fi
door finster Jan 25, 2011 om 15:59
Auto & vervoer

But merk Mitsubishi

December 2007 hebben wij een spiksplinternieuwe Mitsubishi Colt gekocht. Ik kan alleen maar zeggen wat een BUT auto en wat een slechte service.

Na zoveel km ging de auto voor een beurt naar de garage. Kosten €500,-. Van alles moest al vervangen worden en alles koste een hoop geld. Afgelopen oktober was er een lager kapot en moest vervangen worden. Heeft ook weer klauwen met geld gekost. In december grote barst in de ruit. Laten vervangen door Carglass. Bleek dat tot twee keer toe de ruit die erin hoorde niet paste (was een fabrieksfout) en toen ze daarna de autoruit bij een dealer vandaan haalde, bleek dat die ruit al beschadigd was. Ben toen ruim een week de auto kwijt geweest.

Nu in januari schakelde de auto erg zwaar. Wij weer naar de dealer. Bleek het schakelmechanisme kapot te zijn. "Een bekend probleem bij de Colt" volgens de dealer. Dit geintje gaat me ook weer 500 euro kosten. Aangezien we dit te gek vonden voor een auto van drie jaar oud, contact gezocht met Mitsubishi NL, met de vraag of dit nog onder de garantie of coulance regeling zou vallen. Volgens hen moesten we dat met de dealer regelen. De dealer zei: helaas het zijn invloeden van buitenaf, er komt vuil tussen, daar valt niets aan te doen dus op een gegeven moment gaat het kapot. Coulance regeling kennen we niet dus helaas het wordt gewoon betalen. Het komt er dus in het kort op neer dat hetzelfde probleem zicht over drie jaar weer voordoet en dat je dus dan weer geld kwijt bent.

Mitsibushi NL blijft zich achter de dealer verschuilen en we zijn dus helemaal afhankelijk van de goede bui van de dealer. Hebben ze hier gelijk in? Het gaat blijkbaar om een fout die vaker voorkomt en het is toch belachelijk dat het na drie jaar al kapot is. Het heeft verder ook helemaal niet met onderhoud te maken want je kan er helemaal niets aan doen.

Kan iemand mij vertellen of ik nog ergens recht op heb?

22950 24 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 26, 2011 om 12:02
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als dit een officiele Mitsubishi dealer betreft, is deze u eerste aanspreekpunt, en komt er dan niet uit, en is deze aan gesloten bij de Bovag, dan kunt daar een klacht indienen tegen de dealer, maar of dat in u geval zinvol is moet u zelf bepalen.
Meestal is het zo, ook al komt een klacht vaker voor, dat na de garantie deze niet gratis of met coulantste opgelost word, meestal is het zo, als het geen direct gevaar oplevert voor de klant, mag u zelf opkomen voor de kosten, of u moet kunnen bewijzen dat het anders is, en dat word vaak moeilijk.

Succes er mee.

pa
door pappakraai - Jan 26, 2011 om 12:05
24 Antwoorden / 0 Vragen

sja, heel officieel niet natuurlijk, de 3 jaar zijn net om.

als u zegt dat er "van alles" moest worden vervangen bij de onderhoudsbeurt, wat was dat dan en bij welke kilometerstand en leeftijd? daar had u destijds meer werk van moeten maken, daar doet u nu ook niks meer tegen.
(elke keer dat ik zo'n verhaal lees word ik meer geneigd om, als ex-monteur, een contra-expertise service op te gaan starten)
ik rij in een auto van bijna 15 jaar nu, 200.000km erop, origineel schakelmechanisme.. zoiets màg toch bij een nieuwe niet zó snel kapot gaan!)
Ik zou in uw situatie flink "reclame" maken in de buurt, of desnoods op zaterdag ìn/voor de showroom uw verhaal nog eens herhalen met allemaal potentiële kopers erbij..
(nee meneer, die "bouwdoos" wilt u niet!) en uiteraard op internet!
(op autoweek bijvoorbeeld, de dealer-review invullen)

mastag
door mastag - Jan 26, 2011 om 12:08
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Finster,
Er zijn inderdaad veel klachten maar rijstijl, slijtage, kilometerstand e.d. zijn altijd van enige invloed.
Naar mijn mening staat het (verhaal)deel van de voorruit staat los van de klachten, als de imitatie-ruit van Carglass niet past en ze dan een beschadigd exemplaar binnenkrijgen, tja vervelen maar dit staat los van de auto zelf. Dis ligt bij Carglass en niet bij Mitsubishi. De barst in de ruit dus ook.

