Dure reparatie na 8 maanden
Wij hebben een fiets van cube gekocht van 850 euro. Nu fiets mijn man er elke dag ongeveer klein ander half uur op.
Nu na 8 maanden gaat de fiets doortrappen, wij terug naar de winkel, en wat blijkt elke dag ander half uur fietsen is wel heel veel, dus er is zoveel aan de fiets dat dit 450 euro gaat kosten. Dit is toch niet de bedoeling dat ik elke 8 maanden zoveel geld moet uitgeven, maar volgens, fiets hij te veel.
Wat er ook met de fiets is, u moet in de allereerste plaats bij de verkoper zijn, daar heeft u de koopovereenkomst mee. Mij lijkt het dat anderhalf uur fietsen per dag geen abnormaal gebruik is van de fiets. Wat ik u aanraad is om met het juridisch loket te bellen. 0900 8020 dan zullen zij wel met u bespreken wat uw mogelijkheden zijn.
Dat herken ik
Ik heb in september een stevens avantgarde light gekocht, kosten1400 euro. Deze fiets gebruik maximaal 4 keer in de week voor woon werk verkeer op de verharde weg. De totaal afgelegde afstand is maximaal 1000km. Ik heb de fiets in november een eerste onderhoudsbeurt laten geven. Zelf reinig ik regelmatig de fietsketting en gebruik de aangerade smeermiddelen. In mei heb ik de fiets weer voor een onderhoudsbeurt naar de fietsenmaker gebracht. De fietsenmaker gaf te kennen dat de ketting, de cassette maar ook de grote tandwielen voor versleten zijn, de ketting slaat over.. De fietsenmaker geeft aan dat de fiets goed is onderhouden, maar dat dit normale slijtage is, en dus buiten iedere garantie valt. Hij raad mij aan om stalen onderdelen erop te zetten ipv alluminium met een ander cranckstel, zodat ik over een half jaar niet weer teleurgesteld ben. De kosten lopen hier ook al gauw tegen de 400 euro, auto rijden wordt zo wel weer aantrekkelijk.
Waarschijnlijk worden de fietsen niet goed afgesteld de schade is voor de klant, allemaal slijtage dus geen garantie. De fiets ziet er nog uit als nieuw op de tandwielen en ketting na
Ja dan is het toch een slechte kwaliteit fiets waar dit zo snel heeft plaats gevonden. IK was in mijn jongen jaren alles met fiets en dan kreeg ik van mijn werkgever fiets vergoeding. Ik heb er zeker weten in die jaren toch wel duizende km mee gereden en nooit geen problemen mee ondervonden. Behalve het bijstellen van de ketting. Het onderhoud was gewoon eigen inzicht.
"Teveel" fietsen betaat natuurlijk niet. Maar, wie veel fietst kan verwachten dat zijn fiets eerder slijt dan een fiets waar minder vaak op gefietst wordt. Het is wat ongelukkig uitgedrukt doo de verkoepr, alsof er een fietslimiet zou zijn. Zo zit het uiteraard niet.
Ik raad wel iedereen aan, als je ergens zoveel moet betalen , laat dan ook ergens anders je fiets nakijken, wij zijn naar een andere fietsenmaker gegaan, en daar hebben ze precies hetzelfde materiaal erop gezet, maar dit was wel 150 euro goedkoper, als bij de andere fietsen maker, dus er zit wel degelijk verschil in, en bij de dure had ik nog garantie en bij de andere niet, dus dat is zeker mogelijk. Succes ermee
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer