eu
door eup1955 Nov 21, 2014 om 13:34
Auto & vervoer

Auto met goed verborgen schade

Ik heb 4 weken gelden een Renault megane Scenic gekocht met weinig km.We hebben de auto met zijn vieren staan te bekijken in een boerenschuur we konden echt geen schade of het een en ander ontdekken.Buien konden we hem niet bekijken want het regende hard.Ik heb een proefrit gemaakt en de auto vond ik fijn rijden een automaat.Omdat ik zelf invalide ben heb ik hem genomen omdat de instap lekker hoog was en uit de auto komen was echt prima.De volgende dag bij licht hebben we de auto bekeken met de buren toen hebben we toch nog flink wat schade ondekt.Ik heb die man uitdrukkelijk gevraagd zit er schade aan die auto nee hoor antwoorden hij.Ik heb die man een brief geschreven waarom hij gelogen had en dat ik dat niet eerlijk vond die schade hadden ze goed weg gemoffeld in de slecht verlichte boerenschuur.Maar door de regen buiten is de schade goed naar boven gekomen dat heb ik ook allemaal in die brief gezet.Ik kreeg van hem te horen meneer dat is gebruikers schade en als je auto straks vies is zie je er niets meer van die man bleef maar aan een stuk praten door de telefoon.Ik zei tegen hem je heb wel een vlotte babbel sinds wanneer zijn gebruikerssporen geen schade hij zei nee dat hoor bij een auto nou we kwamen er niet uit.Ik kan niet begrijpen dat wij dat niet gezien hebben zo goed was het weg gemoffeld de schade komt zeker op 1000 euro verder zie de auto er prachtig uit.Die mensen kwamen van zwaar gereformeerde afkomst ik heb helemaal niets tegen die mensen maar ze kwamen zo vertrouwd over wel 4x koffie gehad dat is toch leuk.Maar wat kan ik verder voor actie ondernemen dat de schade toch een beetje herstelt word

mvg
E.Visser

2203 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2014 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor schade is er dan nu naar voren gekomen? Krassen? Zat die auto dan totaal onder de modder of zo? U hebt een proefrit gemaakt, dus de auto is buiten geweest. En u had kunnen kijken.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2014 om 14:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar het was kennelijk te donker in de slecht verlichte schuur en het regende, @tijger1. En dat de verkoper zwaar gereformeerd is betekend toch niet dat ie ook eerlijk is?

mebo
door mebo - Nov 21, 2014 om 14:26
153 Antwoorden / 40 Vragen

Een oude wijsheid: koop nooit een auto die in een slecht verlichte ruimte staat en/of die nat is van de regen. U ziet nl. niet wat u koopt.
De auto is door vier personen bekeken en er niemand die ook maar enige schade heeft kunnen ontdekken.
Dat de eigenaar heeft gezegd dat er geen schade aan de auto zit is niet zo verwonderlijk want de "schade" die u later heeft ontdekt zal dan waarschijnlijk bestaan uit krasjes in de lak en/of butsjes door open gegooide portieren.
Alleen bij een nieuwe auto komt deze vorm van schade nog niet voor, maar bij iedere gebruikte auto in de één of andere vorm wel.
Een goede, professionele, poetsbeurt zal wonderen doen.
En wat het veronderstelde geloof van de verkoper hier mee te maken heeft ontgaat mij geheel.

eu
door eup1955 - Nov 21, 2014 om 14:40
42 Antwoorden / 20 Vragen

Ja als ik een proefrit ga maken en het is al 18.00 uur en het regende dan zie je het helemaal nier meer de schade ik moest hem na de proefrit in dat onverlichte /slecht verlichte schuur zetten tot de papieren en betaling in orde was.En met een proefrit zit je binnen in de auto.De schade was aan de onderkant van de bumper en een krad van 50 cm aan de zijkant van de auto.Was echt niet te zien anders had ik wel wat van de prijs afgepingeld oplichters zijn het.

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2014 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal dan wel meevallen met die kras als vier mensen hem niet gezien hebben. En ik denk dat elke auto waar al een tijdje mee gereden is, wat schade aan de onderkant van een bumper heeft.

Maar waarom niet overdag nog een keer teruggegaan om te kijken?

