cr
door croese Mar 29, 2012 om 18:01
Auto & vervoer

Betrouwbaarheid boeteservice.nl

Ik heb buiten mijn schuld een beschikking ontvangen voor een verkeersovertreding. Nou wil ik de site www.boeteservice.nl inschakelen om mijn onschuld te bewijzen. Weet iemand, of deze site betrouwbaar is, of iemand die er wel mee te maken heeft gehad. Dit omdat ze geen kosten berekenen, behalve een kleine bijdrage van 6 of 9Euro. Niemand kan toch van de lucht leven als ik zoiets lees, vandaar mijn wantrouwen. Graag uw reaktie.

12667 19 Rapporteer

jb
door jb1986 - Mar 29, 2012 om 19:23
33 Antwoorden / 1 Vragen

Brief met bewijzen en reden van bezwaar naar CJIB en CVOM is gewoon het beste.
En gewoon afwachten in de tijd dat je in bezwaar ben kan je het afwachten maar als ze beslidden gewoon betalen moet je het betalen en kan je alsnog in bezwaar gaan hangt allemaal af van waarvoor je de boete heb gekregen en meer.

abarth
door abarth - Mar 29, 2012 om 20:00
845 Antwoorden / 19 Vragen

Vertel eens wat meer over het voorval.
Misschien kunnen de experts hier je op weg helpen.

Hier doen we het voor een bedankje :D

cr
door croese - Mar 30, 2012 om 18:03
6 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abarth schreef op donderdag 29 mrt 2012, 20:00]Vertel eens wat meer over het voorval.
Misschien kunnen de experts hier je op weg helpen.

Hier doen we het voor een bedankje :D

Abarth hier enkele gegevens uit de beschikking.
Het is een M beschikking met als omschrijving overtreding: Op autosnelweg buiten noodzaak gebruik maken van vluchtstrook of vluchthaven. Gemeente: Muiden. Locatie Rijksweg A1 thv 11.1. Datum: 12 febr. 2012. Tijdstip 23.37uur. Opsporingsinstantie: Pol. A'dam D4 WT Van Leijenberghin. Verder dan de betalingsgegevens enz. enz. Beroepstermijn eindigt op 7 mei 2012. Ik heb al een verzoek gestuurd naar het CVOM in Utrecht om bewijsmat. enz. op te vragen. Nou hebben ze daar 4 weken te tijd voor, maar als het tegenzit krijg ik dit niet op tijd om mijn bezwaarschrift op tijd (voor 7 mei)te versturen, maar zonder bewijsmat. heb ik volgens mij helemaal geen kans. Graag je reactie. Groet RC

dc
door dcz - Mar 30, 2012 om 22:19
439 Antwoorden / 1 Vragen

"Op autosnelweg buiten noodzaak gebruik maken van vluchtstrook of vluchthaven."

Misschien een heel domme vraag,maar klopt dit feit wel?
En wat heeft U daar dan staan doen; bellen?

Als dat klopt kun je het shaken"....

Lijkt me niet echt een feit dat de heren agenten uit hun duim zuigen. En wat je nou met stadstoezicht wil/ Compleet raadsel....

boeteservice
door boeteservice - Mar 30, 2012 om 22:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dcz schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 22:19]"Op autosnelweg buiten noodzaak gebruik maken van vluchtstrook of vluchthaven."

Misschien een heel domme vraag,maar klopt dit feit wel?
En wat heeft U daar dan staan doen; bellen?

Als dat klopt kun je het shaken"....

Lijkt me niet echt een feit dat de heren agenten uit hun duim zuigen. En wat je nou met stadstoezicht wil/ Compleet raadsel....

