sandrie
door sandrie Oct 25, 2012 om 16:42
Auto & vervoer

Dal voordeel kaart

Kan iemand mij vertellen hoe een dal uren voordeelkaart werkt.
Er staat namelijk dat, als je voor de spits incheckt, automatisch de korting van 40% eraf gaat, ook al check je tijdens de spits uit. Maar je moet ook elke keer uit- en inchecken als je van vervoerder wisselt. Als je dan om 15 uur uit Rotterdam vertrekt, dus ruim voor 16 uur, eer je dan in Roermond bent. Dan moet je in Nijmegen overstappen op Veolia, dat is na 16 uur, dus tijdens de spits. Betekent dat dan dat je het laatste gedeelte alsnog de volle mep betaald?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

4932 16 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 25, 2012 om 18:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik begrijp uit de tekst van NS dat de inchecktijd de maat is.
Dus voor 1600 ingecheckt is korting.
En als u overstapt op Veolia hoeft u niets extra's te doen.

Als dat wel zo is dan reist u misschien beter via Eindhoven naar Roermond met de NS.

Bel ze anders even, klantenservice NS.

Vr.gr. poltol

sandrie
door sandrie - Oct 25, 2012 om 19:37
28 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Poltol,

Ja, dat lees ik ook zo bij de NS.
Maar als je van de NS overstapt op Veolia, dan check je toch eigenlijk op nieuw in, of zie ik het nu krom?

Ik hoop eerst op deze manier een antwoord te krijgen voordat ik voor 10 cent per minuut naar de NS ga bellen, dus als er iemand is die het weet....

Gr. Sandrie

sandrie
door sandrie - Oct 25, 2012 om 19:39
28 Antwoorden / 6 Vragen

p.s. Ik moet trouwens naar Cuijk :), dacht dat dat de trein naar Roemond was, maar dat is richting Venlo. In ieder geval zit ik sowieso vast aan NS en Veolia. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

ltmvz
door ltmvz - Oct 25, 2012 om 23:20
949 Antwoorden / 18 Vragen

Gevonden op het internet:

Vanaf 23 februari alle NS-kortingsproducten geldig in Veolia treinen

Geplaatst op 23 februari 2012 door Johan

Op 1 augustus 2011 introduceerde NS een aantal nieuwe kortingsproducten, namelijk
- Dal Vrij
- Weekend Vrij
- Dal Voordeel
- Altijd Voordeel
- Altijd Vrij
- Kids Vrij

Vanaf 23 februari zijn al deze NS-producten ook geldig bij de regionale treinvervoerders
Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Altijd Vrij en Kids Vrij zijn al sinds december 2011
geldig bij alle treinvervoerders.

Dit betekent dat deze producten vanaf 23 februari 2012 ook geldig zijn in de
treinen van Veolia in Limburg. Dit geldt ook voor de keuzedagen van Dal Voordeel
en Altijd Voordeel.

Ook bij het reizen met deze producten is het belangrijk dat reizigers bij het overstappen van de ene op de andere vervoerder altijd in- en uitchecken.

ltmvz
door ltmvz - Oct 25, 2012 om 23:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

Voor de duidelijkheid: de bron is te vinden door te klikken op de paarse tekst "Gevonden op het internet:"

poltol
door poltol - Oct 26, 2012 om 00:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 25 okt 2012, 23:23]Voor de duidelijkheid: de bron is te vinden door te klikken op de paarse tekst "Gevonden op het internet:"

Hallo,

Is goed gevonden maar daar heeft TS even niets aan.
Het "probleem" zit hem in de overstap, naar een andere vervoerder, na 1600 uur.
Die overstap kost dus geld omdat je moet uitchekken bij NS en in moet chekken bij Veolia.

