ca
door carrie40 Jan 13, 2009 om 22:21
Auto & vervoer

Aangereden

een auto is tegen mijn scooter aangereden, nu heb ik schade, de vrouw reed door maar door een meneer aangehouden en zij kwam vragen wat de schade was, ze zei vraag maar wat het kost en ik betaal het contant, bij het bromfiethuis vertelde ze mij dat de schade 500 euro was, ik heb haar gebeld, en zei zei dat is wel veel, ik vraag of ik hiervoor verzekerd ben, als ik haar nu bel neemt zei niet op....., zelf heb ik een all-risk bij de hema

651 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carrie40

Geen politie bij geweest? Geen proces verbaal opgemaakt? Die meneer is getuige: adres gehad?

Schakel de tussen-persoon in van je verzekering. Wellicht kan die nog iets bereiken.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het geeft wel aan wat voor vlees je hier in de kuip hebt zeg. Eerst doorrijden na een aanrijding en dan loze beloften doen. Heb je wel iets zwart op wit staan dat ze je aangereden heeft? Je kunt het claimen bij je eigen verzekeraar en dan gaan zij het proberen te verhalen op de dader (vandaar dat het wel handig is als je gegevens van haar hebt).

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo carrie40,

Ik hoop dat je de gegevens van de getuige hebt genoteerd, dan wel tenminste een telefoon nummer. Indien niet, dan kun je die misschien nog oproepen bijv. via een annonce op borden van supermarkten in de buurt.

Alsnog zsm aangifte doen bij de politie, want doorrijden na een aanrijding is, voorzover mij bekend, een strafbaar feit. Je hebt immers de gegevens van de dader en ik neem aan ook het kentekennummer. Anders kan de politie daar verder achter komen, mogelijk via het telefoonnummer. Anders kun je, als je weet waar ze woont, zelf nog het kentekennummer noteren en als er schade aan die auto is door de aanrijding die misschien met je gsm fotograferen.

De politie kan de dader afdwingen alles naar behoren met jou af te wikkelen. Mogelijk heeft de dader zelf schade aan de auto door de aanrijding. Misschien is het iemand die vaker zoiets aan de hand heeft gehad, geen geldig rijbewijs had etc.

Succes met e.e.a. en misschien kun je de getuige bedanken met een bloemetje o.i.d. Tenslotte nam hij ook een risico, daar je immers nooit weet hoe iemand op zo'n aanhouding reageert....

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 04:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aurora,

De politie kan de dader afdwingen alles naar behoren met jou af te wikkelen.

De politie gaat helemaal niets doen om de schade te regelen. Deze schade is een civiele (burgerlijke) zaak tussen twee partijen, die het zelf onderling moeten uitzoeken. De politie houdt zich bezig met strafrechtelijke zaken en niet met civiele zaken. Onzin dus.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Carrie,

Als je geen adres van haar zou hebben maar wel het kenteken van de auto, dan zit ze goed fout.

Bij iedere aanrijding moet men zich bekend maken. Laat je geen naam em adres achter, maal je je schuldig aan "het verlaten van de plaats van het ongeval zonder je bekend te maken". Dat is een misdrijf dat strafrechterlijk vervold kan worden. Heb je wel een bekende getuige, dan zit je goed en zij fout. Doe dan alsnog officiëel aangifte bij de politie. Daar moet je een kopie
krijgen. Neem geen genoegen met een kladje of niets.

Is ze wel bekend, stel haar dan schriftelijk, eventueel aangetekend met bewijs van ontvangst, aansprakelijk voor de schade aan je scooter. Stel daarin dat je een getuige hebt die een verklaring heeft afgelegd.

Is je scooter all risk verzekerd, meld de schade dan bij je verzekering, met een kopie van de aangifte en naam en adres van de getuige. Laat de verzekering het verder uitzoeken. Neem dan geen genoegen met no-claim vermindering. Laten ze zelf de schade verhalen op de tegenpartij.

Heb je geen n.a.w. gegevens van mevrouw en getuige en ook geen kenteken, geef ik je geen kans de schade te kunnen verhalen op haar.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag carrie40,

Schakel gewoon je eigen verzekeraar in, die moeten deze zaak verder afhandelen.