Dus agenten zouden niet kunnen liegen? Lees dan eens dit artikel:
Agenten liegen in rechtbank over ruzie parkeerboete

boeteservice
door boeteservice - Mar 30, 2012 om 22:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jb1986 schreef op donderdag 29 mrt 2012, 19:23]Brief met bewijzen en reden van bezwaar naar CJIB en CVOM is gewoon het beste.
En gewoon afwachten in de tijd dat je in bezwaar ben kan je het afwachten maar als ze beslidden gewoon betalen moet je het betalen en kan je alsnog in bezwaar gaan hangt allemaal af van waarvoor je de boete heb gekregen en meer.

Het CJIB is alleen maar de kassa van het Openbaar Ministerie (OM). Daar moet je je bezwaar tegen de boete dus niet indienen. Hieruit blijkt wel weer dat je ergens de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt!

boeteservice
door boeteservice - Mar 30, 2012 om 23:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=croese schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 18:03][quote=abarth schreef op donderdag 29 mrt 2012, 20:00]Vertel eens wat meer over het voorval.
Misschien kunnen de experts hier je op weg helpen.

Hier doen we het voor een bedankje :D

Abarth hier enkele gegevens uit de beschikking.
Het is een M beschikking met als omschrijving overtreding: Op autosnelweg buiten noodzaak gebruik maken van vluchtstrook of vluchthaven. Gemeente: Muiden. Locatie Rijksweg A1 thv 11.1. Datum: 12 febr. 2012. Tijdstip 23.37uur. Opsporingsinstantie: Pol. A'dam D4 WT Van Leijenberghin. Verder dan de betalingsgegevens enz. enz. Beroepstermijn eindigt op 7 mei 2012. Ik heb al een verzoek gestuurd naar het CVOM in Utrecht om bewijsmat. enz. op te vragen. Nou hebben ze daar 4 weken te tijd voor, maar als het tegenzit krijg ik dit niet op tijd om mijn bezwaarschrift op tijd (voor 7 mei)te versturen, maar zonder bewijsmat. heb ik volgens mij helemaal geen kans. Graag je reactie. Groet RC

Geen kans? Lees deze beslissing van de officier van justitie

fe
door festinger - Mar 31, 2012 om 02:21
410 Antwoorden / 18 Vragen

Beste croese,

Ik zou persoonlijk nooit een site inschakelen die voor mij een boete moet helpen verdedigen. Dat is zinloos en ongetwijfeld achteraf weggegooid geld met nog meer frustratie. Wil je een onterechte bekeuring aanvechten doe je dat via de op de daartoe aangegeven weg op de achterzijde van de bon. En dat is echt niet moeilijk.

Uiteraard moet je wel eerst betalen, maar als het onterecht is is dat maar tijdelijk.
Vervolgens krijg je een soort tussenbeoordeling en blijf je dwars dan krijg je de kans het aan de rechter voor te leggen. En ook dat is niet eng of moeilijk en kun je gewoon zelf doen.

Heb hetzelf meegemaakt. Kreeg een boete voor vermeend mobiel bellen, maar ik was bezig een reep chocola te eten . Mijn mobiel lag dood op de bijrijdersstoel.

boeteservice
door boeteservice - Mar 31, 2012 om 03:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=festinger schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 02:21]Beste croese,

Ik zou persoonlijk nooit een site inschakelen die voor mij een boete moet helpen verdedigen. Dat is zinloos en ongetwijfeld achteraf weggegooid geld met nog meer frustratie. Wil je een onterechte bekeuring aanvechten doe je dat via de op de daartoe aangegeven weg op de achterzijde van de bon. En dat is echt niet moeilijk.

Uiteraard moet je wel eerst betalen, maar als het onterecht is is dat maar tijdelijk.
Vervolgens krijg je een soort tussenbeoordeling en blijf je dwars dan krijg je de kans het aan de rechter voor te leggen. En ook dat is niet eng of moeilijk en kun je gewoon zelf doen.

Heb hetzelf meegemaakt. Kreeg een boete voor vermeend mobiel bellen, maar ik was bezig een reep chocola te eten . Mijn mobiel lag dood op de bijrijdersstoel.

