ri
door riakeurentjes Feb 6, 2014 om 10:51
Auto & vervoer

Abonnement beëindigen

Als er iemand aan de deur komt en je ondertekend het.
Kun je er dan nog onderuit ook al staat er binnen 7 dagen reageren

594 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 10:57
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Staat er binnen 7 dagen of binnen 8 dagen? Kunt u zeggen over welk abonnement het gaat?

ri
door riakeurentjes - Feb 6, 2014 om 11:17
3 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat binnen 7 dagen Het gaat over Scarlet ( internet,tv,en telefonie)
Hij kwam aan de deur om een abonnement af te sluiten voor Glasvezel ze gingen nog rond om te kijken of er genoeg mensen zijn die Glasvezel wilde .Ook zei hij als Glasvezel niet door zou gaan dan ging het abonnement ook niet door.Dus dan kon het wel geannuleerd worden.
Glasvezel ging 5 november wel door, is het dan niet zo dat eigenlijk dan pas die 7 dagen in moet gaan tussen 5 november en 12 november.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 11:30
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Er is een grote fout door Scarlet gemaakt. Dit valt onder colportage en daarvoor is de bedenktijd 8 dagen en niet 7 dagen. Als er niet aan strikte naleving van de colportagewet wordt voldaan dan is het contract nietig.
Hebben de colporteur en u dit contract ondertekend?

Heeft hij u aan de deur toen naar internet geleid waar hij de gegevens invulde?

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 11:33
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Nietig betekent niet geldig.

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 11:53
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Wanneer heeft u getekend?

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2014 om 12:02
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Maakt op zich niet uit wanneer ze heeft getekend, als er 7 dagen op het contract staat is het nietig. Ook al komt ze er maanden later pas achter dat ze er toch nog vanaf wil. Daarbij ga ik ervan uit dat de afname van de dienst nog niet is begonnen. Met andere woorden de apparatuur die wordt geleverd bij het abonnement is nog niet aangesloten op tv, telefoon en internet.

Het zou prettig zijn als Ria nog even reageert, dan kan ik haar verder helpen.

mahadma
door mahadma - Feb 6, 2014 om 12:21
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Het maakt op zich niet uit wanneer, maar de werkwijze kan dan wellicht anders zijn.