jipenjanneke
door jipenjanneke Jan 13, 2008 om 13:11
Auto & vervoer

Autospiegel

goedemiddag,
 ik heb een Volvo 440 waarvan het spiegelglas van de linkerbuitenspiegel gebroken is. Iedereen vertelt me nu dat er een complete nieuwe (dure ) spiegel op moet. Bestaan er ook adressen waar je gewoon alleen het spiegelglas kunt laten vervangen??

m.vr.gr.
Marjan

5036 7 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jan 13, 2008 om 13:22
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Marjan,

Tegenwoordig is het alleen maar mogelijk om een complete unit te kopen, het scheelt veel arbeidstijd om zoiets op deze manier te vervangen.

De prijs van de spiegel is wel duurder maar je zult mogelijk toch goedkoper uit zijn.

Maar waarom niet eens langs de sloop rijden, mogelijk heb je dan al iets voor weinig geld, en vaak zetten die lui het er nog voor je op ook.

Groet en succes,
Hell-Rider

poltol
door poltol - Jan 13, 2008 om 13:50
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Zit het glas er nog in en is uw zicht niet belemmerd door de barst? Dan moet u de scheur eens fixeren met "glaslijm". Hoeft u helemaal niets te vervangen. En anders even naar de recycle shop. {de sloper}

Succes, poltol

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 13, 2008 om 14:39
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Voor dit soort reparaties ga ik naar autobedrijf Bernisse die in staat zijn om reparaties te doen, waar dealers nooit aan zouden beginnen.

Zo werd gisteren nieuwe carburateur met glasklep en stappenmotor van de sloop gemonteerd en is eerder het elektrische portierraam hersteld en een handbediend raam geblokkeerd. Soms lukt het niet zoals startslot dat uiteindelijk geheel vervangen werd, maar meestal toch goedkoper.

Als u zelf handig bent en geduld heeft dan is bijna alles te herstellen.

grindweg
door grindweg - Jan 13, 2008 om 15:24
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ga naar een demontagebedrijf dan koop je een spiegel voor een habbekrats. of bij een schilder een spiegeltje laten snijden en er dan overheen plakken zo doen wij daat bij oudere auto;s bij een apk dan ben je voor 10 euro klaar. succes

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jan 13, 2008 om 15:25
143 Antwoorden / 78 Vragen

Bedankt allemaal.

door 4711 - Jan 13, 2008 om 18:03
885 Antwoorden / 2 Vragen

 In autoshop zijn er plastic nep spiegels te koop die met schaar op maat en daarna plakken....

dus je hoeft niet eens een glassnijder te hebben!
Gebruik het voor klassieke auto's waar niets meer voor is ook vaker!

ni
door nicolaas12 - Mar 20, 2008 om 11:31
7 Antwoorden / 3 Vragen

Alle onderdelen die je voor jevolve nodig hebt kun je aanschaffen bij de firma NORDICAR via het internet, ze doen ook reparaties maar dan moet je misschien een eind rijden!

Haal met een hete luchtfhun de oude spiegel eruit door deze te verwarmen tot de lijm oplost en maak alles na afkoeling goed schoon en vetvrij, zelf gebruik ik altijd sticker verwijderaar om oude lijmresten te verwijderen! Maak het gedeelte waar de noeuwe spiegel op moet komen warm "niet heet" en plaats de nieuwe spiegel en druk deze ghoed aan op de onderbodem zodat hij goed hecht, laat deze voor je door een wasstraat gaat minsten een paar dagen eerst goed hechten zo kan je weer vele KM goed zien en veilig rijden.

www.nordicar.nl (VolvoOnderdelen van heel oud tot vrij jong)

Groetjes Rudolf