Asboom
door Asboom Oct 8, 2024 om 17:02
Winkels & webshops
Zijn cadeau bonnen onbeperkt geldig?

Hoi.

Vvv bon van 2020 met €15 erop.
Niet geactiveerd maar na 3 jaar wordt er elk jaar €6 afgeschreven voor beheervergoeding.
Kwamen de bon nog tegen met opruimen en waren benieuwd of er nog wat opstond. En dan zeggen onbeperkt houdbaar.
Oplichters zijn het.
Dus mensen geen bonnen geven om iemand blij mee te maken.

2410 13 Rapporteer
ju
door juliomariner - Oct 8, 2024 om 17:14
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Dat laatste roepen we hier al jaren maar de mensen blijven die ondingen kopen.
perfect verdienmodel. Een groot deel wordt nooit ingeleverd maarde verkoper heeft wel het geld binnen.

ne
door neodutchio - Oct 8, 2024 om 17:16
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat het onbeperkt geldig is? U zet zelf de voorwaarden neer.
"De VVV Cadeaukaart, VVV Shop & Chill CadeaukaartVVV Lekker & Weg CadeaukaartVVV Online Cadeaucode en de VVV Eigen Ontwerp Cadeaukaart zijn vanaf het moment van aankoop minimaal drie jaar geldig. Drie jaar na aankoop wordt er jaarlijks € 6,- beheervergoeding in rekening gebracht voor het aanhouden van het saldo. Deze beheervergoeding wordt alleen in rekening gebracht áls er dan nog saldo op de kaart staat."

Als u dus een kadokaart krijgt kunt u zelf het beste deze direct teruggeven aan de gever. Als u het eerst 4 jaar in de la laat liggen is het sowieso geen gewenst kado geweest.

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2024 om 17:25
16943 Antwoorden / 109 Vragen

U bent kennelijk nog piepjong en nog nooit een cadeaubon eerder ontvangen. En nee, het zijn geen oplichters, want op alle cadeaubonnen staat de "houdbaarheid". Wat wel varieert. Van 1, 2 en 5 jaar. U heeft gewoon verzuimd uw "cadeaubon" te cashen. Maar de uitgevers van die bonnen worden er wel heel gelukkig van als mensen het vergeten.

sira
door sira - Oct 8, 2024 om 17:26
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Hier zijn al ongelooflijk veel topics over geweest.

Krijgt u een cadeaubon cadeau, besteed hem dan direct. Dat is ook attent naar de gever toe, die denkt inmiddels: "ik hoor niets meer van asboom, ze hebben zeker de bon aan een ander cadeau gegeven".

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2024 om 17:28
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Hoe kunt u de uitgevers van die bonnen als ze volgens de voorwaarden door u als oplichters noemt?

1paul
door 1paul - Oct 8, 2024 om 17:34
3344 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar de voorwaarden niet gelezen en teveel centjes!!

Mabelle
door Mabelle - Oct 8, 2024 om 18:13
632 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, zo blij waren jullie niet met die bon als hij 4 jaar na dato nog steeds ergens in een la ligt. Tegenover de gever ook erg onvriendelijk. Alleen jij zegt dat ze onbeperkt houdbaar zijn. De VVV zegt dat niet.

rj
door rjw - Oct 8, 2024 om 18:56
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk voor de gevers dat je helemaal niets met die cadeaubon heb gedaan nadat je hem had gekregen.

lo
door lovewinnie - Oct 8, 2024 om 19:17
1231 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik een bon krijg laat ik hem niet 4 jaar in de kast liggen en ga vrij snel shoppen. Niks mis met kado kaarten

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 9, 2024 om 06:55
221 Antwoorden / Vragen

Je bent een beetje dom bezig door ze voor oplichters uit te maken als je zelf gewoon de voorwaarden niet leest. Kom op, gedraag je als een volwassenen en accepteer je eigen verantwoordelijkheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2024 om 14:49
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Let op: deze term kan onverhoopt een aangifte tegen u tot gevolg hebben omdat u oplichting niet kunt bewijzen (is gelet op de voorwaarden ook niet aan de orde) en is een dergelijke suggestie in het openbaar dus op een forum als dit een strafrechtelijke vervolgbare handeling. Zie dit: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html

AA
door AAJ Plaatsman - Oct 10, 2024 om 09:49
1 Antwoorden / Vragen

Waarom zijn ze oplichters als er duidelijk vermeld wordt wat er gebeurd na een aantal jaar? Je kan daar zelf rekening meehouden als je een cadeaukaart krijgt en binnen die 3 jaar de kaart opgebruiken.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2024 om 16:30
7475 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft "geen bonnen geven" ik zou eerder zeggen besteed de bon op korte termijn en gooi hem niet in een lade waar u hem na 4 jaar eens terug vindt.