door wiandra Feb 19, 2011 om 20:43
Auto & vervoer

Auto kopen

ik heb een auto gekocht hij vroeg een eerste aanbetaling ik kreeg de papieren alles op goed vertrouwen .nu blijkt dat die auto door de belasting een beslag op was gelegd, wat gebeurd als ik de koop door laat gaan? of moet ik gelijk stoppen en zeggen dat er beslag op ligt hij heeft dat wel voor mij verzwegen.

877 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 19, 2011 om 23:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu heb je een probleem misschien iets om een aanklacht in te dienen wegens vermoeden van oplichting.

stacey
door stacey - Feb 19, 2011 om 23:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wiandra schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:43], wat gebeurd als ik de koop door laat gaan? of moet ik gelijk stoppen en zeggen dat er beslag op ligt hij heeft dat wel voor mij verzwegen.

Dan ben je je geld en je auto kwijt verwacht ik.........

wi
door wiandra - Feb 19, 2011 om 23:21
27 Antwoorden / 16 Vragen

als ik die auto heb betaald is hij dan niet van mij ?
kunnen ze mij hem weer afpakken ? ben ik dan strafbaar en mijn geld kwijt?
wat zegt het recht hier van ?
bedankt voor julie reacties gr w

quantas
door quantas - Feb 19, 2011 om 23:24
670 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel iemand geeft je papieren als je enkel en alleen aanbetaald.

Maar dan nog hoe weet jij dat er beslag op die auto lag dan??

Ze kunnen hem afpakken als jij wist dat er beslag op lag, maar als dat zo is kon ie ook niet overgeschreven worden.

Dus vertel eens heel het verhaal zou ik zeggen.

wi
door wiandra - Feb 19, 2011 om 23:51
27 Antwoorden / 16 Vragen

het is aankomend fam op goede vertrouwen betaal zo veel en de rest op afspraak kreeg de papieren en nadien werd mij verteld dat er beslag op lag dat lieten ze nadien doorschemeren maar dat was wel goed 1 maart zou het worden geregeld dan werd hij weer vrijgegeven was hun verhaal gr w

quantas
door quantas - Feb 19, 2011 om 23:54
670 Antwoorden / 0 Vragen

Familie of niet elk normaal denkend mens weet dat je de papieren pas krijgt als je volledig betaald hebt.

Jij krijgt al papieren van te voren dan moet er al een bel gaan rinkelen bij je.

In dit geval zou ik het geld terughalen wat je hebt betaald en de auto teruggeven want hij staat niet op je naam neem ik aan dat kan nl niet als er beslag op ligt.

Want anders ben je dus wel degelijk je geld en auto kwijt.

hagaman
door hagaman - Feb 19, 2011 om 23:57
107 Antwoorden / 5 Vragen

Familie zaken zijn altijd moeilijk vooral als er een probleem ontstaat.
sterkete.

wi
door wiandra - Feb 20, 2011 om 08:36
27 Antwoorden / 16 Vragen

quantas en hageman
bedankt voor u reactie
het verhaal is als volgt . je wilt die auto graag hebben, de prijs is redelijk hij word je dan aangeboden en je mag hem dan ook in termijnen betalen je krijgt hem dan mee met papieren alles op goed vertrouwen, omdat het je naaste fam word, nadien werd er door hem verteld dat er een beslag op lag ,of nog ligt daar hoefde ik mij niet te druk om maken de schuld bij de belasting werd betaald, werd mij beloofd per 1maart zou hij beslagname vrij zijn./ daarom vroeg ik om raad, naar u verhaal klopt het niet helemaal beter dat ik stop en ga afwachten wat er gebeurd om een fam ruzie te voorkomen en geen tweede termijn betalen voor 1 maart als alles waar is wat hun zeggen .
gr w

quantas
door quantas - Feb 20, 2011 om 11:04
670 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang jij deel 1 niet hebt en de auto staat niet op jouw naam is er niks van JOU bij helaas.

Mijn advies haal je betaling terug en geef de papieren en de auto terug anders heb je straks echt niks meer.

grindweg
door grindweg - Feb 20, 2011 om 13:33
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u bent geen eigenaar zonder het overschrijvings bewijs.
heeft u een auto gekocht ver beneden de markt prijs dan kunt u nog van heling beticht worden.
deze zaken worden actueel als het beslag opgeeist word .
word het beslag opgeheven door betaling dan is er niets aan de hand.

wi
door wiandra - Feb 20, 2011 om 17:16
27 Antwoorden / 16 Vragen

jongens bedankt gr w