser.

ny
door nynstra Jan 26, 2020 om 15:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

De betaalopties zijn vaak op persoonlijk profiel afgestemd, niet iedereen heeft standaard altijd dezelfde betaalmogelijkheden.
Ik heb drie verschillende browsers geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten.

br
door bravehenk - Jan 25, 2020 om 00:14
206 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk toch dat u iets verkeerd doet. Mijn dochter heeft week geleden nog iets besteld bij deze Webshop heeft gewoon kunnen betalen zonder creditcard,
want die heeft ze niet.

groeten Henk

diumenge
door diumenge Jan 25, 2020 om 00:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je überhaupt de moeite genomen om naar de schermprint van TS te kijken?

ma
door malty - Jan 25, 2020 om 10:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U wilde kennelijk nu op rekening bestellen en dat kan om een bepaalde reden niet meer.
De vraag is of u altijd voor betalen op rekening hebt gekozen en Zalando daar slechte ervaringen mee had?
Het lijkt me, als aangegeven wordt, Sorry, voor deze bestelling is het helaas niet mogelijk om op rekening te bestellen, dat u de keuze Op rekening had aangeklikt voor uw bestelling, waarom zou anders deze melding komen als die keuze er niet zou zijn?
En als het een melding zou zijn dat u voortaan alleen met creditcard kunt betalen, waarom staat er dan niet bij dat betaling met iDEAL ook niet mogelijk is?
De schermafdruk die u geeft is voor het invullen van de creditcard gegevens en niet van de pagina met betaalkeuzes toch.

panter22
door panter22 - Jan 27, 2020 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is er mis mee dat je iemand van je familie of vienden betaalt en diegene de spullen voor je bestelt?

id
door idaeon - Jan 28, 2020 om 16:36
21 Antwoorden / Vragen

Je zou als laatste 'redmiddel' nog kunnen proberen om een nieuw account aan te maken

Bo
door Boesuil - Jul 2, 2020 om 13:16
1 Antwoorden / Vragen

Altijd op tijd betaald en ja ook spullen retour gedaan maar daardoor wel spullen gekocht. Opeens vanaf 1 juli kan ik alleen met credit card betalen. Als je contact opneemt krijg je geen duidelijk antwoord waarom het verandert is en ik moest het niet persoonlijk nemen, vreemde antwoord.
Ik geloof wat Neodutchio verderop uitlegt, dat ik inderdaad teveel retour heb gedaan dat is het enige wat zou kunnen kloppen, alles wat Zalando beschrijft in hun voorwaarden komt niet overeen voor mij. Ik heb geen openstaande rekeningen op andere platforms of shops ect.
Wees open Zalando naar je klanten toe, jullie bieden zelf gratis verzendkosten aan geef dan een limiet aan.

panter22
door panter22 Jul 2, 2020 om 13:58
6599 Antwoorden / Vragen

Voorlopig dan maar niet meer bij Zalando kopen. Je kunt schriftelijk klagen bij Zalando, misschien krijg je dan wel een antwoord. Of zet je klacht op klacht.nl, of klachtencompas, Je zit nu op een forum. Wij hebben geen invloed op het beleid van Zalando.

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2020 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En voortaan maar beter bij een stenen winkel in uw woonplaats kopen? Dus boter bij de vis? Dan kunt u passen, bekijken, voelen én direct meenemen. Is ook goed voor de plaatselijke werkgelegenheid en economie.

diumenge
door diumenge Jul 2, 2020 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeveel heb je dan retour gedaan?

rj
door rjw Jul 2, 2020 om 20:53
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon lekker bij een lokale middenstander je spullen gaan kopen. Zeker in deze tijd. Iedereen klaagt altijd over die durfkapitaalinvesteerders, maar tegelijkertijd weten we van gekkigheid niet hoeveel spullen we bij die bedrijven moeten kopen. Beetje krom. En dat terwijl er in iedere stad meerdere lokale bedrijven zitten waar je prima je kleding kunt kopen. En zeg nou zelf, we gunnen ons geld toch liever aan een ondernemer die er gewoon zijn gezin van onderhoud en zijn personeel van betaalt dan aan een investeerder die het een zorg zou zijn wie zijn klant is en hoe het met het personeel gaat. Die alleen maar netto rendement kijkt een geen liefde heeft voor het vak. Of droom ik nu te veel?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 2, 2020 om 19:10
2119 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar willen ze u als klant kwijt. Bij Ideal zijn ze ook verzekerd van hun geld en hoeven ze minder in te leveren van de transactie. Ze gaan u dat alleen niet vertellen.

ke
door keesje12345 - Oct 17, 2020 om 17:37
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb dit probleem ook, alleen kan nog wel met ideal betalen. Ik heb afgelopen zomer heel veel besteld (rond de 1000 euro) en daarvan iets meer dan de helft terug gestuurd en de rest gehouden (ongeveer 400 euro). Verder altijd alles netjes en optijd betaald (koop al jaren bij Zalando op deze manier, alleen vaak wel met kleinere hoeveelheden).
Vind het ook erg jammer dat ze niet aangeven waarom deze optie niet meer mogelijk is. Maar het zal er in ieder geval voor zorgen dat ik hier een stuk minder of helemaal niet meer bestel.

ne
door neodutchio Oct 17, 2020 om 17:52
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel: AVG. Een medewerker mag en kan niet inzien met welke redenen er besloten is dat u enkel nog op vooruit betalen mag kopen. De meest voorname reden is het aantal retouren. Er zijn winkeliers die klanten een waarschuwing sturen, maar ook die meteen al tot blokkade overgaan. Als u voor €1.000 koopt en voor €600,- terug stuurt, dan kan ik het mij zeer goed voorstellen dat Zalando wil dat u voortaan vooraf betaald. Zij kunnen zeer veel kledingstukken niet verkopen als ze bij u liggen en het kost ook nog eens geld om alles te verwerken. Aan u verliezen ze dus geld. En hiermee zorgen ze er voor dat u eerst nadenkt bij het bestellen.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Plus de extra kosten voor Zalando bij het gebruik van een creditcard, terecht dat ze die optie niet bieden aan dit soort klanten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 17, 2020 om 19:14
2119 Antwoorden / Vragen

Het staat hierboven wel al ergens maar een beetje cryptisch, ieder keer dat u iets retourneert kost dat Zalando gewoon harde munten. Mensen die een 42 en een 44 bestellen en één van de twee terugsturen leveren niets op. En wat doe je met klanten die je geld kosten? Dat snapt u denk ik zelf ook.

ke
door keesje12345 Nov 21, 2020 om 16:12
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik stuur de dingen altijd binnen 2 a 3 dagen terug, hun marge zal ook echt wel hoog genoeg zijn om er niet op in te leveren. Bovendien bestel ik alles in 1x. Ze hebben dit in 3 leveringen geleverd en heb ze in 2 dozen weer terug gestuurd. Dus komt neer op ongeveer 8 euro retour kosten (bedrijven betalen minder) en laten we het ruim nemen 2 uur verwerkingskosten van totaal 40 euro.. (het pakken, inpakken, versturen en uitpakken inspecteren en invoeren in het systeem van 3 jassen, broek en 2 paar schoenen). Dus de retour zou dan ongeveer dan ongeveer 50 euro hebben gekost. Dan zullen ze nog steeds wel geld erop hebben verdiend. Wellicht minder dan gewenst, maar meer dan dat ik niks had gekocht!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 21, 2020 om 16:27
2119 Antwoorden / Vragen

Hun werkelijke marges en kosten weet ik niet maar dat doet er ook niet toe. Er is maar één reden om mensen geen optie voor creditcard aan te bieden en dat is dat je aan jou als klant niet genoeg verdienen, en zij bepalen wat genoeg is.

ne
door neodutchio Nov 21, 2020 om 16:51
5173 Antwoorden / 12 Vragen

@Keesje, u wilt niet weten wat retouren kosten. Dit is een enorme kostenpost. Vaak gaan de retouren meteen de prullenbak in of naar een opkoper omdat controleren, herverpakken en weer op de plank leggen niet loont.
Zelfs met uw zeer lage berekening (20 euro uurloon kan natuurlijk niet) is €50,- een enorm pak geld. Dat is namelijk puur marge. Als ze op een broek bv €10,- verdienen, dan moeten ze 5 andere broeken verkopen om weer op 0 uit te komen.
Even voor uw onbekendheid, een credit bij het bedrijf waar ik werk kost €65,-. En dan gaat het om producten die gewoon weer op de plank gelegd kunnen worden zonder fysieke controle. Daar moet een hoop andere verkoop tegenover staan.
Daarbij, alles wat bij u in huis ligt kan niet direct verkocht worden. Dode voorraad dus.