ja
door jansen01 Feb 10, 2011 om 14:21
Auto & vervoer

Connexxion Bedankt! 70,00 euro BOETE!

Inmiddels begint de busmaatschappij Connexxion mij behoorlijk de keel uit te hangen.
Betreft: Lijn 120 Amsterdam – Utrecht v.v. (1 x per half uur)

De druppel > 70,00 euro BOETE !!
Ik ging mijn dochter met de auto wegbrengen naar station Breukelen, want ze moest de trein van 8:30 hebben. Als ze in Loenersloot de bus van 7:53 neemt, dan komt ze net te laat op het station aan, Dit komt doordat de bussen rond die tijd altijd te laat zijn. Ik rij het busstation op en BINGO, daar staat een politieauto. Natuurlijk weet ik dat ik officieel niet het busstation op mag rijden. Maar wat heb ik voor keuze?
Op het moment toen ik aankwam was het busstation helemaal leeg, ja… op die agent en een andere gedupeerde automobilist na dan. Bekeuring > 70,00 euro boete.

Ik heb hem geprobeerd uit te leggen hoe de situatie bij het station is:
Het parkeerterrein staat helemaal vol . Auto’s staan zelfs in de berm geparkeerd. Automobilisten blijven het proberen om hun auto nog kwijt te kunnen raken op dit PR-terrein. (Het andere PR-terrein ligt 5 minuten lopen vanaf het station.) Niet veilig om je kind daar uit te laten stappen.

Nu blijkt (dat vertelde de agent mij) er in de bocht vlak voor het busstation een klein insteekhaventje te zijn, waar je even mag parkeren. Oké er staat wel dat het uitsluitend is voor bezoekers van de snackbar, dus eigenlijk mag dat ook niet. Meneer agent vond dat ik daar wel gebruik van mocht maken. Als je daar uit wil parkeren, dan moet je achteruit de weg opdraaien… levensgevaarlijk! Het is er altijd druk met auto’s die van/naar het PR-terrein willen of auto’s/vrachtwagens die van/naar het industrieterrein willen en een eventuele bus die van/naar het busstation gaan. Mijn overbuurvrouw heeft in deze bocht, vorig jaar, haar auto Total loss gereden.

Station Breukelen heeft niet de mogelijkheid om aan de stationskant van Breukelen passagiers uit te laten stappen.
Meneer agent vertelde mij dat aan de andere kant van het station (kant van de snelweg A2) er wel de mogelijkheid is om passagiers uit de auto te laten. Hartstikke onlogisch als je van de kant van Breukelen komt, waar dan ook de meeste mensen vandaan komen. Om daar te komen moet je helemaal omrijden, met het grote risico dat je kan aansluiten in de file van/naar de snelweg.

De buschauffeurs van Connexxion hebben geklaagd over de auto’s die het busstation op komen rijden. Dat is de reden waarom de politie stond te bekeuren. Mensenpesterij noem ik het!
Station Breukelen zou af kunnen met gewoon een halte i.p.v. een heel plein, maar doordat de buschauffeurs hier pauze hebben, hebben ze meer ruimte. Zoveel ruimte dat er naar mijn mening (en ik ben echt niet de enige die deze mening heeft) zeker een uitstapplaats voor passagiers van auto’s gecreëerd kan worden.

Nou voor 70,00 euro weet ik nu waar ik mijn kind de auto uit mag laten stappen (of het veilig is of niet). Dure informatie.
En ik vind het toch ook wel flauw dat ik hier een bekeuring voor heb gekregen. Hij had het toch ook bij een waarschuwing kunnen laten mèt de informatie die mij nu 70,00 euro heeft gekost? Verdorie, ik hou er altijd rekening mee dat ik niemand tot last ben in het verkeer. En áls… ja ik zeg áls er een bus is, dan hou ik daar altijd rekening mee. Ik zou geen buschauffeur tot last zijn.

Wat fijn zou zijn: Er is ruimte genoeg op het busstation om een veilige uitstapplaats voor passagiers van auto’s te creëren. Zorg dat die mogelijkheid er komt.

1887 10 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 10, 2011 om 14:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die agent moet ook z'n minimum voorgeschreven aantal bekeuringen halen, anders krijgt hij een negatieve aantekening. En gezien de beschreven situatie voor het uitstappen van treinreizigers, valt daar - op dat busstation - er wel een paar te scoren.

Je moet naar de gemeenteraad gaan om daar een een "kus en rij" stopplaats voor automobilisten te krijgen.

Vladja

erik008
door erik008 - Feb 10, 2011 om 15:30
1401 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=vladja schreef op donderdag 10 feb 2011, 14:41]
Je moet naar de gemeenteraad gaan om daar een een "kus en rij" stopplaats voor automobilisten te krijgen.