Vr.gr. poltol

ltmvz
door ltmvz - Oct 26, 2012 om 10:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

@poltol:

De vraag was toch of je na een overstap voor het laatste stukje met Veolia 'de volle mep' moet betalen? Dit heeft volgens mij niets te maken met het andere bekende probleem (dat u aanhaalt) dat er bij wisseling van vervoerder opnieuw een opstaptarief in rekening wordt gebracht. Als ik het goed begrijp blijft de volledige reis een reis met 40% korting. Het hele systeem is echter zodanig ingewikkeld dat niemand het nog begrijpt.

di
door diemenees - Oct 26, 2012 om 10:38
196 Antwoorden / 15 Vragen

NEE=-poltol en ltmmvz hebben ONgelijk. Elke nieuwe incheck geldt gewoon als nieuwe reis-met de voorwaarden die op dat uur gelden. Jullie weten toch dat computers niet kunnen denken-mensen denken gewoon veelsteveel.
1.NU-zolang het dit jaar nog kan, is het ALTIJD voordeliger om een gewoon KAARTJE te kopen voor reizen met meer treinen als NS. Vanaf 1/1/13 kan dat niet meer.
2.het zou wel aardig geweest zijn als vragensteller in het begin wat duidelijker was geweest over welke reis etc. MAAR; hij kan wel voor Veolia een ANDER enkel Veolia-kortingprodukt opladen-dat kost misschien nog wat extra, dus het hangt ervanaf hoeveel reizen hij ermee maakt of dat loont. Die info staat-hoe kan het anders, op de veolia-transport site.

ltmvz
door ltmvz - Oct 26, 2012 om 11:35
949 Antwoorden / 18 Vragen

@diemenees:

Wat u zegt klinkt inderdaad aannemelijk, want bij de NS hoef je niet in- en uit te checken bij een overstap. Alleen aan het "einde" van de reis, d.w.z. de NS-reis. Aanvankelijk had ook ik een verhaal over het door u genoemde Veolia-"kortingproduct" geschreven en toen kwam ik plotseling toevallig bij de hierboven geciteerde webstek. Ik was zelf verbaasd om deze informatie te zien en meende dat dat de vraag beter beantwoordde. Niet dus.

poltol
door poltol - Oct 26, 2012 om 11:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=diemenees schreef op vrijdag 26 okt 2012, 10:38]NEE=-poltol en ltmmvz hebben ONgelijk. Elke nieuwe incheck geldt gewoon als nieuwe reis-met de voorwaarden die op dat uur gelden. Jullie weten toch dat computers niet kunnen denken-mensen denken gewoon veelsteveel.
1.NU-zolang het dit jaar nog kan, is het ALTIJD voordeliger om een gewoon KAARTJE te kopen voor reizen met meer treinen als NS. Vanaf 1/1/13 kan dat niet meer.
2.het zou wel aardig geweest zijn als vragensteller in het begin wat duidelijker was geweest over welke reis etc. MAAR; hij kan wel voor Veolia een ANDER enkel Veolia-kortingprodukt opladen-dat kost misschien nog wat extra, dus het hangt ervanaf hoeveel reizen hij ermee maakt of dat loont. Die info staat-hoe kan het anders, op de veolia-transport site.

?????????????????????????????????????????????????????

Poltol snapt uw opmerkingen niet.
Alles wat roeptoeterd is al door mij opgemerkt.
Ik bewwerde namelijk hetzelfde dus ongelijk = gelijk.
Voegt dus niets toe.
Overbodig antwoord.

Vr.gr. poltol

sandrie
door sandrie - Oct 26, 2012 om 15:44
28 Antwoorden / 6 Vragen

@Poltol, zo lees ik het ook, tot Nijmegen de korting en ondanks dat het één reis is, van Rotterdam naar Cuijk, zal ik voor het laatste stukje (Nijmegen-Cuijk) volledig moeten betalen, omdat ik dan dus op Veolia over moet stappen. En dus opnieuw moet inchecken. Al praat je niet over een heel groot bedrag, toch vind ik dat niet kloppen. De koringskaart is gewoon geldig in de Veolia trein, maar doordat ik eerst moet uitchecken in Nijmegen en weer moet inchecken vervalt de korting voor het laatste gedeelte van de reis, omdat het dan ineens als een nieuwe reis zou worden gezien. Ik heb er niet om gevraagd dat wij hier geen NS maar Veolia hebben.

@Diemenens, in mijn vraag had ik het toch echt over een reis van Rotterdam naar Roemond, al bedoelde ik Cuijk wat ik in het berichtje eronder had gezet. Met een overstap in Nijmegen van NS op Veolia.

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 26, 2012 om 15:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je in de Avond spits wilt overstappen, jammer...
Dus ga je na 16.00 uur gewoon enkele uren wachten en gaat dan verder.

