ge
door geeta21 Jan 18, 2018 om 16:43
Auto & vervoer

Auto reparatie

Tijdens mijn vakantie in Lennestadt heb ik na pech mijn auto laten reparen. (mazda garage Woite Lennestad)
Er werden twee bobines vervangen. Hiervoor moest ik 283.12 euro  ex 19 proc.btw betalen. In nederland aangekomen zag mijn  mazda garage dat er twee BREMI bobines waren gemonteerd. Kosten bij Bremi  66.00 euro.per twee. Na veel mailen heen en weer zegt de garage dat ze de rekening van de leverancier niet hadden gecheckt.Ik heb gevraagd of ze mij een copy van de leverancier kunnen sturen maar ik hoor nu helemaal niets meer.
Weet iemand waar ik in duitsland terecht kan met mijn klacht?
Bedankt.

3494 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2018 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoelang hebben ze eraan gewerkt?

Ge
door Genee - Jan 18, 2018 om 17:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou de ANWB kunnen vragen.

ro
door ron503 - Jan 18, 2018 om 17:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U bent met de reparatieprijs akkoord gegaan en daar is eigenlijk de kous mee af. De bobines waren de oorzaak van de storing maar er zijn veel meer kosten in rekening gebracht zoals arbeidsloon gebruik apparatuur en monteur. Het lijkt mij logisch dat u geen reactie meer krijgt want de garage gaat u geen inzage in het inkoopbeleid verstrekken.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 18, 2018 om 17:16
509 Antwoorden / Vragen

Ook in Duitsland werken ze niet voor niets .De garagehouder is niet verplicht om de rekening van de leverancier aan je tonen. Kortom je  hebt opdracht gegeven voor de reparatie .Die reparatie is naar alle tevredenheid verricht en door je betaald. Dus is er weinig te halen als de garage niet aangeeft dat ze zich vergist hebben.

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 18, 2018 om 17:35
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind de reacties vreemd
uit het topic haal ik dat op de factuur de bobines gespecificeerd staan voor 283 euro. Ik ga er van uit dat dan verder op de factuur nog posten staan zoals arbeidstijd en btw
echter een ieder mag zijn eigen verkoopprijzen rekenen.
Elke garage rekent provisie op onderdelen.
In dit geval dus een hele hoge.
Jammer maar helaas.
U bent er bij de balie akkoord mee gegaan

Grunnen.
door Grunnen. Jan 18, 2018 om 19:03
509 Antwoorden / Vragen

Dat hadden wij ook wel door hoor slimmerik

v.
door v.d.Heyden Jan 18, 2018 om 20:20
15 Antwoorden / Vragen

Uit het topic haal ik nergens dat de bobines gespecificeerd staan voor 283 Euro, maar dat het vervangen van de 2 bobines in totaal 283 Euro excl.BTW heeft gekost. Voor wat betreft de rest: dat is allemaal al gezegd.

jo
door jorisw - Jan 18, 2018 om 17:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet ook kijken naar wat er onder de streep stond van de rekening. Misschien vragen ze wel meer voor onderdelen maar doen het voor een lager uurtarief? Het is maar net hoe een bedrijf z'n bedrijfsvoering inricht.

ol
door old fellow - Jan 18, 2018 om 19:26
90 Antwoorden / Vragen

Ik heb gevraagd of ze mij een copy van de leverancier kunnen sturen

Als u een zaak zou hebben, zou u het doen? Ik denk het niet.

ju
door juliomariner - Jan 18, 2018 om 20:46
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het maar laten zitten. U kon weer verder. Repatriering naar NL had u veel meer gekost