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2014 om 14:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

oplichters zijn het Dat kan je zeggen, maar u heeft met 4 personen de auto geïnspecteerd op een slecht moment. Dat zou je ook een vorm van niet handig kunnen noemen.

ro
door ron530 - Nov 21, 2014 om 15:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De Renault megane Scenic zal een bouwjaar van voor 2000 hebben want in modeljaar 2000 is de naam Megane van het Scenic model verdwenen. M.i. is er geen sprake van oplichting maar van gebruiksschade, een tegemoetkoming in de kosten kunt op uw buik schrijven want de auto kan gewoonweg niet in nieuwstaat verkeren. Daarbij moet de schade wel zo minuscuul zijn dat 4 personen niets kunnen ontdekken.

di
door digioma - Nov 21, 2014 om 16:10
646 Antwoorden / 29 Vragen

U vertelt er niet bij hoe oud de auto is en wat u ervoor betaald heeft.
De auto rijdt fijn, zit fijn en heeft weinig kilometers op de teller.
Als wat RON530 zegt klopt en de auto is mogelijk zo'n 10 jaar oud dan zal allicht wat plaatschade aanwezig zijn. Hoeft niet eens door de gebruiker veroorzaakt te zijn.
Dit voorjaar zelf een 7 jaar oude Zafira gekocht; ook wat krasjes en een miniem deukje, maar rijdt perfect. Om over oplichting te spreken gaat mij te ver... u heeft deze auto vrijwillig en met uw volle verstand gekocht en wat de geloofsrichting betreft... wat heeft dat er nou mee te maken?

eu
door eup1955 - Nov 21, 2014 om 20:33
42 Antwoorden / 20 Vragen

Ron530 deze auto is van 2002 dat zeg toch wel als je met zijn vieren de auto bekijken en gewoon de schade ja ik noem dit schade gebruikersschade is een deukje van een portier een klein krasje.Deze man heeft het gewoon goed gespeeld .Maar aan de kunstofbumper zit gewoon dikke schade voor en achter.Deze auto was heel dcherp afgeprijsd voor 2900€ .Deze man had echt een vlotte babbel zoals elke auto verkoper We zijn er gewoon ingetuimeld ik heb gevraagd of hij de rechterkant van de bumper kon laten spuiten en schuren dat kwam op 150€ incl btw.Maar de schade heeft hij goed weg gewerkt.Maar hij zal nog niet van mijn af zijn liegen daar houd ik niet van schade is schade.Die man kwam gewoon te eerlijk over een goede les voor de volgende keer

Met vriendelijke groet,

E.Visser

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2014 om 20:45
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Maar hij zal nog niet van mijn af zijn liegen daar houd ik niet van schade is schade
Van particulier naar particulier is er geen garantie regeling of contract of zoiets.
U zult, zo ik het nu zie, beter uw "verlies" kunnen nemen want acties tegen deze lieden, zouden wel eens op heel veel meer schade kunnen komen, vooral als ze wraakzuchtig zouden zijn. En vooral omdat u schrijft dat u invalide bent, is het mogelijk dat uw auto belangrijk is voor uw kwaliteit van leven, zou ik het laten voor wat het was.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2014 om 20:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

eup1955 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 20:33

[quote]Maar hij zal nog niet van mijn af zijn liegen

Is toch nog steeds algemeen bekend dat iemand (de goede daargelaten) die een auto verkoopt niet als zo betrouwbaar bekendstaat? Ik lees niet anders dan....

[quote]Die man kwam gewoon te eerlijk over een goede les voor de volgende keer

Tja, dat heb je met te eerlijk overkomen.

ro
door ron530 - Nov 22, 2014 om 11:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De auto is uit 2002 dan is het zeker geen Megane meer maar een Renault Scenic. "ik heb gevraagd of hij de rechterkant van de bumper kon laten spuiten en schuren dat kwam op 150€ incl btw.Maar de schade heeft hij goed weg gewerkt." dat snap ik niet helemaal, heeft u de schade aanvankelijk wel gezien en €.150,00 meer betaald of zou de verkoper de schade voor €.150,00 kunnen herstellen. Hoe dan ook een auto uit 2002 is optisch niet nieuw meer maar kan nog wel jaren plezierig rijden opleveren. Mijn advies, laat het rusten want u heeft ook fouten gemaakt die fouten zijn hier al uitgebreid aan de orde geweest.
Off topic geloofsovertuiging zegt niets over de persoon zelf.

eu
door eup1955 - Nov 22, 2014 om 11:54
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:44]Het zal dan wel meevallen met die kras als vier mensen hem niet gezien hebben. En ik denk dat elke auto waar al een tijdje mee gereden is, wat schade aan de onderkant van een bumper heeft.

Maar waarom niet overdag nog een keer teruggegaan om te kijken?

