an
door anne de wit Sep 23, 2017 om 11:21
Auto & vervoer

Aanbieding autoverzekering PMA/Allianz misleidend

Aanbieding per email in juni 2017: "Collectieve autoverzekering 55 % korting". Pas op, de premie wordt aanzienlijk hoger dan aangeboden!!
Mijn ervaring: na afsluiten van de verzekering via PMA/Allianz blijkt dat de geoffreerde premie maar 12 maanden geldig is (computerfout!?). Na 12 maanden wordt deze 4 keer hoger! PMA en Allianz verzekeringen verschuilen zich achter het feit dat de polis maar een jaar geldig is en dat ze wettelijk de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen.

Zijn er ook anderen ingetuind?

1146 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2017 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vier keer hoger? Erg ongeloofwaardig, maar dan stapt u na een jaar toch weer over?

Is toch geen kwestie van intuinen.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2017 om 11:34
16835 Antwoorden / 108 Vragen

En of er anderen zijn ingetuind is voor u toch niet belangrijk? U bent er "ingetuind" zoals u het zelf noemt, dus maar zo snel als mogelijk weg bij die verzekering.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2017 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weg? Hoezo? De premie wordt pas na een jaar "vier keer zo hoog", nou nog niet.

marita5
door marita5 - Sep 23, 2017 om 11:45
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anne de Wit ,

Lees hier de voorwaarden Pag 13 , art 13 , klik op de rode regel .

https://pma.info/autoverzekering/voorwaarden/voorwaarden-allianz.pdf

ne
door neodutchio - Sep 23, 2017 om 11:57
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Elk abonnement/verzekering die u aangaat is in het eerste jaar goedkoper of krijgt u allerlei kado's. Na dat jaar mag u beslissen wat u doet. Dus lekker een jaartje goedkoop verzekerd zijn en na dat jaar weer overstappen.

ro
door ron503 - Sep 23, 2017 om 12:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er zijdelinks ingetuind door dochtermaatschappij All Secure. Het betrof een tweede auto dus 0% no-claim maar op basis van mijn leeftijd, het bouwjaar van de auto en het aantal jaren dat ik een rijbewijs bezit toch een zeer scherpe premie van om en nabij 25 euro per maand. Het jaar verstreek en geen schade gehad dus voor het volgende jaar zou ik wat no-claim krijgen. Toen kreeg ik het nieuwe voorstel binnen en de basis premie was met meer dan 100% gestegen met als reden dat de auto en ik een jaar ouder waren geworden. Maar All secure zou All Secure niet zijn om me als klant toch te houden en kreeg ik 55% no-claim korting op de basis premie wat neer kwam op een maand premie van 34 euro dus 9 euro meer dan ik het voorafgaande jaar zonder korting had betaald. Het eerste jaar ben je goedkoop af maar daarna gaat de teller tikken. Of de werkwijze is toegestaan dat denk ik wel want elke verzekeraar mag na het verstrijken van het contractsjaar de premie wijzigen en het is aan u om het nieuwe voorstel te aanvaarden of van verzekeringmaatschappij te wisselen.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2017 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft willens en wetens en bij uw gezonde verstand deze verzekering afgesloten. Naar ik mag aannemen had u ook alles goed gelezen.
U heeft zeker in uw hoofd uzelf misleid?
Stap over naar een andere verzekeraar.
Of anderen net als u achteraf vinden dat ze "misleid" zijn zou u niet moeten interesseren want daar heeft u helemaal niets aan.
Er is totaal geen sprake van "ingetuind" zijn.