Mastag

fi
door finster - Jan 26, 2011 om 12:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mastag schreef op woensdag 26 jan 2011, 12:08]Beste Finster,
Er zijn inderdaad veel klachten maar rijstijl, slijtage, kilometerstand e.d. zijn altijd van enige invloed.
Naar mijn mening staat het (verhaal)deel van de voorruit staat los van de klachten, als de imitatie-ruit van Carglass niet past en ze dan een beschadigd exemplaar binnenkrijgen, tja vervelen maar dit staat los van de auto zelf. Dis ligt bij Carglass en niet bij Mitsubishi. De barst in de ruit dus ook.

Mastag

Natuurlijk ben ik het eens dat slijtage meetelt. Maar ik blijf erbij dat het raar is dat een schakelmechanisme na drie jaar al kapot is, ongeacht het aantal km. Dat dit veroorzaakt wordt door vuil en dat schoonmaken geen enkele zin heeft volgens de dealer. Het spijt me maar dan hebben ze toch echt een zwak punt in de auto ingebouwd. Het is toch raar dat ik nu met een nieuwe auto meer kosten heb (rij er net zoveel mee) als dat we met onze oude auto hadden, die en ouder was en meer km erop had staan. Wat de ruit betreft heb ik geen idee of het ruiten zijn die Carglass zelf maakt of dat het ruiten zijn die groot ingekocht worden bij de dealer.

Wat het klagen bij de onderhoudsbeurten betreft. Ik heb geen verstand van auto's dus op het moment dat ze iets vervangen moet ik er maar vanuit gaan dat het eerlijk gebeurd. Ik blijf erbij dat een nieuwe auto bij zijn eerste beurt max 200 euro mag kosten en niet de 500 die wij hebben betaald.

Ik wilde dat ik meer verstand had van auto's of dat er idd een contra expertise plaats kan vinden. Ik voel me op dit moment behoorlijk genaaid en heb ook echt geen idee bij wie ik moet zijn om echt een klacht hierover in te dienen

uo
door uomo - Jan 26, 2011 om 13:32
17 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op,
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema%27s&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantie&gclid=CPClvfvu16YCFcWGDgodS2flGQ

In principe geld dat een product garantie heeft tijdens te normaal verwachte levensduur.
Dat wil niet zeggen dat dan alles gratis word vervangen, maar zo als de versnellingsbak kan ik me voorstellen dat deze langer hoort mee te gaan dan drie jaar of een bepaalde km stand.
Ik neem voor het gemak maar aan dat je nog geen 500dkm hebt gereden in een Colt.
Dus eigenlijk lijkt het me redelijk dat de dealer een deel van de kosten op zich neemt?!
En idd contact op nemen met de Bovag is een optie.

Succes

ro
door ron530 - Jan 26, 2011 om 14:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De kilometerstand is om een goed antwoord te kunnen geven wel van belang, die kan de hoge prijs van de onderhoudsbeurt, het lager en het schakelmechanisme enigszins verklaren. Wat Carglass betreft die betrekken de ruiten niet bij de dealer maar een bedrijf die in licentie fabriceert.

hu
door hunk - Jan 26, 2011 om 16:42
20 Antwoorden / 0 Vragen

Auto zo snel mogelijk inruilen en niewe KIA kopen.
7 jaar garantie!

retjudyy
door retjudyy - Jan 26, 2011 om 17:05
38 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo
Heb een mitsubishi pajero diesel van 1995 met 200.000 km en hij rijdt als nieuw is na de 3 service beurten nooit meer in de garage geweest ,het enige dat gedaan is om de 10.000 km olie en filter vernieuwd en remschijven en banden.mijn ervaring meestal komt hij slechter terug na een beurt.in de garage.

