juupke
door juupke Aug 18, 2008 om 22:04
Auto & vervoer

Autoradio

Hoi,

Weet iemand hoe ik een autoradio kan vervangen? Het aansluiten is geen enkel probleem daar kom ik wel uit, maar de bevestiging wil ik aan jullie vragen. Er zit nu een radio in zonder afneembaar frontje. Wel zitten er vier kleine gaatjes in de voorkant. Hoe krijg ik de radio er netjes uit zonder heel mijn dashbord te moeten slopen??

1897 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een autoradio krijg je altijd 2 haakjes bijgeleverd om de autoradio weer te kunnen verwijderen.
Heb je die niet, ga dan eens langs een automaterialenzaak of garage en vraag of zij misschien 2 haakjes hebben die op jouw autoradio passen.
Desnoods halen zij hem wel voor je los.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou de montagehandleiding erbij kunnen nemen, dan moet het wel duidelijker worden.

Bij mijn vorige auto heb ik 'm trouwens uiteindelijk ook maar meegegeven, het lukt me niet zo snel. En dat terwijl ik die doos met handleiding in de loop der jaren tig keer ben tegengekomen, behalve natuurlijk toen ik 'm nodig had :)

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik heb de auto gekocht en de radio zat er al in, maar ik zou er graag een andere in willen. Maar zou mijn dashbord heel willen laten...

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag juupke,

In die 4 gaatjes kun je 4 stiften steken van 3 à 3,5 mm dik.en ongeveer 10 cm lang. Het dikste wat nog net in de gaatjes past is goed. Maak de insteekkant van elke stift een beetje schuin of bol, zodat je een "zoekkantje" krijgt.
Met die stiften kun je, als even wat stevig doordrukt achter elk gaatje een bladveer wegdrukken. Deze bladveren hebben elk de functie van een soort weerhaak en zitten vast aan de zijkant van de radio. Met de stiften kun je deze dus vrijmaken, zodat, als je de stiften (2 links en 2 rechts) per twee met duim en wijsvinger naar elkaar toe drukken, zodat ze klem komen te zitten in de gaten. Dan kun je de radio aan de stiften uit de slede, welke vastzit in het dashboard, trekken.

Origineel zijn daar U-vormige beugels voor bij de radio geleverd.
Bij gestolen radio's meestal niet.;-)

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2008 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Juupke

Heel waarschijnlijk is het een blaupunkt of philips radio

bij de eerste montage zijn hier 2 demontage vorkjes  meegelevert

bij de meeste garage  s hebben ze hier dozen vol van liggen om weg te gooien

vraag hier om en je probleem is zo opgelost zonder beschadiging van het dashbord

groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd sateprikkers (waar je vlees op rijgt). Werkt prima.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je wel erg dunne en lange schroevendraaiers hebben. Een kennis van mij leerde me dit truukje met een paar popnagels. Hij bouwt voor zijn werk vaak carkits in voor mobiele telefoons. De meeste mensen zijn die haakjes kwijt of hebben ze nooit gehad. De oplossing: steek een paar popnagels in de gaatjes, en je wipt de radio er inderdaad zo uit.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste juupke: Pak de gouden gids surf even, en zoek een bedrijf(je) op wat gespecialiseerd is in het inbouwen van autoradio's, alarm etc. bij je in de buurt.Bel ze op, leg je probleem voor, en in de meeste gevallen kun je even langskomen, en halen ze je autoradio er netjes voor je uit. Meestal vragen ze daar niets voor, dat is gewoon service. Ze hebben het in een paar minuutjes voor elkaar hoor. Succes! Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnenin aan de zijkanten zitten beugeltjes met een scherpe haakse kant die de radio blokkeren en zodra je een passend U beugeltje of pinnen in de gaten stopt wordt dat beugeltje naar buiten gedrukt en kun je de radio er zo uit trekken, maar dat zou nu haast moeten lukken na al deze reakties.....

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Juupke

Als de radio er nog niet uit is zou je het kunnen proberen met lange passende spijkers

je kunt aan de achterkant van de radio niets beschadigen

succes met groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

juupke,
 Heel eenvoudig!
Neem 4 dunne schroevendraaiers en steek ze in de gaatjes je voelt het wanneer je ver genoeg zit,die drukken de veren binnenin terug.
Door voorzichtig de schroevendraaiers iets schuin te duwen haal je de radio er zonder enig probleem uit.
Succes,lukt altijd.
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is eruit! ik heb het met dubbelgebouwen 1,5mm2 VD-draad gedaan.