mo
door mosquitis Jun 29, 2017 om 15:40
Auto & vervoer

Auto verkopen met behulp van PayPal. Hebben jullie dit al eerder gehoord?

Auto verkopen met PayPal,
Ik ben er zojuist achtergekomen dat dit soort transacties niet worden gedekt door PayPal.
Dit staat nergens op hun website vermeld.
Ik wilde een auto verkopen en de koper wilde met PayPal betalen,en de auto door een speciaal bedrijf op laten halen. Na informatie bij PayPal te hebben ingewonnen bleek de bescherming niet voor auto's en andere motorvoertuigen te gelden.
De koper wist dit, daar kwam ik al snel achter. Hij wilde betalen met PayPal en als  ik dan het geld binnen zou hebben zou hij het geld gewoon  weer terug kunnen laten storten.
Dus dan ben je de auto en het geld kwijt.

Is e.e.a. bij jullie bekend?

Volgens mij is het een truc die vaker uitgehaald word.

4977 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hij wilde die auto ook ongezien kopen? :-))

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2017 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Laat me raden: je auto staat op MP en moet verscheept worden?

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar Nigeria?:-))

simon55
door simon55 - Jun 29, 2017 om 15:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Naar Timboektoe zeker...........................trap er niet in !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jo
door jorisw - Jun 29, 2017 om 17:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarvoor zoeken mensen toch zo vaak de meest ingewikkelde en risicovolle methodes op? Plaats je auto op marktplaats en laat kopers langs komen. Samen naar het postagentschap om de boel te laten overschrijven (nadat je je geld hebt!) en klaar is kees... Maar even gokken: deze koper wilde wat meer betalen dan gebruikelijk?

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2017 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is e.e.a. bij jullie bekend?
Nee. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 29, 2017 om 18:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oh, Je mag niet liegen. :-)

ne
door neodutchio - Jun 29, 2017 om 20:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor, is wel bekend hier, namelijk een truc die vaker gebruikt wordt. En zolang mensen niet nadenken en er in trappen blijft het ook bestaan. U moet wel een heel bijzondere auto hebben als een koper deze ongezien wilt kopen. Maar dat soort auto's worden normaal niet op MP aangeboden.

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2017 om 22:17
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is het een truc die vaker uitgehaald word.
Goed geraden, u mag door naar de volgende ronde;-)

costnix
door costnix - Jun 29, 2017 om 23:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze manier van auto's (ver)kopen stinkt als rotte vis.
Het is de beste manier om van uw auto en geld af te komen.

crewmember
door crewmember - Jun 30, 2017 om 12:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

2 maal meegemaakt dat iemand mij voor een auto via Paypall probeerde op te lichten. Eenmaal op deze manier, en eenmaal met de alom bekende "U geld staat klaar, maak 100€ over om te valideren dat U het bent""officiele" paypall mail.

Beide zijn inderdaad scams.

di
door diversion - Jun 30, 2017 om 12:19
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik wist het in elk geval niet, dus bedankt voor de tip. Sowieso raar dat iemand een auto ongezien wil kopen, dan zouden er al belletjes moeten gaan rinkelen. Een (particuliere) koper gaat meestal niet af op alleen foto's en een beschrijving van een auto. Zo'n ding moet je zelf zien en erin kunnen rijden.

johanv1100
door johanv1100 - Jun 30, 2017 om 12:51
63 Antwoorden / Vragen

Het is eigenlijk vragen naar de bekende weg ,waar je eigenlijk het antwoor wel op weet. Niet doen dus ,eerst laten betalen op je bankrekening , dan pas de adminstratie afhandelen

ho
door honza23 - Jun 30, 2017 om 14:37
261 Antwoorden / 3 Vragen

niet het gebruik van Paypal is hier het probleem, maar het feit dat er dan een nagemaakte website gebruikt wordt en u uiteindelijk geen auto en geen geld heeft...
en laat me 1x raden: hij woont in het buitenland, biedt ongezien de vraagprijs, en u bent nogal naief en goedgelovig....

tommd
door tommd - Jun 30, 2017 om 18:18
9 Antwoorden / 0 Vragen

Vriend heeft dit met een moter meegemaakt. Klant had vooraf betaald want hij moest en zou de motor hebben. Zaterdagmorgen stond iemand aan de deur. Samen naar het postkantoor de papieren overgeschreven. Bleek andere naam dan de betaler. Maar de koper gaf aan dat mijn vriend niet thuis was en nooit geleverd was. Bij het geschil was dat voor paypal voldoende om de claim in het voordeel te geven van de koper..  Politie deed niets, er was sprake van een normale koopovereenkomst tussen particulieren. Politie wil daar geen partij in zijn...