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2018 om 21:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat was het uurloon, wat kostte het gebruik van de werkplaats, hoeveel kostte klein grut bij de reparatie en hoe lang waren ze bezig?
Geen enkel bedrijf stuurt klanten de rekeningen van hun leveranciers. Logisch zou ik denken. Ook moeten ze de producten bestellen als die niet op voorraad zijn en ook dat kost tijd en dus geld. Een gewone allround garage was mogelijk voordeliger geweest dan de merkdealer, dan had u niet voor een merkdealer moeten kiezen. Ik vind de rekening overigens niet extreem hoog. Ze hebben, naar ik aanneem, ook eerst nog naar de oorzaak van het euvel moeten zoeken. Ook dat kost tijd en dus geld en daarvoor moet apparatuur gebruikt worden waarin geinvesteerd moet worden.
Als u het niet met de rekening eens was had u direct moeten reclameren en niet pas nu.

ne
door neodutchio - Jan 18, 2018 om 22:46
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En wie zegt dat de bobines in Duitsland ook €66 inkoop kosten? En kunt u even uw laatste loonstrookje hier online zetten, dan kunnen we kijken of het bedrag veel of weinig is tov uw inkomen. Oh, u wilt dat niet? Waarom zou de garage dan wel openheid moeten geven in hun kostenstructuur? Zoals door meerdere al aangegeven, het is meer dan 2 bobines leveren. De storing moet onderzocht worden en de bobines moeten vervangen worden. Een werkplaatstarief van €80 per uur is heel normaal. Laat ze 2 uur gewerkt hebben plus de bobine plus wat klein materiaal, dan zit u al heel dicht in de buurt van de factuur.

hansje klein
door hansje klein - Jan 18, 2018 om 22:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Staat op de factuur (blauwe plakette) dat het bedrijf lid is van de KFZ-Innung?

HIER
http://www.kfz-schiedsstellen.de/

2 - U kunt anders op het Mazda-forum navragen.

HIER
https://www.mazda-forum.info/

3 - Onderdeel prijs zonder montage in Duitsland: HIER

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 19, 2018 om 08:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

zag mijn  mazda garage dat er twee BREMI bobines waren gemonteerd. Kosten bij Bremi  66.00

Dus uw Mazda  dealer koopt ze in voor €66. Maar dan gaan ze zeker nog een keer over de kop want uw dealer kan niet voor inkoop aan u doorleveren.

Ik snap überhaupt uw bedoeling niet want u had dan gewoon 4 garages moeten bezoeken en offertes laten maken. Dan had u 4 x onderzoek moeten betalen maar had u de goedkoopste kunnen kiezen.
De kt u nu echt dat de Duitse garage u tegemoet gaat komen. Terechte Nee is het antwoord.

ge
door geeta21 Jan 23, 2018 om 12:35
69 Antwoorden / 30 Vragen

Alles is gespecifieceerd. Uurloon Gebruik testapparatuur.Bougies.Kabels. diagnose.Wat een domme opmerking van vier garages afrijden met een kapotte auto.
BRemi bobines gemonteerd.2 stuks kosten 28 euro per stuk. berekend 141.56 per stuk ex 19 procent mwst.

jo
door joQ - Jan 24, 2018 om 14:16
23 Antwoorden / 1 Vragen

Elke garage moet marges berekenen want ook hun licht kachel etc moet branden! Personeelskosten , gereedschapskisten en huur maar niet te spreken.

waarom vroeg u geen prijsopgave alvorens opdracht te geven! Geen opdracht zou repatriëring betekenen! Kosten ......?

vraag om korting op de parts kijken of ze u tegemoet willen komen?

succes

panter22
door panter22 - Jan 24, 2018 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt pech in Duitsland. Je gaat naar een Mazda garage en krijgt een rekening die je vlot betaalt. Geen probleem.
Je eigen garage had het uiteraard volgens eigen zeggen, veel goedkoper kunnen doen, die wil zijn klant niet missen.
Had je eigen garage niets gezegd, dan had je niet zo'n drukte hoeven maken,
En nu wil je geld terug? Hou hiermee op en laat  voortaan je auto nakijken voor je op vakantie gaat.