mo
door moederlief Dec 6, 2012 om 09:49
Auto & vervoer

Anwb opzeggen?

We hebben een nieuw Kia-tje en die beloven 7 jaar hulp, als je met pech langs de weg staat. Kan ik met een gerust hart de anwb opzeggen nu ik op ALLE fronten moet bezuinigen. Werkt het met die garantie van Kia? Wie heeft er ervaring mee?

11384 26 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Dec 6, 2012 om 10:03
519 Antwoorden / 73 Vragen

De KIA wegenwachthulp staat los van de 7-jaar garantie. Ik heb een KIA die wordt in januari 8 jaar oud en heeft nu 170.000 op de teller. Die zit nog steeds bij KIA in de (internationale) wegenwachthulp. Voorwaarde is dat hij door een KIA dealer volgens het voorgeschreven schema wordt onderhouden.

Overigens heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van deze dienst

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2012 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo moederlief,

Dubbele 'pechhulp' is niet nodig.
Zou de Wegenwacht dus opzeggen.
Moet vóór 15 november, dus voor 2013 ben je nog (dubbel) verzekerd van hulp.

Met vr.gr.

jo
door jorisw - Dec 6, 2012 om 11:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even goed de voorwaarden van beide naast elkaar leggen. Als Kia alles dekt wat de wegenwacht ook doet kan je de wegenwacht per 1-1-2014 opzeggen (wel voor 15-11-2013 doen).

gompy2
door gompy2 - Dec 6, 2012 om 11:48
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pavoordf schreef op donderdag 6 dec 2012, 10:03]Die zit nog steeds bij KIA in de (internationale) wegenwachthulp. Voorwaarde is dat hij door een KIA dealer volgens het voorgeschreven schema wordt onderhouden.
Overigens heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van deze dienst
Dat is juist het punt, het onderhoud volgens voorgeschreven schema.
Bij het merk auto wat ik heb wordt bij een "mobiliteitsgarantie" verlangt dat er een jaarlijkse inspectie wordt gedaan door de dealer, buiten het reguliere onderhoud om.
(KASSA!)
Daar betaal ik veel meer voor als dat ik een pakket neem bij de ANWB met nagenoeg dezelfde voorwaarden en hulp.

pavoordf
door pavoordf - Dec 6, 2012 om 12:27
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 6 dec 2012, 11:48]
Bij het merk auto wat ik heb wordt bij een "mobiliteitsgarantie" verlangt dat er een jaarlijkse inspectie wordt gedaan door de dealer, buiten het reguliere onderhoud om.
(KASSA!)
Daar betaal ik veel meer voor als dat ik een pakket neem bij de ANWB met nagenoeg dezelfde voorwaarden en hulp.

Die voorwaarde is er bij KIA niet. Iedere keer wanneer ik voor een beurt ben geweest (vaste prijs) dan wordt automatisch de mobiliteitsgarantie verlengd

gompy2
door gompy2 - Dec 6, 2012 om 12:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pavoordf schreef op donderdag 6 dec 2012, 12:27]
Die voorwaarde is er bij KIA niet. Iedere keer wanneer ik voor een beurt ben geweest (vaste prijs) dan wordt automatisch de mobiliteitsgarantie verlengd
Oh, dat is mooi, maakt het niet uit welke beurt, kleine beurt ook?

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 12:39
87 Antwoorden / 41 Vragen

Na de aanschaf van een KIA heb ik ook de ANWB wegenwacht opgezegd vanwege de doublure. Hoop dat ik er geen spijt van krijg. Als de service van KIA net zo goed is als de mobiliteitsgarantie van VW komt het wel goed. Bij VW liet ik een keer per jaar (weinig kilometers) een zogenaamde jaarbeurt (kleine of grote onderhoudsbeurt) doen incl. de APK keuring.
Het is overigens moeilijk om door de bomen het bos te zien. ANWB pechhulp, pechhulp van de autoverzekeraar, pechhulp van KIA en alles dubbel en driedubbel betalen. Wie verschaft helderheid?

donna53
door donna53 - Dec 7, 2012 om 13:14
98 Antwoorden / 10 Vragen

Als je alleen in Nederland rijdt, zou je volgend jaar voor 2014 (want zoals al staat aangegeven, kun je dat voor dit jaar niet meer) kunnen opzeggen. Dat heb ik toendertijd ook gedaan.
Daar ik weer op vakantie ga en dus in het buitenland rijdt, heb ik juist de ANWB service weer erbij genomen. Ik weet niet of je in het buitenland ook zo snel geholpen wordt door de pechhulp van je automerk. Ik durf het risico niet te nemen.

