la
door lanzenk Mar 19, 2010 om 19:48
Auto & vervoer

ANWB europadekking

Heeft iemand ervaring met de ANWB europadekking. Ik ga er binnenkort een afsluiten en kijk eerst bij de ANWB. Ik woon vlakbij de grens en ben dus vaak even in het buitenland voor boodschappen, visite o.i.d. dus niet op vakantie of op reis.

De ANWB zegt echter in haar voorwaarden voor europadekking het volgende.

Quote:
Beroep op hulpverlening
Na inschrijving voor één van de services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB ontvangen is, heeft u de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp. Daarna heeft u recht op volledige hulp.
Heeft u Wegenwacht Europa Service afgesloten en gaat u naar het buitenland op vakantie, dan geldt direct recht op volledige hulp. Voorwaarde is dat u naar genoegen van de ANWB aantoonbaar op reis bent en de ANWB de verschuldigde contributie heeft ontvangen..'
einde quote

Als ik het goed begrijp moet ik dus op vakantie of op reis zijn voordat ik eventueel hulp van ANWB krijg in het buitenland en dan nog moet tot genoegen van de ANWB zijn. Wellicht nemen zij genoegen met een hotelboeking o.i.d/ Als ik boodschappen doe heb ik die dus niet.
De ANWB weigert mij tot nu toe te antwoorden.
Heeft iemand hier ervaring mee of andere tips?

2788 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij hanteren zij dezelfde voorwaarden als de meeste [zogenaamde] doorlopende reisverzekeringen. Je bent volgen deze clubs alleen maar in het buitenland als je op vacantie gaat. Je moet dan aantoonbaar een reis en/of bestemming geboekt hebben en dat dus tot genoegen van deze club aan kunnen tonen. Zij hebben dus altijd een ontsnappings mogelijkheid.
Want als u naar familie reist, of inkopen gaat doen of via een buitenland naar uw werk gaat, dan geldt dit dus allemaal niet. U heeft namelijk geen boeking.
Niet doen dus deze zogenaamde Europa dekking.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanzenk

Je schrijft:

De ANWB weigert mij tot nu toe te antwoorden.

Dat zegt eigenlijk al voldoende. Die dekking onder voorwaarden, past niet in jouw alledaagse reispatroon. Niet doen dus!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2010 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lanzen,

Zo'n 25 jaar geleden zegde ik mijn ANWB lidmaatschap op omdat ze een groot feest voor BoBo's gaven i.v.m. het zoveel-jarig-bestaan (geloof 75) en de leden er niets aan hadden. Daar gingen meer dan een miljoen leden-guldens in.
Sinds die tijd heb ik een SOS-aanvulling op mijn WA + beperkt casco, voor binnen- en buitenland incl. aanhanger. Dat kost enkele tientjes per jaar.
Veel goedkoper dan ANWB. Geen reis- en kredietbrief? Gewoon wat extra geld op rekening courant of cash meenemen.

Daar heb ik sindsdien 2 keer gebruik van moeten maken. 1 x Nederland: Auto met mij op een trailer van Almere naar Twente, vrouw en kinderen met een taxi van Almere naar een andere plek in Twente.
En 1 x in Frankrijk: Auto naar berger voor week-end opslag en op eerstvolgende werkdag naar garage, caravan naar Municipal camping. Alles keurig geregeld en nooit een rekening van gezien. Ook de campingkosten zijn betaald.

Hardware ERror MAN.