ro
door ron530 - Jan 26, 2011 om 17:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Hunk wat een top antwoord, een Kia kopen en 7 jaar garantie. Leuk die garantie maar dan zit je wel 7 jaar aan de dealer vast die alle reparaties en onderhoud moet uitvoeren tot aan banden aan toe, en dat tikt aan want garantie is niet van toepassing op servicebeurten en aan slijtage onderhevige onderdelen. Een wassen neus dus. Papakraai heeft al eerder om de kilometerstand verzocht maar Finster bleef in een latere reactie onduidelijk. Een auto die per jaar 15000 km stadsverkeer aflegt slijt sneller dan 15000 km snelwegverkeer.

Ik wil Finster dan ook vragen om de km stand te melden anders is er geen objectief antwoord mogelijk en wordt Mitsubishi misschien ten onrechte aan de schandpaal genageld. Wie weet staat er al meer dan een ton op de klok.

gu
door guz - Jan 26, 2011 om 23:21
4 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd verhaal, kijk eens op AUTOWEEK naar de revieuws van de Colt. Zo goed als alleen maar goede ervaringen. Het bij de Colt met koude motor/versn.bak deze in zijn achteruit zetten kan soms met licht gekraak gaan. Reden; de achteruit is niet gesynchroniseerd. Oplossing in deze, start auto, zet in 1 en terug naar vrij, koppeling oplaten komen en weer indrukken en daarna soepel in z,n achteruit zetten, geen gekraak. O, ja ik ben zelf een meer dan tevreden gebruiker van een Colt. Een erg ondergewaardeerde auto. En ja, de ene dealer is de andere niet.

fi
door finster - Jan 27, 2011 om 01:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ok er zijn na vandaag nog wat ontwikkelingen. Om te beginnen zitten we op een km stand van rond de 112000km. Volgens mij niet extreem veel voor een auto toch?

Ik ben vandaag naar de dealer gegaan waar we de auto gekocht hebben. Ik hoefde alleen maar te zeggen hij schakelt moeilijk en ze wisten meteen waar ik het over had. Een paar weken terug hadden ze namelijk hetzelfde probleem bij een andere Colt gehad. Die mevrouw had geluk, het viel bij haar nog in de garantie.

Ze waren echter wel zo vriendelijk om voor mij te bellen met Mitsubishi om te kijken of er wat te regelen viel. Helaas werd daar gewoon gezegd: we geven drie jaar garantie en dan houdt het op. De dealer zij daarna: tja en wij gaan ook niet voor de kosten opdraaien. Toen ik zei dat ik het raar vond gaven ze me groot gelijk en zeiden ze dat ik een brief moest schrijven naar Mitsubishi NL. Toen ik zei dat die doorverwezen naar de dealer hield het verhaal eigenlijk op.

Ik weet op dit moment niet bij wie ik moet zijn. Is het dealer omdat die mij de auto heeft verkocht, maar er verder ook niets aan kan doen omdat er gewoon in mijn ogen een slecht product is afgeleverd, of moet ik toch bij Mitsubishi NL zijn omdat zij uiteindelijk een slecht product hebben geleverd?

Ik wil er nog even bij vermelden dat het me niet om het hele bedrag gaat. Ik begrijp ook uit de antwoorden hierboven dat er slijtage mee kan hebben gespeeld. Had dit over een jaar of vijf gebeurd dan had ik het nog wel gesnapt. Maar ik begrijp gewoon niet dat dit na drie jaar al speelt en dat ze niets doen terwijl een maand buiten de garantie vallen. Ik voel me op dit moment echt bekocht en vindt de service van Mitsubishi echt heel slecht (ze liepen bij de dealer ook al over ze te klagen dat ze star en stug waren en moeilijk over alles deden)

fi
door finster - Jan 27, 2011 om 01:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zie trouwens nu dat de dealer waar we hem gekocht hebben, Mitsubishi niet meer als merk voert en nu een volledige Kia dealer is geworden

invalide
door invalide - Jan 27, 2011 om 05:38
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als ze ook online geen dealer meer zijn en geen enkele nieuwe meer hebben of alleen enkele die nog steeds niet verkocht zijn is het voor hun niet meer mogelijk iets bij Mitsubishi te claimen.

