vi
door vietty Mar 15, 2011 om 01:07
Auto & vervoer

Beschikking van 6 maanden oud??

Beste Kassa-leden,

Ik heb de volgende vraag:

Met dagtekening 5 maart 2011, heb ik een beschikking ontvangen omdat mijn auto (die ik inmiddels niet meer heb) op 26 augustus 2010, niet voorzien was van een geldige keuringsbewijs (APK).

Het valt mij op dat tussen de de datum van verbeuring en het opstellen van de beschikking 6 maanden verschil tussen zit.

Graag jullie advies hierover: Hoe kan ik controleren of het klopt, en mogen ze na 6 maanden nog een beschikking sturen ???

943 3 Rapporteer

ni
door nina_r - Mar 15, 2011 om 01:30
18 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vietty,

Volgens artikel 4 lid 2 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder) moet een beschikking binnen vier maanden bekend gemaakt worden aan de betrokkene (de overtreder). Deze termijn is in uw geval overschreven.

Echter wil het dat de wet geen gevolgen heeft verbonden aan het overschrijden van deze termijn. De Hoge Raad heeft hierover geoordeeld dat overschrijding van deze termijn slechts tot vernietiging van de beschikking leidt, indien de betrokkene door de overschrijding rechtstreeks is geschaad in enig rechtens te respecteren belang.

In uw geval zal er niet snel geoordeeld worden dat u rechtstreek bent geschaad in enig rechtens te respecteren belang omdat de beschikking later is aangekomen. U kunt wel proberen bezwaar in te dienen, ik geef u echter niet veel kans.

Bezwaar indienen kunt u bij het adres dat staat in de brief. Doe dit wel binnen zes weken, anders wordt uw bezwaar niet-ontvankelijk verklaard. In uw bezwaar schrijft u uw gegevens, geeft aan wat de beschikking inhoudt, en waarom u vindt dat de beschikking vernietigd zou moeten worden.

Succes.

grindweg
door grindweg - Mar 16, 2011 om 21:43
2308 Antwoorden / 28 Vragen

helaas het is mij perongeluk ook overkomen.
maar er onderuit komt u niet als de auto ten tijde van de overtreding op uw naam stond.
de auto mag nog na afloop apk datum 2 maanden op de openbare weg staan.
valt deze datum op de datum dat uw bekeuring is vast gesteld en u heeft geen bekeuring opgelopen hoe dan ook gewoon bezwaar indienen .

vi
door vietty - Mar 23, 2011 om 06:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Nina_R en Grindweg,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb jullie adviezen gevolgd en heeft besloten om een gemotiveerde bezwaarschrift in te dienen.

Ik hou jullie op de hoogte zodra de beslissing binnen is.