Sukses en groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb net de verzekering gebeld, ze blijkt dus niet verzekerd te zijn!, de politie kan alleen maar een belletje of een brief schrijven, verder doen ze niks

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar dat de politie niet ingrijpt. Laat ik nou denken dat het een strafbaar feit is om alleen al onverzekerd rond te rijden ...
Laat staan doorrijden na een aanrijding ...

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo carrie40,

Het is dus dubbel erg: doorrijden na aanrijding en onverzekerd rijden. Misschien ontbreekt ook een geldig rijbewijs of is sprake van een rijverbod. Ik gaf dit advies omdat ik met iets vergelijkbaars geconfronteerd geweest ben. De politie heeft toen ook de dader gebeld (ik weet niet meer of toen ook een brief gestuurd is) en alles is uiteindelijk dankzij de politie met de onwillige bestuurder afgehandeld. Mede door de dreiging van vervolging. Hier is sprake van tenminste 1 strafbaar feit dat vervolgd zou moeten worden en onverzekerd rijden is eveneens strafbaar. Ook geldt dat behalve wat jou is aangedaan, als hier niets aan wordt gedaan, er volgende slachtoffers kunnen komen, als die er al niet zijn. Nu had je geluk en is er geen lichamelijk letsel, maar je had ook in het ziekenhuis en/of de rolstoel kunnen belanden (of een toekomstig slachtoffer). Ik zou toch maar snel aangifte doen en de politie achter e.e.a. aan laten gaan. Een telefoontje of een brief van de politie kan soms wonderen doen. De politie  moet mi.i. dit vervolgen en actie ondernemen. Laat je dus niet wegsturen. Doen ze niets, dan kun je altijd nog een brief aan de Officier van Justitie sturen en zal die actie ondernemen. Verder lijkt me ook niet handig om een claim bij je eigen verzekering te leggen voor iets waar je zelf geen schuld aan hebt. Je weet nooit of dat in de toekomst nog eens nadelig kan zijn.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

politie heeft toch contact met mij opgenomen en gevraagd om aangiften te doen omdat blijkt dat de dader niet is verzekerd. zij krijgt een proces verbaal, helaas schiet ik daar  niet veel mee op.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

was bij de politie geweest, omdat de dader de tel. niet meer opneemt, de politie kan hier niet veel mee, alleen een belletje of brief. toen ben ik de verzekering gaan bellen van mij, en die zag aan het kenteken dat de auto niet verzekerd was, de politie belde mij vanmiddag om aangiften te doen omdat zei onverzekerd rond rijd, dit heeft weinig met mijn schade te maken,

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

carrie40,

Met dat pv voor het niet verzekerd zijn, zullen ze toch ook wel wat moeten doen aan dat doorrijden. Vraag de politie (of dring er wat opaan) of ze toch de vrouw willen bellen en/of een brief sturen dat zij de schade met u moet afwikkelen. Bij mij stelden de politie het zelf voor, deed het (zelfs vaker bellen) en het werkte. Dat gaat dan aanmerkelijk gemakkelijker en sneller dan wanneer u via een rechter het schadebedrag terug moet vorderen. Met de PV's voor beide zaken gaat het terugvorderen gemakkelijker. Als de zaak voor de strafrechter zou komen, kan mogelijk ook door de OvJ gevorderd worden om aan u de schade te betalen. U kunt anders misschien ook via het Juridisch Loket in uw woonplaats nog wat inlichtingen inwinnen. Misschien sturen zij dan een brief aan de dader.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

als uw verzekering allrisk is dan helpt uw verzekering u verder met de afhandeling. die moet het dan verhalen bij de tegenpartij. u krijgt eerst uitgekeerd met inhouding van eventueel eigen risico. als het verhaald is dan krijgt u dat als nog. het word voor de verzekering wel een hele klus als ze echt niet verzekerd is. maar bij het rdw kloppen wam gegevens ook niet altijd. soms door bv een code fout oid. er is toch nog wel hoop. heeft u een rechts bijstand schakel die dan ook in.