charleycool
door charleycool - Dec 7, 2012 om 14:00
78 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb in 2011 een opel gekocht en ik hen ook opel asistent via een pasje.Als ik dit nummer bel dan komt gewoon de ANWB.Ik heb daarom mijn wegen wacht hulp opgezegd.Dat scheelt toch 85 euro per jaar.Zolang mijn auto bij de opel dealer in onderhoud blijft hou ik die pas en word die verlengd voor een jaar.Ik zou het wel bij uw dealer goed na vragen.Volgens mij heeft opel dezelfde dekking als de ANWB dus ook buiten land.

ha
door hanneke - Dec 7, 2012 om 14:01
321 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik ook ervaring opgedaan met de KIA hulpverlening, en ik moet zeggen dat ik er bijzonder over te spreken ben! De monteur met sleepauto was redelijk snel bij me (een half uur heb ik moeten wachten, maar ik denk dat de WW er langer over had gedaan), en toen reparatie ter plekke niet mogelijk bleek, werd mijn auto vervoerd naar een garage die ik zelf mocht kiezen, en zat ik drie kwartier later (het was buiten kantooruren dus het duurde even voor alles gecheckt was bij de hulpverleningsinstantie) in een prachtig leenautootje, dat ik gratis drie dagen (zolang mijn eigen auto niet gerepareerd was) mocht gebruiken. Echt een uitkomst dus.
Als je dit bij de WW wil hebben, moet je naast de standaard WW-service ook de aanvullende dienst "Vervangend vervoer" hebben.
Het enige is dat je inderdaad je beurten en reparaties bij de KIA-dealer moet doen, en dat is meestal net wat duurder dan een merkloze garagist. Maar ik vond het dat wel waard - en achteraf blij toe :-)

charleycool
door charleycool - Dec 7, 2012 om 14:05
78 Antwoorden / 2 Vragen

Beste hanneke,je bespaart wel je kosten van je ANWB lidmaatschap.

wa
door waterkat3 - Dec 7, 2012 om 14:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

zelf heb ik een Suzuki ook met mobiliteits garantie,pas met lichten aan lege accu,belde ,20 minuten later alles geregeld,maar goede vriend van ons had met zijn suzuki tot 2 maal toe in spanje pech,ook prima hulp,de 2de keer kon auto niet direct gerepareerd worden, heeft 2 nachten in hotel verbleven gratis,dus die hulp van dealer(auto)is best goed

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 14:19
87 Antwoorden / 41 Vragen

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de ANWB pechhulp verschijnt als je buiten de garage-uren gebruik maakt van de merken-pechhulp. Het zou de ANWB uit zakelijk oogpunt mooi staan om aan hun klandizie te zeggen dat er al enige samenwerking met de automerken is en dat dubbel verzekeren via de ANWB wellicht overbodig is. Maar ja, de ANWB kijkt natuurlijk in eigen beurs en denkt laat die dommeriken maar betalen.

gompy2
door gompy2 - Dec 7, 2012 om 14:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jos2006 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 14:19]Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de ANWB pechhulp verschijnt als je buiten de garage-uren gebruik maakt van de merken-pechhulp. Het zou de ANWB uit zakelijk oogpunt mooi staan om aan hun klandizie te zeggen dat er al enige samenwerking met de automerken is en dat dubbel verzekeren via de ANWB wellicht overbodig is. Maar ja, de ANWB kijkt natuurlijk in eigen beurs en denkt laat die dommeriken maar betalen.
Beetje vreemde redenatie die kant noch wal raakt.
Moet een ANWB allemaal bij gaan houden wie een bepaalde merk/dealer service heeft en wie niet of is dat de verantwoording van de autobezitter zelf?

gk
door gkvk - Dec 7, 2012 om 14:51
8 Antwoorden / 0 Vragen

Opzeggen die WW , meeste grote merken hebben eigen pech hulp die uitstekend werkt dus daar zal KIA geen uitzondering op zijn , Zelf een Volkswagen en de pechhulp een keer nodig gehad bij huis omdat de accu de geest gaf. Werd binnen half uur geholpen.
Enige is dat je de VW in gewoon onderhoud doet zoals voorgeschreven , maar dat doen we toch al.

wi
door wilmar-4447 - Dec 7, 2012 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Luitjes,

