s.
door s.c.h.vos Mar 28, 2013 om 09:02
Auto & vervoer

Dure reparatie na 8 maanden

Wij hebben een fiets van cube gekocht van 850 euro. Nu fiets mijn man er elke dag ongeveer klein ander half uur op.
Nu na 8 maanden gaat de fiets doortrappen, wij terug naar de winkel, en wat blijkt elke dag ander half uur fietsen is wel heel veel, dus er is zoveel aan de fiets dat dit 450 euro gaat kosten. Dit is toch niet de bedoeling dat ik elke 8 maanden zoveel geld moet uitgeven, maar volgens, fiets hij te veel.

961 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 28, 2013 om 10:44
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Wat er ook met de fiets is, u moet in de allereerste plaats bij de verkoper zijn, daar heeft u de koopovereenkomst mee. Mij lijkt het dat anderhalf uur fietsen per dag geen abnormaal gebruik is van de fiets. Wat ik u aanraad is om met het juridisch loket te bellen. 0900 8020 dan zullen zij wel met u bespreken wat uw mogelijkheden zijn.

go
door goldy - Jun 1, 2013 om 18:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat herken ik
Ik heb in september een stevens avantgarde light gekocht, kosten1400 euro. Deze fiets gebruik maximaal 4 keer in de week voor woon werk verkeer op de verharde weg. De totaal afgelegde afstand is maximaal 1000km. Ik heb de fiets in november een eerste onderhoudsbeurt laten geven. Zelf reinig ik regelmatig de fietsketting en gebruik de aangerade smeermiddelen. In mei heb ik de fiets weer voor een onderhoudsbeurt naar de fietsenmaker gebracht. De fietsenmaker gaf te kennen dat de ketting, de cassette maar ook de grote tandwielen voor versleten zijn, de ketting slaat over.. De fietsenmaker geeft aan dat de fiets goed is onderhouden, maar dat dit normale slijtage is, en dus buiten iedere garantie valt. Hij raad mij aan om stalen onderdelen erop te zetten ipv alluminium met een ander cranckstel, zodat ik over een half jaar niet weer teleurgesteld ben. De kosten lopen hier ook al gauw tegen de 400 euro, auto rijden wordt zo wel weer aantrekkelijk.
Waarschijnlijk worden de fietsen niet goed afgesteld de schade is voor de klant, allemaal slijtage dus geen garantie. De fiets ziet er nog uit als nieuw op de tandwielen en ketting na

valerius-2
door valerius-2 - Jun 1, 2013 om 19:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dan is het toch een slechte kwaliteit fiets waar dit zo snel heeft plaats gevonden. IK was in mijn jongen jaren alles met fiets en dan kreeg ik van mijn werkgever fiets vergoeding. Ik heb er zeker weten in die jaren toch wel duizende km mee gereden en nooit geen problemen mee ondervonden. Behalve het bijstellen van de ketting. Het onderhoud was gewoon eigen inzicht.

zwemmer
door zwemmer - Jun 1, 2013 om 21:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

"Teveel" fietsen betaat natuurlijk niet. Maar, wie veel fietst kan verwachten dat zijn fiets eerder slijt dan een fiets waar minder vaak op gefietst wordt. Het is wat ongelukkig uitgedrukt doo de verkoepr, alsof er een fietslimiet zou zijn. Zo zit het uiteraard niet.

s.
door s.c.h.vos - Jun 6, 2013 om 15:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad wel iedereen aan, als je ergens zoveel moet betalen , laat dan ook ergens anders je fiets nakijken, wij zijn naar een andere fietsenmaker gegaan, en daar hebben ze precies hetzelfde materiaal erop gezet, maar dit was wel 150 euro goedkoper, als bij de andere fietsen maker, dus er zit wel degelijk verschil in, en bij de dure had ik nog garantie en bij de andere niet, dus dat is zeker mogelijk. Succes ermee