Ga naar de echte huidige dealer en die moet het wel voor garantie oplossen.
Helaas is U iets te laat want de garantie is December 2010 afgelopen dus
U had eerder naar nog steeds erkende dealer moeten gaan.....

Dus als je daar in December was maar je geen bericht kreeg dat het geen dealer meer was moet je via Mitsubishi een vraag stellen dat je tijdig melde bij de garage met dit probleem maar niet wist dat ze geen officieel dealer meer waren.

Normaal krijg je hiervan als klant bericht, tenminste wel bij andere merken.
Hetzelfde Dealer Eis is voor de pech hulp die bij onderhoud bij officieel dealer er bij zit.

Dus heb je geen post gehad?

te
door terpstra - Jan 29, 2011 om 02:18
174 Antwoorden / 5 Vragen

Finster. Mitsubishi heeft geen slechte auto,s. Wantrouw uw garagebedrijf.!!!
Zoek een andere garagebedrijf met kennis.
Ik kan u zo tien bovag dealers opnoemen. die fout zijn.
Ik rijdt mijn auto,s "af, " ". tot ze op de wiellagers rijden".
Dit ter referentie
Met andere woorden, wiellagers van een auto zijn gesloten industrie lagers.
Die kunnen een millioen km. werken.En langer. Tenzij de fabrikant er te veel of te weinig vet in heeft gedaan. Dat is pas merkbaar na 200 000km.
Concreet; u wordt belazerdt.
Wie is uw aangever.? Ik behoor tot de groep mensen die de lagere school hebben doorlopen.. Geen basis school

pa
door pappakraai - Jan 29, 2011 om 17:34
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=terpstra schreef op zaterdag 29 jan 2011, 02:18] Mitsubishi heeft geen slechte auto,s.
wanneer heeft u voor het laatst een nieuwe Mitsu gekocht?
tot ze ze in Nederland gingen maken waren ze niet slecht nee..

ro
door ron530 - Jan 29, 2011 om 17:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Echt slechte auto's zijn er niet meer, Mitsubishi is wel één van de betere. Zuur is wel dat de garantie termijn strikt wordt aangehouden maar wel volledig terecht en wettelijk geldig. 112 duizend km in drie jaar is toch 37 duizend per jaar. Logisch dat er dan onderdelen verslijten.

grindweg
door grindweg - Jan 29, 2011 om 22:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u geeft eigenlijk teweinig cocreten fefevens . de antwoorden op zich zijn nu veronderstellingen en daar heeft u niets aan.
wat heeft er precies aan gemankeerd wat geen normaal onderhoud is in uw ogen?
de ruit elende heeft niets met het merk temaken.
overigens is het merk namelijk niet slecht.
carglas is zondermeer een pruts firma ook door eigen ervaring wijzer geworden bij ons komen ze er niet meer in ook als wij repareren voor een leasmaatschapij doen wij het weer gewoon zelf.

lo
door longgirl - Feb 1, 2011 om 18:17
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een colt, en die van ons was nog geen 6 jaar toen de startmotor het begaf. 6 jaar lijkt dan misschien veel, maar er stond nog geen 77000 km op de teler, en zo'n startmotor moet zo 'n 150.000 tot 200.000 keer gestart kunnen worden. Dat ding was helemaal doorgeroest, terwijl de reclame toendertijds de auto onder water showde. ook onze dealer(zei dit niet eerder tegen gekomen te zijn) wilde niets weten van een tegemoetkoming in de kosten (gaf nog allerlei voorbeelden over hoe hij ons wel tegemoet gekomen was, maar die wist ik allemaal te weerleggen) en Mitsibushi NL verwees ons terug naar de dealer en de garantie periode. Voor ons dus ook GEEN mitsibushi meer.