Het zal dan wel mee vallen met die kras het is een kras van 50cm.Als je eens wist hoe dat is weg(was) gemoffeld , en die kras was niet tot op het plaatwerk dus valt dat minder op bij een lichte auto @tijger1en een slecht verlichte schuur.En overdag moeten gaan kijken is achteraf een koe in zijn kont kijken.

eu
door eup1955 - Nov 22, 2014 om 11:59
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mebo schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:26]Een oude wijsheid: koop nooit een auto die in een slecht verlichte ruimte staat en/of die nat is van de regen. U ziet nl. niet wat u koopt.
De auto is door vier personen bekeken en er niemand die ook maar enige schade heeft kunnen ontdekken.
Dat de eigenaar heeft gezegd dat er geen schade aan de auto zit is niet zo verwonderlijk want de "schade" die u later heeft ontdekt zal dan waarschijnlijk bestaan uit krasjes in de lak en/of butsjes door open gegooide portieren.
Alleen bij een nieuwe auto komt deze vorm van schade nog niet voor, maar bij iedere gebruikte auto in de één of andere vorm wel.
Een goede, professionele, poetsbeurt zal wonderen doen.
En wat het veronderstelde geloof van de verkoper hier mee te maken heeft ontgaat mij geheel.
Zal die man dan zijn ogen sluiten en zeggen vergeef me heer ik heb weer een klant opgelicht als ik met de auto weg rijd.Hij heeft zelf tegen mijn gezegd ik ben ook een lastig mannetje als ik een auto 2hands koop, nou ik ook

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2014 om 12:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zal die man dan zijn ogen sluiten en zeggen vergeef me heer ik heb weer een klant opgelicht als ik met de auto weg rijd Mijn visie? Absoluut niet!

eu
door eup1955 - Nov 22, 2014 om 12:01
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 15:31]De Renault megane Scenic zal een bouwjaar van voor 2000 hebben want in modeljaar 2000 is de naam Megane van het Scenic model verdwenen. M.i. is er geen sprake van oplichting maar van gebruiksschade, een tegemoetkoming in de kosten kunt op uw buik schrijven want de auto kan gewoonweg niet in nieuwstaat verkeren. Daarbij moet de schade wel zo minuscuul zijn dat 4 personen niets kunnen ontdekken.

De Megane/Scenic is tussen 2000 en 2003 gemaakt in juli 2003 is de productie gestopt Ron530

eu
door eup1955 - Nov 22, 2014 om 12:04
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:22]Ja, maar het was kennelijk te donker in de slecht verlichte schuur en het regende, @tijger1. En dat de verkoper zwaar gereformeerd is betekend toch niet dat ie ook eerlijk is?

@tenormin ja ik wel zit misschien in mijn opvoeding je gaat er van uit dat die man je niet staat te besotemieteren

eu
door eup1955 - Nov 22, 2014 om 12:08
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:47]oplichters zijn het Dat kan je zeggen, maar u heeft met 4 personen de auto geïnspecteerd op een slecht moment. Dat zou je ook een vorm van niet handig kunnen noemen.
@mahadma ja met zijn vieren en zo goed was alles weg gewerkt daar sta je van te kijken hoe die gasten dat kunnen ik wed dat jij of u er ook in gestoken was

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2014 om 12:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen

ik wed dat jij of u er ook in gestoken was, ik had er geen seconde minder van geslapen, de auto rijdt kennelijk goed, dus voor mij geen probleem. Elke auto van 10+ jaren heeft wel iets van een krasje, tenzij dat de teller op 0 staat en het ding nooit buiten is geweest onder een glazen huis.

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2014 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag mij dan werkelijk af hoe die kras was weggemoffeld, dat vier personen, die dus blijkbaar speciaal meegaan, niets gezien hebben.

Misschien kan die verkoper het nog even opnieuw voor u wegmoffelen. Klaar.

ro
door ron530 - Nov 22, 2014 om 12:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nu wordt ik wel een beetje boos "De Megane/Scenic is tussen 2000 en 2003 gemaakt in juli 2003 is de productie gestopt" het model Megane Scenic is na de facelift in 2000 doorgegaan als Renault scenic. Als op uw auto nog de naam Megane Scenic te vinden is dan is die zowiezo voor 2000 en mocht dat zo zijn geïmporteerd. Echter neemt dat niet weg dat de auto slecht is maar u wil voor een duppie op de eerste rang zitten. Ik heb zelf de Megane Scenic gereden en als zeer luxe ervaren maar door het gebruik van kunststof delen "zelfs de voorschermen zijn van plastiek" zat er ook gebruiksschade op, is dat erg! nee dat is niet erg want aan het comfort en de veiligheid van de auto doet het niets af. Wat u doet is drammen want u wil een uiterlijk nieuwe auto voor de prijs van een tweedehandsje.

grindweg
door grindweg - Nov 23, 2014 om 12:38
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bent u altijd zo goedgelovig.
het is uw probleem en niet van de verkoper.
er is een verschil in opvatting tussen schade en beschadigingen.
het is uw probleem en uw verantwoording dat u niet beter heeft gekeken en of onderzocht.
en het hele leger wat u meegenomen heeft ook niet.
dit is niet het antwoord wat u wilt horen maar wel de waarheid.