Je hebt bij de meeste automerken hulp.
Bij ford zelf meegemaakt.
Den al 36 jaar lid A.N.W.B.
Nooit wat gehad,
Nu net een tweede auto gekocht bij Ford.
Wilde s,morgens weg rijden lege accu.
Ford grbeld , die gaven het nummers van de A.N.W.B. .
Die kwamen promp ,gelijk accu nagemeten en getest.
Moest naar de dealer met de meet bon werd gelijk een nieuwe accu ingezet.
De A.N.W.B. heb je niet nodig voor Nederland.
Maar ik zit met mijn caravan dat ik nog bij ze zit.
Je betaald ook bij Ford een betaald bedrag bij je kleine of grote beurt.

wi
door wilmar-4447 - Dec 7, 2012 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Luitjes,

Je hebt bij de meeste automerken hulp.
Bij ford zelf meegemaakt.
Ben al 36 jaar lid A.N.W.B.
Nooit wat gehad,
Nu net een tweede auto gekocht bij Ford.
Wilde s,morgens weg rijden lege accu.
Ford gebeld , die gaven het nummers van de A.N.W.B. .
Die kwamen prompt ,gelijk accu nagemeten en getest.
Moest naar de dealer met de meet bon werd gelijk een nieuwe accu ingezet.
De A.N.W.B. heb je niet nodig voor Nederland.
Maar ik zit met mijn caravan dat ik nog bij ze zit.
Je betaald ook bij Ford een betaald bedrag bij je kleine of grote beurt.

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 17:06
87 Antwoorden / 41 Vragen

Moet een ANWB allemaal bij gaan houden wie een bepaalde merk/dealer service heeft en wie niet of is dat de verantwoording van de autobezitter zelf?

hoeft de ANWB niet, Gompy.2 Kunnen wel de ANWB leden actief wijzen op de het feit dat ze dubbel betalen. ANWB is er toch voor de klant, of niet Gompy@?

gompy2
door gompy2 - Dec 7, 2012 om 17:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jos2006 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 17:06]
hoeft de ANWB niet, Gompy.2 Kunnen wel de ANWB leden actief wijzen op de het feit dat ze dubbel betalen. ANWB is er toch voor de klant, of niet Gompy@?
Dat is het punt helemaal niet, en ook geen realiteit, ik reageer op jouw bijdrage
Ik zal citeer een stukje van je:

"Het zou de ANWB uit zakelijk oogpunt mooi staan om aan hun klandizie te zeggen dat er al enige samenwerking met de automerken is en dat dubbel verzekeren via de ANWB wellicht overbodig is. Maar ja, de ANWB kijkt natuurlijk in eigen beurs en denkt laat die dommeriken maar betalen."

Hoe moet de ANWB weten als ik daar voor de balie sta om lid te worden welk merk auto ik rij?
Een lidmaatschap van de ANWB staat op naam, en niet op auto
Er wordt helemaal niet gevraagd of ik wel een auto heb.
Pas als je zelf een auto hebt kun je weten of dat merk auto ook een mobiliteitsgarantie voert. Staat ook helemaal los van de ANWB en derhalve de verantwoording van een ANWB lid zelf.

Ik koop een pak melk bij de AH, moet ik dan verlangen van de persoon achter de kassa dat die tegen mij zegt "O, om de hoek is een Lidl, daar kunt u beter dat pak melk kopen, daar is het goedkoper."
Niet reëel Jos2006...

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 18:56
87 Antwoorden / 41 Vragen

Gompy toch ! De ANWB is van en voor haar klanten. Wat is erop tegen wanneer de redactie er in haar maandblad Kampioen (voor leden van de ANWB) een algemeen artikeltje aan zou wijden. Daarvoor hebben ze geen automerk of iets dergeleijks nodig. Kunnen hun klanten er gewoon op wijzen dat er in aan aantal gevallen sedert geruime tijd geen wegenwachtservice van de ANWB nodig is, dit vanwege de mobiliteitsgarantie van bepaalde (grote) automerken.
Nu steekt de ANWB de kop in ht zand en doet net of die mobiliteitsservice er niet is en laat hun klanten gewoon bij de ANWB een overbodig abonnement afsluiten. Snap je! Het geld dat ik daaraan uitgeef kan ik dan niet aan andere dingen van de ANWB besteden.
Dus Lidmaatschap wel, wegenwachthulp niet.

gompy2
door gompy2 - Dec 7, 2012 om 19:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

AH, C1000, Jumbo, Aldi, Lidl, Dirk v.d Broek en nog veel meer, verspreiden folders.
Daarin prijzen ze hun waren aan, heel logisch, het levert hun geld op, daar moeten ze van bestaan zoals elk bedrijf moet bestaan van de verkoop van waren.