grindweg
door grindweg - Feb 1, 2011 om 21:37
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=longgirl schreef op dinsdag 1 feb 2011, 18:17]Ook wij hebben een colt, en die van ons was nog geen 6 jaar toen de startmotor het begaf. 6 jaar lijkt dan misschien veel, maar er stond nog geen 77000 km op de teler, en zo'n startmotor moet zo 'n 150.000 tot 200.000 keer gestart kunnen worden. Dat ding was helemaal doorgeroest, terwijl de reclame toendertijds de auto onder water showde. ook onze dealer(zei dit niet eerder tegen gekomen te zijn) wilde niets weten van een tegemoetkoming in de kosten (gaf nog allerlei voorbeelden over hoe hij ons wel tegemoet gekomen was, maar die wist ik allemaal te weerleggen) en Mitsibushi NL verwees ons terug naar de dealer en de garantie periode. Voor ons dus ook GEEN mitsibushi meer.

mag veronderstellen dat uw blik erg kort is.
km stand zegt niets over een start motor leven.
bij een taxi gaat hij 200000km mee.
bij een boodschappen auto soms nog geen 75000 km dus of nog korter.
niets heeft een eewig leven.

sc
door schoepioen - Feb 3, 2011 om 11:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mitsubishi is zeker geen slecht merk. Sterker, het hoort nog steeds tot de betrouwbaarste merken. Echter, elk merk heeft zijn euvels, de een meer dan de ander. Bij de Colt is bij een bepaalde serie inderdaad de bak een zwak punt. Ik heb op mijn lease Colt ook een modificatie gekregen toen die stroef ging schakelen (had te maken met kunststof ringen o.i.d.). Van Mitsubishi Nederland hoef je niets te verwachten, da's ronduit een waardeloze tent wat mij betreft. Goed je brief lezen kunnen ze al niet, laat staan correct en oplossingsgericht reageren. Ik heb daarom al een klacht gestuurd naar Mitsubishi Japan. Benieuwd wat/of er iets gebeurt...

Verder heb ik geen enkel probleem met mijn Colt gehad. Wel ook een nieuwe ruit (steen d'r op gekregen) die door Carglass goed (en in 1x de juiste) is geplaatst.

Een Colt hoort, net als elke andere Mitsubishi, jaren probleemloos te kunnen rijden.

Ook met mijn Galant van 2003 heb ik nooit iets gehad en rijd hiermee al bijna 2 ton probleemloos.

quantas
door quantas - Feb 3, 2011 om 11:32
670 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige mensen posten gewoon iets volgens mij omdat ze wat moeten typen maar weten niet wat ze typen.

Lees je eigen verhaal nog eens je hebt een LEASE COLT en jij schrijft een brief naar Japan om het op te lossen best knap want jij bent 1 geen eigenaar en 2 mag jij met een leaseauto dat soort dingen al helemaal niet zelf ondernemen, dat doet de leasemaatschappij zelf wel.

Volgens mij heb je een ex lease gekocht.

=schoepioen schreef op donderdag 3 feb 2011, 11:27: Mitsubishi is zeker geen slecht merk. Sterker, het hoort nog steeds tot de betrouwbaarste merken. Echter, elk merk heeft zijn euvels, de een meer dan de ander. Bij de Colt is bij een bepaalde serie inderdaad de bak een zwak punt. Ik heb op mijn lease Colt ook een modificatie gekregen toen die stroef ging schakelen (had te maken met kunststof ringen o.i.d.). Van Mitsubishi Nederland hoef je niets te verwachten, da's ronduit een waardeloze tent wat mij betreft. Goed je brief lezen kunnen ze al niet, laat staan correct en oplossingsgericht reageren. Ik heb daarom al een klacht gestuurd naar Mitsubishi Japan. Benieuwd wat/of er iets gebeurt...

Verder heb ik geen enkel probleem met mijn Colt gehad. Wel ook een nieuwe ruit (steen d'r op gekregen) die door Carglass goed (en in 1x de juiste) is geplaatst.

Een Colt hoort, net als elke andere Mitsubishi, jaren probleemloos te kunnen rijden.

