pa
door pardijnvraag Mar 30, 2019 om 08:25
Auto & vervoer

Defect auto na reparatie

Onze auto is enige tijd geleden voor reparatie naar de garage geweest (officiële Fiat dealer) geweest. Het betrof een reparatie aan versnellingsbak (bijna €1000,-). Pas de volgende dag toen we wat verder weg gingen met de auto bleek de usb aansluiting niet meer te werken, stoorde de radio en bleef de toerenteller op het dashboard knipperen.

De garage spreekt van toeval.  Contact opgenomen met hoofdkantoor maar zij zeggen exact hetzelfde als onze plaatselijke dealer. Ik ben benieuwd naar ervaringen. Het zal uiteraard best mogelijk zijn maar toch vinden wij het erg vreemd. Dit zal beteken dat er dus nog weer nieuwe (en ws) hoge reparatiekosten voor de nieuwe defecten zullen volgen.

4690 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2019 om 08:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn er niet wat zekeringetjes kapot?

panter22
door panter22 - Mar 30, 2019 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens vragen bij de garage hoeveel die toevalstreffer gaat kosten. Misschien valt het allemaal wel mee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 30, 2019 om 10:29
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Pardijnvraag,

Is de hele versnellingsbak vervangen?

Gaat het om een Fiat Panda?

pa
door pardijnvraag Mar 30, 2019 om 11:44
35 Antwoorden / 24 Vragen

Oeps dat zou ik aan mijn man moeten vragen????. (Niet het merk hoor, zover kom ik nog wel ;-) het is een 500)

ro
door ron503 - Mar 30, 2019 om 10:32
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij geen gevalletje toeval maar het gevolg van de reparatie. Om de versnellingsbak te herstellen zal die van de motor losgenomen dienen te worden en met al die elektronica van tegenwoordig is een fout zo gemaakt. Zoals ik de defecten lees lijkt het een probleem met stroom voorziening en dat kan veroorzaakt worden door een verkeerde of vergeten massakabel verbinding. Mijn advies is terug gaan naar de garage en als blijkt dat er een montage fout is gemaakt mogen er geen extra kosten in rekening gebracht worden.

pa
door pardijnvraag Mar 30, 2019 om 11:46
35 Antwoorden / 24 Vragen

Klinkt inderdaad logisch!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2019 om 11:11
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik ben van mening dat indien de oorzaak gemaakte fouten zijn bij het vervangen van de versnellingsbak dient de garage deze kosteloos te herstellen.
Er is dan sprake van het in gebreke blijven van goede uitvoering van een overeenkosmt.
Uw garage is ongetwijfeld lid van BOVAG en een geschillencommissie zo inroepen van hulp daarvan nodig zou zijn. zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

pa
door pardijnvraag Mar 30, 2019 om 11:47
35 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal niet aan gedacht! Dank!

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2019 om 00:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook eens op het Fiatforum en de site Problemcar. Misschien vindt u daar vergelijkbaars, en anders kunt u dit daar nog eens voorleggen.

tdmduc
door tdmduc - Mar 31, 2019 om 13:53
704 Antwoorden / 2 Vragen

Bij dit soort reparaties moet de accu er af.

Waarschijnlijk is dat net teveel van het goede geweest voor de "italiaans/poolse" electronica.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Apr 1, 2019 om 13:30
104 Antwoorden / Vragen

Ik lees veel opmerkingen van mensen die vermoedelijk weten wat er aan de hand is.
Zeker van degene die u verteld dat het los koppelen van de accu  te veel is voor uw elektronica.
Het lijkt mij zinvol om naar de garage terug te gaan en te vragen of zij een idee hebben wat het probleem kan zijn.
Inderdaad misschien een losse of slechte verbinding of zelfs misschien een vergeten steker.

Ook zou het interessant kunnen zijn als u kan vertellen wat er aan de versnellingbak gedaan is.
Staat het op de nota?

Le
door LeCorbeau - Apr 2, 2019 om 10:34
38 Antwoorden / Vragen

Toerenteller kan een niet goed aangesloten stekker zijn of die niet goed kontakt maakt, omdat de bak eraf is geweest. Storing van de radio heeft waarschijnlijk te maken omdat de accu eraf is geweest en dan grote kans dat zenders en instellingen van de radio terug naar af zijn en moeten opnieuw worden ingesteld.Zelfde met USB, zal in instellingen van het apparaat moeten worden gekeken, dus als je een usb stick of je telefoon moet aansluiten, zul je je radio moeten vertellen wat en waar aangesloten zit. M.aw ze moeten weer leren communiceren met elkaar.