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Jumbo zal staan dat het vlees bij de C1000 veel goedkoper is en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Lidl zal staan dat de groente bij de AH veel goedkoper is en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Dirk v.d. Broek zal staan dat de zuivelartikelen bij de Plus veel goedkoper zijn en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Dat is namelijk wat jij zegt.

Een artikeltje de Kampioen.
Waarom zou de ANWB dat moeten doen?
Nogmaals, het is de keuze en verantwoording van een ANWB lid zelf om uit te zoeken of Wegenwacht Service passend is of niet.

Bij deze mijn handdoekje maar even in de ring, en Jos2006, Google eens op het woord realiteitszin

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 20:40
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 19:43]AH, C1000, Jumbo, Aldi, Lidl, Dirk v.d Broek en nog veel meer, verspreiden folders.
Daarin prijzen ze hun waren aan, heel logisch, het levert hun geld op, daar moeten ze van bestaan zoals elk bedrijf moet bestaan van de verkoop van waren.

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Jumbo zal staan dat het vlees bij de C1000 veel goedkoper is en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Lidl zal staan dat de groente bij de AH veel goedkoper is en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Is het jouw verwachting dat in de folder van de Dirk v.d. Broek zal staan dat de zuivelartikelen bij de Plus veel goedkoper zijn en dat men beter daar naar toe kan gaan?

Oké Gompy2, doe mij ook een plezier en kijk eens naar de doelstelling van de ANWB. Is dit winst maken? Ik stop er ook mee

Dat is namelijk wat jij zegt.

Een artikeltje de Kampioen.
Waarom zou de ANWB dat moeten doen?
Nogmaals, het is de keuze en verantwoording van een ANWB lid zelf om uit te zoeken of Wegenwacht Service passend is of niet.

Bij deze mijn handdoekje maar even in de ring, en Jos2006, Google eens op het woord realiteitszin

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 20:43
87 Antwoorden / 41 Vragen

De oprichters van de vereniging ANWB hadden in 1883 een ideaal: het mogelijk maken dat mensen in vrijheid en met plezier kunnen reizen en bewegen. Daarom behartigt de vereniging ANWB nu nog de belangen van haar leden op het gebied van mobiliteit, vakantie en recreatie. Zodat u kunt blijven genieten van recreatiemogelijkheden dichtbij huis, zodat u kunt rekenen op snelle hulp van de Traumahelikopter als dat nodig is en zodat de kinderen in Nederland verkeersles krijgen op de basisschool.

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2012 om 20:49
10968 Antwoorden / 34 Vragen

@jos2006, je moet wel reëel blijven, bij de anwb moet de schoorsteen ook gewoon roken. Anders waren ze de klanten die klaagden over dat ze voor 15 november het lidmaatschap moesten opzeggen wel tegemoet gekomen. Of kon je per maand opzeggen. Die prachtige idealen zijn er natuurlijk nog wel, maar het moet de anwb niet te veel geld kosten. Het is een bedrijf dat zich staande moet houden, net als andere bedrijven.
Als consument moet je zelf ook een beetje slim zijn met je handelingen.

jo
door jos2006 - Dec 7, 2012 om 20:58
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 dec 2012, 20:49]@jos2006, je moet wel reëel blijven, bij de anwb moet de schoorsteen ook gewoon roken. Anders waren ze de klanten die klaagden over dat ze voor 15 november het lidmaatschap moesten opzeggen wel tegemoet gekomen. Of kon je per maand opzeggen. Die prachtige idealen zijn er natuurlijk nog wel, maar het moet de anwb niet te veel geld kosten. Het is een bedrijf dat zich staande moet houden, net als andere bedrijven.
Als consument moet je zelf ook een beetje slim zijn met je handelingen.

Iedere goede handelaar zal zijn klanten niet onnodig op kosten jagen en zeker niet wanneer het ook nog een "Vereniging" is. Als de ANWB een gewoon bedrijf is met primair een winstoogmerk dan ben ik lid van de verkeerde club en laat ik me niet langer een oor aannaaien.

charleycool
door charleycool - Dec 8, 2012 om 11:35
78 Antwoorden / 2 Vragen

Jos en Gompy,deze discussie is zinloos daar word de vraag steller niet mee geholpen.Ik heb het gehoord van mijn dealer en ik denk dat die de personen zijn die dat moeten doen.Zij houden zo de klant in eigen huis door goed onderhoud te plegen.En je moet toch betalen voor onderhoud en vooral als je in de garantie periode zit.Dus je moet gewoon 85.- euro aftrekken van je rekening want dat kost de ANWB.Natuurlijk figuurlijk er af halen.