op
door opahans Aug 28, 2017 om 16:55
Winkels & webshops

Zoekgeraakt pakje

Mijn vrouw koopt regelmatig kleine sierraden op Marktplaats, en vaak bij dezelfde verkoopster, waar zij goede ervaringen mee heeft. Maar nu is een pakje met twee ringen, ter waarde van € 30 zoekgeraakt; gezien de chaos op de afdeling "Zoekgeraakte Post" heeft reclameren hier weinig zin. Nu is mijn vraag: is het risico voor ons of voor de verkoopster? Zijn daar regels voor? De betaling is altijd per bankoverschrijving, helaas niet per PayPal....

983 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2017 om 16:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, u schrijft goede ervaringen met de verkoopster te hebben en ga er dan vanuit dat ze het pakje goed op de post heeft gedaan. Ik denk dat u dan de dupe bent van verlies van het pakje. Hoe is het verzonden? Gewoon of aangetekend, track & trace of wat?

marita5
door marita5 - Aug 28, 2017 om 17:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo OpaHans ,

Koper :

Product niet ontvangen ,

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2017 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw vrouw daar regelmatig koopt, lijkt mij dat een bedrijf. En dan is het bedrijf aansprakelijk.

tenormin
door tenormin Aug 28, 2017 om 17:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

En mij lijkt het dan een mevrouw die gewoon vaak spulletjes verkoopt. Maar inderdaad, als ze een bedrijf(je)  heeft, dan wel. Maar ik baseerde mijn antwoord met de gedachte dat mevrouw ook gewoon een particulier was.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, iemand die regelmatig sieraden verkoopt een particulier?

tenormin
door tenormin Aug 28, 2017 om 17:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @tijger1, als ik zou weten hoe marktplaats werkt (en ik weet niet veel, kan ook geen foto's maken etc.) en ik wil van mijn hebbedingetjes af, vooral sieraden - hoewel ik dat niet onder de €500,00 zou willen verkopen -, dan ben ik toch nog geen geen handelaar? Althans, niet n.n.m.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zit ook niet op Marktplaats, maar op marktplaats zitten handelaren en particulieren.

Maar het kan zijn dat iemand langzamerhand zijn juwelendoos aan het leeg verkopen is.

Misschien weet de Ts dat.

Cookies
door Cookies Aug 28, 2017 om 17:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het zou ook nog een handelaarster kunnen zijn die zichzelf een particulier vindt / noemt. Dergelijke verkopers zitten er bij bosjes op MP. Zo omzeilen zaken waar ze liever niet mee geconfronteerd worden.;-)

tenormin
door tenormin Aug 28, 2017 om 21:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zoals eerder geschreven: als ik wist van de hoed en de rand: ik zou dolgraag van oude, (meest antieke) meuk afwillen. Als ik wel wist hoe dat werkt, zou ik het doen, wat mij nog geen handelaar zou maken, n.m. onschuldige mening dan.

aurora1
door aurora1 Aug 29, 2017 om 02:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zijn dan wel voordelige juwelen: 2 ringen voor 30 euro.

@tenormin, kijk eventueel eens of er in uw woonplaats juweliers gevestigd zijn die ook tweedehands verkopen (soms alleen rond feestdagen). Of vraag anders of ze ook aan inkopen doen. Dus met wat spul eens langs gaan als het niet druk is. U kunt via internet misschien een indruk krijgen van de waarde (vooraf). Verder is het goudgewicht van belang en hoe zuiver het goud is. Noteer de gegevens en houd die bij de hand bij de juwelier. Kijk anders af en toe eens in de middag op de ZDF naar Bares für Rares om een indruk te krijgen. Daar komen soms ook juwelen aan bod en er zitten taxateurs. Daar wordt verkocht aan handelaren, dus voor lagere prijzen dan in de regel voor particulieren geldt. Een plaatselijke veiling kan ook een idee zijn met eventueel een minumum bedrag afspreken.

tenormin
door tenormin Aug 29, 2017 om 15:03
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, ben toevallig vanmorgen naar Den Haag geweest naar een juwelier. Oeps, daar kom ik nooit meer: moest eerst aanbellen (?). En legitimeren. Had een gouden leeuw van 25.3 g. Heel goede prijs voor gekregen, dus dat adres bewaar ik (doe niet alles ineens weg). ☼

Cookies
door Cookies Aug 29, 2017 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je komt er niet meer, maar het adres bewaar je? Juwelier Ros zeker? Geeft inderdaad een goede prijs. Volkomen begrijpelijk dat je eerst moet aanbellen. En legitimeren is i.v.m. check gestolen goederen.

tenormin
door tenormin Aug 29, 2017 om 17:28
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bedoelde: ik kom al tig jaar niet meer bij een juwelier. En hoe wéét je in vredesnaam dat ik bij Ros ben geweest: spooky. Dat je moet aanbellen en legitimeren was, voor mij, helemaal nieuw. Maar na zijn uitleg: inderdaad begrijpelijk. Tja, ik denk natuurlijk niet aan diefstal o.i.d. En by the way: dan weet je kennelijk ook wat ik er voor kreeg. ☺ ☼ ;-))

Cookies
door Cookies Aug 29, 2017 om 17:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Haha, nee dat weet ik niet. Ros staat al jaren als goed en betrouwbaar bekend. Paar jaar geleden mijn keukenlade opgeruimd, leverde bij Ros een kleine 1000,- euro op.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2017 om 16:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Benieuwd wat jij dan in je keukenlade bewaard(e).

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen oude schoenen in ieder geval.;-))