ev
door evelienr Oct 2, 2006 om 16:16
Auto & vervoer

ANWB tot 25

Hallo,

Ik ben sinds 2002 lid van de ANWB. Ik betaal het volledige lidmaatschap. Nu zag ik laatst dat er ook een jongerenlidmaatschap (<25 jr) bestaat dat 50 euro goedkoper is dan het lidmaatschap dat ik al 4 jaar betaal. Ik ben pas dit jaar 25 jaar geworden en vroeg me af ik of ik het teveel betaalde abonnementsgeld nog terug zou kunnen vragen.

546 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een 30 jarige dus erg jong uit ziet, kunnen ze dus ook opzeggen en onder valse naam aanmelden...  want ze vragen nog geen legitimatie...

En als onze baby verzekerd is, hebben we nog 24 jaar voordeel, want niet de bestuurder maar iemand in de auto moet een kaart hebben...

Volgens mij heb ik dus nu nog 24  jaar korting, indien ik de kleine altijd mee neem...  leuke actie om jongeren te binden, maar officieel is leeftijdsdiscriminatie verboden...

Valt dit hieronder of niet??? dat is mijn vraag.. als grijze oude vogel..

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is misschien inderdaad mogelijk.

Sinds dec 2002 mocht ik na een beroerte niet meer auto rijden, ik zelf en mijn partner zijn wegenwacht totaal lid ,begin 2005 heb ik de anwb een brief gestuurd met mijn verhaal en tot mijn verbazing kreeg ik het wegenwacht gedeelte op mijn rekening terug betaald.

Begin dit jaar had mijn vrouw pech en toen de wegenwacht haar had geholpen zag hij dat ze partnerlid was en hoorde dat ik niet meer reed  adviseerde hij mij dat aan de anwb temelden waarop ik hem vertelde van mijn brief.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierop is feitelijk maar é'n antwoord: navraag doen bij de ANWB zelf door hen te bellen of een ANWB vestiging binnen te lopen. Als er een jeugdlidmaatschap is zal dat ook voor u gelden, tenzij het jongerenlidmaatschap andere condities geldt en als aanvulling op die van ouders.

Kijk ook even in het handboek, het mijne ligt in mijn auto en die heb ik even niet in de buurt. www.anwb.nl raadplegen zal ook wel uitkomst bieden.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de reactie van ANWB.

Geachte mevrouw,

U kunt inderdaad nu niet meer ingeschreven worden als starter, dit is
alleen mogelijk als u nog 25 jaar bent, dit had u kunnen lezen in de kampioen
die u elke maan heeft toegezonden gekregen.

Wij stellen alles in het werk u in de toekomst beter van dienst te mogen
zijn, zoals u van de ANWB mag verwachten.

Met vriendelijke groet,

Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

Mevrouw J. Dahler

Contactcenter V+S

ve
door verwijderd - Oct 4, 2006 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had nog een mail gestuurd met de vraag of als ik me als
22-jarige inschrijf er niet ergens een digitaal belletje gaat rinkelen
dat ik aanmerking zou komen voor het jongerenlidmaatschap.

Geachte mevrouw Roos,

Het startpakket is pas in 2004 ingevoerd, dus op het moment dat wij u als
lid hebben ingeschreven was hier nog geen sprake van.

Met vriendelijke groet,

Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

Mevrouw J. Dahler

Contactcenter V+S