Ook met mijn Galant van 2003 heb ik nooit iets gehad en rijd hiermee al bijna 2 ton probleemloos.

sc
door schoepioen - Feb 3, 2011 om 12:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 3 feb 2011, 11:32]Sommige mensen posten gewoon iets volgens mij omdat ze wat moeten typen maar weten niet wat ze typen.

Lees je eigen verhaal nog eens je hebt een LEASE COLT en jij schrijft een brief naar Japan om het op te lossen best knap want jij bent 1 geen eigenaar en 2 mag jij met een leaseauto dat soort dingen al helemaal niet zelf ondernemen, dat doet de leasemaatschappij zelf wel.

Volgens mij heb je een ex lease gekocht.

En sommige mensen doen net iets te snel aannames en lezen niet helemaal goed..... Ok, ik heb iets te snel getypt, zodat je misschien de indruk gekregen zou kunnen hebben dat ik op basis van het probleempje met de Colt naar Japan heb geschreven. Echter je hebt niet verder nagedacht...:

'Mijn' Colt rijd ik nog steeds en wordt nog steeds geleased, dus inderdaad zou ik daar zelf geen actie op ondernemen. Maar waarom zou ik ook? het euveltje met de bak is toch keurig opgelost?

Het gaat om de Galant. Heeft roestschade die nmm nog niet mag optreden (al zie ik dit bij ondertussen veel merken van dezelfde leeftijd; van Mazda, tot Renault, tot Mercedes...). De wijze waarop Mitsubishi Nederland reageert is triest en heeft mij doen besluiten mij tot Mitsubishi Japan te richten.

Vandaar uw eerste zin is daarom erg jammer....

fi
door finster - Feb 4, 2011 om 18:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry voor de late reactie, maar ben een paar dagen weggeweest.

De auto is inmiddels gemaakt. Kosten bijna €400,-. Helaas moeten we die zelf betalen. Volgens mij schiet vooral Mitsubishi NL erg tekort. Klantvriendelijkheid ho maar!! De dealer heeft gebeld met Mitsubishi NL terwijl zei zeggen dat ik het met de dealer moet regelen. Lekker om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik wed dat als je een aandacht in een programma (kassa, radar) krijgt en ze krijgen een camera op hun snufferd gedrukt, dat het hun spijt, het niet zo had mogen gebeuren en dat het vergoed wordt. Beetje jammer dat de tv het wel voor elkaar krijgt en jijzelf niet.

Service daar kunnen nog veel bedrijven wat van leren. Ik neem het de dealer in dus verre ook niet kwalijk, want ze hebben het tenslotte geprobeerd om iets te regelen. Als Mitsubishi maar een beetje ons tegemoet waren gekomen, dan waren we al tevreden geweest en was deze discussie niet eens nodig geweest.

We willen nu zo snel mogelijk van de auto af en zijn ook klaar met Mitsubishi. Wanneer klantvriendelijkheid hoger in hun vaandel had gestaan hadden ze ons, en vele anderen waarschijnlijk, niet als klant kwijt geraakt.

te
door terpstra - Feb 4, 2011 om 23:04
174 Antwoorden / 5 Vragen

papakraai; ik heb nimmer een mitsubsidie auto gehad. Mijn vooroordelen worden(bijna) altijd bevestigd. Moest destijds voor mijn werk regelmatig in Arnhem zijn.Liep ik daar bij een mitsu dealer langs die zijn auto verhoogd opstelde.
Ik keek zo in de wikkelingen van de dynamo. Niet elke afgestudeerde ir. is ook werkelijk ir. en pragmatikus die mentaal de stof beheerd..
P.d. de beste ir. heeft elektrotechniek gestudeerd.
Nu zijn alle auto's voorzien van kunsstof afdek platen.
Finster, alle importeurs zijn "achterlijk, blind , doof en ondeskundig".
Tip; uw auto is niet slecht. Rijd hem af. En orienteer u dan op een ander.
Mijn advies als oldtimer hobbyist. Kies niet voor opel of volkswagen.
Sprak een gepensioneerd Mersedes direkteur."waren onze auto's maar zo goed als het imago". Doe uw keus. P.s. Automerken kopen testen bij autobladen