Die kunnen ze straks mooi betalen van al die bekeuringen.

sy
door sylli - Feb 10, 2011 om 15:55
250 Antwoorden / 40 Vragen

Het zal wel weer aan mij liggen, maar het ontgaat mij volkomen waarom uw boete de schuld is van Connexxion.
U bent toch degene die ergens reed (en stopte) waar dat niet mocht?
Dat er onvoldoende parkeerplaatsen en geen goede K + R plekken, daar kan Connexxion toch niets aan doen? Daarvoor moet u bij de gemeente (of misschien de NS) zijn. Dat Connexxion over auto's die door het busstation rijden, klaagt is blijkbaar terecht geweest. Als iedere automobilist maar passagiers ging ophalen en afzetten bij het busstation zou het al gauw een zooitje worden en gevaarlijke verkeerssituaties opleveren.
Zoals ik uw relaas nu lees, is het enige waar Connexxion zich "schuldig" aan heeft gemaakt, dat hun vertrektijden niet passen in uw ochtendritueel.

ne
door newton - Feb 10, 2011 om 16:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het wegbrengen is er toch helemaal geen speciale stopplaats nodig?
(5 seconde stil staan op de weg is genoeg).

Voor het ophalen is dit wel handig maar dan kan u zonder probleem aan de andere zijde van het station wachten of zij komt met de bus terug

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2011 om 17:09
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Feitelijk heeft u een verbod genegeerd, dat is gezien, oom agent hoeft er nu nog maar 119, dus € 70,00 + € 6,00 adm. kosten CJIB. Helaas, pindakaas. Terecht? In de ogen van de wet, ja, in de ogen van de mens, misschien. Alleen Connexxion heeft geen schuld aan deze. Die heeft het station niet gebouwd met in-uit stapplaatsen voor particulieren. U kunt bij de gemeente, naar ik aanneem de eigenaar van het station, schriftelijk vragen om een "kiss and go" plaats aan te leggen. Groet, MG.

stacey
door stacey - Feb 10, 2011 om 17:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Mij ook niet duidelijk wat connexion er mee te maken hebt dat je kind niet Of een bus eerder kunt nemen Of dat jij eerder daar bent zodat je een geoorloofde parkeerplaats of laad/los plaats kunt vinden.

--De buschauffeurs van Connexxion hebben geklaagd over de auto’s die het busstation op komen rijden. Dat is de reden waarom de politie stond te bekeuren. Mensenpesterij noem ik het! --

Gelijk hebben ze, je hebt daar met de auto Niet te komen, het levert gevaarlijke situaties op en je belemmert ze in hun werk/houd de verbinding op.

soepkiep
door soepkiep - Feb 10, 2011 om 20:12
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik ben het met stacey helemaal eens
kan u dochter niet een bus eerder pakken
of moet u dochter iedere dag gebracht worden
of ze fiets na het station

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2011 om 20:51
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Jansen, het idee van soepkiep is zeker een goede optie, de fiets. Nog gezond ook!

rj
door rjw - Feb 10, 2011 om 21:51
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=soepkiep schreef op donderdag 10 feb 2011, 20:12]ik ben het met stacey helemaal eens
kan u dochter niet een bus eerder pakken
of moet u dochter iedere dag gebracht worden
of ze fiets na het station

NAAR het station neem ik aan.

da
door daveb - Jul 3, 2012 om 13:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Fietsen naar station Breukelen is geen probleem lijkt mij inderdaad.

Op station, op de bushalte, staat al een aantal jaar een mooi teken voor je het terrein op gaat waar de bussen stoppen (er staan overal bushokjes, dus lijkt me vrij logisch dat daar rijden niet de bedoeling is) een groot teken (ik denk 2 bij 2 meter?) op de grond, heeft iemand zijn uiterste best voor gedaan en dat ziet er ongeveer zo uit: http://img.geocaching.com/cache/large/bc5c5f45-2d9c-494b-af78-6be212a81f27.jpg

Lijkt mij dus meer dan logisch dat je daarvoor een boete krijgt. Krijg je ook als je op het fietspad gaat rjiden met je auto toch?

Mensen rijden daar hard en stoppen gewoon ergens, terwijl mensen op een "rare manier" kunnen over steken om bijvoorbeeld de bus te halen. Dit is één van de redenen.

Ben het wel eens met de twee "parkeerplekjes" om mensen af te zetten / op te halen, dit is in een onoverzichtelijke bocht waar veel verkeer komt en ook nog veel te hard rijden.