Weer een onjuist anoniem verhaal van iemand die de klok heeft horen luiden. Het gaat hier namelijk om een zogenoemde Mulder beschikking. In een dergelijke procedure is het zo dat je gedurende de behandeling van het beroep niet verplicht bent om de boete te betalen aan het CJIB. De officier van justitie dient eerst een beslissing te nemen op het beroep. Als de officier van justitie niet tijdig kan beslissen dan dient de beschikking te worden vernietigd. Lees deze beslissing van de officier van justitie.

PS. Opmerkelijk genoeg vertelt deze anonieme sprookjesverteller niet hoe het met zijn boete is afgelopen en de reep chocolade.

jb
door jb1986 - Mar 31, 2012 om 04:30
33 Antwoorden / 1 Vragen

Het is het beste het zelf te doen en geen site in te schakelen als boete service.
Dan heb je het in eigen hand en weet je zeker dat er bezwaar is ingediend.
Als ik het niet gedaan had kon ik een onterechte boete betalen.
En een bedragje van 180 en 6 eurie administratie erop is niet leuk.
Wet mulder is dat je het moet betalen anders kunnen ze makkelijk je rijbewijs innen ect.waarschijn wat ik ervan af lees heb je naar hun inziens op de snelweg zonder nood.
Een Vluchtstrook of vluchthaven zonder noodreden gebruikt.
Er zijn bijzondere situaties dat je daar even gebruik van mag maken.
Maar een agent kan toch niet voor jou bepalen of het echt nood of niet was.
Boeteservice stond ook nog achterop de sanctie helemaal vreemd.
Maar het werk moest ik echter zelf doen het geld pakken ze wel.
En kreeg gewoon tehoren toen ik boos de agent STZ aansprak dat ze er niet mee werken en erkend bij offiecier van justitie is het ook niet.
(Bezwaar kan je beter zelf doen).
In die tussentijd hoef je nog niet te betalen dan kan je op het besluit wachten.
En als je nog moet betalen beter doen en dan kan je nog in bezwaar gaan.
Dan komt het voor een kantonrechter

jb
door jb1986 - Mar 31, 2012 om 06:21
33 Antwoorden / 1 Vragen

In heb geparkeerd op een geldige gehandicapten parkeerplaats met geldige gehandicapten kaart wat klopt en dan staat er op de sanctie.

(parkeren met geldige gehandicapten parkeerkaart op geldige parkeerplaats op voertuig met meer dan 2 wielen) op is mijn auto ineens een fiets?
En de stond bij R402B wat eer verbod is (dus dan mag je niet parkeren daar volgens hun met een geldige kaart en op geldige plek.
En ze gooiden het zelfs op dat ik de kaart niet geplaatst heb.
En wat staat er op de sanctie parkeren met geldige kaart.

En voor ik altheid weg gaat van de auto maak ik een foto voor dit soort grappen.
En door het bedrag bij een foto kan je bij bijlagen datem ,tijd en meer zien!
Erg handig met een bezwaar die ik al vaak ingedien heb.
En ik heb altheid mijn geld terug gekregen Dhr Boeteservice

jb
door jb1986 - Mar 31, 2012 om 06:26
33 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heden ten dage erg makkelijk om online en anoniem je ongenoegen te uiten over een product, dienst of service, met welke doelstelling dan ook. Als je al gebruik hebt gemaakt van onze service - hetgeen nu door je anonimiteit niet verifieerbaar is - waarom heb je dan niet met bovengenoemd verhaal bij ons aan de bel getrokken om te laten weten dat je ontevreden was? Dan hadden we je namelijk gewoon kunnen helpen. Overigens verkopen wij géén gebakken lucht. Noem je dit gebakken lucht?