Zo denkt de NS er blijkbaar over als je via een andere vervoerder gaat reizen!

Tijdens de Spits mag je dus niet meer overstappen of betaal je het volle tarief.
Leuk he, een landelijke kaart met regionale aanbieders.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2012 om 16:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=poltol schreef op donderdag 25 okt 2012, 21:23]vol tarief van Nijmegen naar Cuijk en dat kost u €3.20
Even vooraf voor de duidelijkheid, onderstaande is geen aanval maar een toevoeging.

Wat u schrijft klopt helemaal alleen het tarief naar Cuijk ligt ongeveer 15 a 20 procent hoger. Veolia rekent andere tarieven dan de NS doet (dit ontdekt je pas in de praktijk).

Graag zou ik je een bron laten zien dat dit werkelijk zo is, maar juiste tarieven online inzien van Veolia is niet mogelijk aangezien ze simpelweg niet gepubliceerd worden op veolia.nl dit afgezien van het feit de site zeer amateuristisch in elkaar steekt en op de meeste logische vragen geen antwoord geeft (niet dat de NS het veel beter doet).
Dan heb je nog 9292.nl ook daar zijn de tarieven niet juist.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2012 om 16:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nog een toevoeging; Veolia heeft eigenlijk alleen spitstijden in de ochtend, nergens word je duidelijk of jouw NS product dan wel korting geeft in de middag/avond.
Heb deze vraag al eerder aan Veolia gesteld, maar het antwoord had niets met de vraag te maken.

Je zou het kortingsproduct van Veolia op je kaart kunnen zetten, kost 1 cent. (neem aan dat dat nu nog steeds kan) dan zou je wel korting hebben, maar het schijnt nogal mis te gaan met meerdere producten op 1 kaart, dus geen aanrader.
Je bent dan aangewezen op 'n tweede ov-chipkaart.

Kortom ik zou een auto kopen en dat openbaar vervoer links laten liggen :-)

sandrie
door sandrie - Oct 26, 2012 om 18:56
28 Antwoorden / 6 Vragen

@lekkerisdat, gelukkig heb ik een auto ;) Maar ik ga regelmatig naar Rotterdam omdat mijn zoon daar op school zit, heen en weer met de auto plus parkeerkosten is tegenwoordig ook niet niks....
Bovendien kreeg ik van de NS een aanbieding om die daluren voordeel kaart voor 25 euro te kopen inclusief een ov kaart, dus wel een aardige aanbieding vind ik. En het klopt idd dat als je met een ov kaart van Cuijk naar Nijmegen (en andersom) reist je duurder uit bent dan als je een kaartje via de NS koopt, want dat kan dus wel gewoon via de site van NS..... blijft raar. Ik ga maar geen extra product op de kaart zetten, moet overigens nog besluiten of ik hem ga aanschaffen, heb nog tot 29 oktober de tijd.
Maar wederom bedankt voor de reacties!

poltol
door poltol - Oct 30, 2012 om 13:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Overstappen

Zolang u reist met NS, hoeft u alleen op uw vertrekpunt in en op uw eindbestemming uit te checken. Stapt u over op een andere (trein)vervoerder, dan dient u eerst uit te checken bij een NS-kaartlezer om vervolgens in te checken bij een andere vervoerder.
Eenmaal ingecheckt bij een andere vervoerder, is het niet mogelijk nog uit te checken bij NS.
Aan het einde van uw reis checkt u uit bij de andere vervoerder.

Als u helemaal per NS zou kunnen reizen dan heeft u de volle rit korting en bent u €11.80 kwijt.
Helaas gaat de NS maar tot Nijmegen. U betaald dan, met korting €11.20.
Maar dan gaat het mis want u moet overstappen op Veolia.
En dat is na 1600 uur, dus vol tarief van Nijmegen naar Cuijk en dat kost u €3.20.
Dus als de NS door zou rijden bent u €0.60 kwijt voor Nij. >>Cuijk maar nu bent u veroordeelt tot Veolia en bent u €3.20 kwijt.
U bent dus €2.60 meer kwijt omdat men in dit land heeft besloten dat iedereen spoorwegje mag spelen maar dat die dan vooral niet met elkaar hoeven samen te werken wat betrefdt tarief en reisopvolgingen.

Krommer kan het niet worden, groeten poltol.