vo
door voordeurknop Oct 16, 2008 om 11:57
Auto & vervoer

Benzinefilter

ik heb Hyundai excel uit 98 en vervang bougie olie/lucht filters en olie
allemaal zelf maar nu wil ik de benzinefilter vervangen maar weet niet
waar het zit en of dit wel zelf kunt doen
wie kan mijn uit leggen hoe ik dit moet doen

alvast bedankt

1163 2 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 16, 2008 om 12:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag knop,

Bespaar u de moeite en de kosten wanneer de auto nog goed optrekt en/of topsnelheid haalt. Dan is er met het b-filter niets aan de hand. De auto laat om dat filter niet staan, maar wordt eerst wat slomer en haalt de topsnelheid niet meer.

Voor de winter de ontstoor bougiekabels meten en wanneer de weerstand hoger is dan 12 kOhm, gooi ze er dan maar uit. Normaal is 5 tot 8 kOhm. De busmoertjes op de bougies goed vastdraaien (niet té) voorkomt veel storing op de radio en een goede accu is dan veel belangrijker dan een b-filter. Stroomverdelerkap van binnen schoon en droog maken voorkomt ook veel startproblemen in de winter.

Wilt u het per sé vervangen, dan koopt u er eerst één, dan weet u hoe het bij Hyunda er uit ziet. Dan vanaf de b-tank de b-leiding volgen dan komt u het filter vanzelf tegen. Soms zit een b-filter bij de tank en soms onder de motorkap.

Als u zoveel zelf aan de auto doet, dan loont het de moeite in een bibliotheek te kijken bij de auto VRAAGBAAK boeken naar uw autotype te kijken. Daar staat vast wel in waar het b-filter zit en hoe te handelen. Rijdt u er nog jaren in dan zou ik het boek zelf aanschaffen. Voor mezelf heb ik in Duitsland het boek voor mijn Opel Vectra A gekocht en al veel plezier van gehad. Vooral van de elektrische schema's.

Hardware ERror MAN. ( DHZ-er op velerlei gebied)

grindweg
door grindweg - Oct 16, 2008 om 22:22
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hij zit onder de auto vlak bij de tank.en bij inj motoren echt wel vervangen o.a door de shit brand stof van tegen woordig. of zit u te wachten op vast zittende injectoren?