Dat zegt Dhr Boeteservice die al 2 mensen hebben met een slechte ervaring?
En ik heb geen service gehad maar wel betaald.
Maar is ook een service toch?

abarth
door abarth - Mar 31, 2012 om 15:12
845 Antwoorden / 19 Vragen

Lees hier tips, bezwaartest en voorbeeld brief (ANWB)

Lees ook goed de tekst op uw beschikking hoe en waar u bezwaar moet maken.
nb. met name of u moet betalen voordat bezwaar in behandeling wordt genomen of uitstel van betaling kunt vragen (dit moet u dan in de brief zetten)

Geef ook aan dat u stukken heeft opgevraagd (ook bij wie) en u deze zult indienen zodra u deze heeft ontvangen. U hoeft dus niet te wachten met het indienen van het bezwaarschrift.

Wilt u zekerheid dat u het bezwaarschrift hebt ingediend doe dit dan aangetekend met bewijs van ontvangst.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 31, 2012 om 16:37
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Croese,

al zijn hier bij het forum van Kassa ook experts op dit gebied, die u mogelijk "echt" en gratis willen helpen.

Indien u het snel geregeld wil hebben en nog niet de gewenste hulp heeft gehad kunt u ook kijken of er in uw woonplaats een spreekuur is van sociale raadslieden cq sociale raads-vrouw/man voor hulp.
Deze mensen schrijven dan ook nog de brief voor u, wel voor uzelf altijd een kopie maken en goed bewaren voor langere tijd.

M.vr.gr.,
Ineke L.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 31, 2012 om 18:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn vraag;

Heeft U daar gestopt en twijfelen ze aan de noodzaak of was U daar nooit?

Een leesfout kenteken moet je bewijzen dat je elders was.
Maar bij plas stop of zo hang je.

Dus was je daar op die tijd of niet?
Anders is geen duidelijk antwoord mogelijk

dc
door dcz - Mar 31, 2012 om 22:46
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 16:37]Indien u het snel geregeld wil hebben en nog niet de gewenste hulp heeft gehad kunt u ook kijken of er in uw woonplaats een spreekuur is van sociale raadslieden cq sociale raads-vrouw/man voor hulp.

Die gaan je echt niet helpen, zijn er namelijk niet voor het schrijven van een boete-bezwaarschrift.....

Redacteur
door Redacteur - Apr 2, 2012 om 15:34
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Diverse reacties in dit topic gaan niet over het aan de orde gestelde. Ons verzoek is om alleen nog reacties te plaatsen die gaan over de vraag van de topicstarter.

De redactie

on
door ontmaskerd - Aug 14, 2012 om 19:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Croese,

Boeteservice.nl is een eenmanszaak te Reuver, en zeker geen non profit organisatie.

Normaliter wordt er met dit soort bedrijven geld verdiend aan bijvoorbeeld de proceskosten vergoeding indien bijvoorbeeld het CJIB niet op tijd reageert of geen of niet tijdig een besluit neemt op bijvoorbeeld een WOB verzoek (Wet openbaarheid van bestuur)

Boeteservice.nl geeft aan juridisch adviseur te zijn , maar dat is de man achter boeteservice helemaal niet. Pas op met dit soort bedrijven!

Op hun site boeteservice.nl bijvoorbeeld geeft deze aan deskundig juridisch advies te geven maar op rechtspraak.nl zijn een aantal interessante voor boeteservice zeer negatieve uitspraken te vinden.

Lijkt mij in ieder geval niet zinvol om namelijk geld te betalen voor gebakken lucht! De enige die hieraan verdiend is boeteservice.

Ik zou mij absoluut niet laten vertegenwoordigen door iemand die mij juridisch niet goed kan bijstaan omdat hij de kennis en de vaardigheden niet heeft!

Van een juridisch adviseur mag men immers verwachten dat hij de wet meester is.

Denk dat je beter naar de wetswinkel kan gaan dan je zaak toevertrouwen aan boeteservice.

on
door ontmaskerd - Aug 14, 2012 om 23:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een van de uitspraken van de rechtbank Haarlem ter zake Boeteservice.nl Je tekst hier...