ro
door ronald1992 Mar 8, 2011 om 11:07
Auto & vervoer

[edit redactie] 2e hands auto

Ik ben nu al een paar maandjes 18 jaar en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald.

Na een paar maandjes gespaard te hebben dacht ik maar eens een leuke beginners auto te halen. Namelijk en Peugeot 306.

Op marktplaats vond ik een advertentie van een autodealer in den haag en vervolgens heb ik contact met hem opgenomen, en de auto wezen bezichtigen met mijn ouders en nog iemand met verstand van auto's.

Nadat we het een en ander uitgepraat hadden ( auto leek op dat moment goed etc) besloot ik de auto te kopen. De auto zou 176.000km gereden hebben.

( van de advertentie van de auto had ik allemaal screenshots gemaakt inclusief de nummerplaten, dit had ik uit voorzorgsmaatregel gedaan)

Nadat ik terug ging rijden naar huis rook ik een brandlucht, nou bleek de uitlaat helemaal verrot te zijn. De motor word snel heet, en al gauw kwamen motorische mankementen boven water. Na een bezoekje bij een garage bleek de auto niet 176 duizend km gereden te hebben maar 276 duizend km gereden te hebben.

Wat moet ik nu doen om mijn 1200 euro terug te krijgen?

528 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn geen directe mogelijkheden om u geld terug te krijgen misschien via de rechter. Probeer eens of u een andere auto hiervoor mag uitzoeken.
Maar waarom nu altijd zonder keuring een 2e hands auto kopen. Neem toch geen risico en laat de auto keuren. Als je dus op dit op het forum opzoek dan zie dat u niet de enige bent die dus op deze manier zonder keuring in de boot bent genomen

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierin ben je inderdaad een dief van je eigen portemonnee geworden. Ik neem aan dat de auto zonder garantie is verkocht. Daarnaast vind ik het persoonlijk twijfelachtig of degene die jij mee had, verstand van auto's had. Aangezien een monteur o.i.d. dit meteen door zou hebben.
Je had inderdaad een aankoopkeuring moeten doen, dit heb je nagelaten, dat is jouw verantwoordelijkheid.

Ben je verder al in contact getreden met de autoverkoper? Zo ja, wat zegt hij er verder van?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De auto handelaar van wie ik de auto kocht beweerde dat motorisch alles goed was, en dat er sinds de ochtend en lampje op het dashboard begon te branden maar het kon volgens hem helemaal geen kwaad, dat kwam wel is vaker bij deze auto's. Ik heb meerdere malen en keren aan hem gevraagd of de auto echt helemaal in orde is en hij beweerde van wel. De vloeistoffen waren ook allemaal mooi van kleur waaronder de koelvloeistof. De problemen die ik met de auto heb zijn als volgt:

1. Remblokken en remschijven moeten vervangen worden
2. met de KM stand is gesjoemeld
3. Lekke koppakking
3. Storing bij het open en dicht doen van de auto ( de auto gaat dan 10 keer open en dicht)
4. Lekke einddemper en tussenpijp
5. Lekke kachel radiator
6. versleten wiellagers
7. lekkende radiator

Er is zoveel kapot aan dit ding dat ik maar niet kan begrijpen hoe deze man me zo vaak kon vertellen dat de auto helemaal in orde is.( de koelvloeistoffen bleken na nader onderzoek allemaal voor aanvang vervangen te zijn zo dat als men de vloeistoffen ging controleren het er allemaal goed uit zag.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit lees, zit ik mij helemaal af te vragen wie je mee had, maar oke.
Maakt verder weinig uit, heel vervelend, maar al kapotte onderdelen, hadden naar voren gekomen bij een keuring. U heeft weinig tot niets op papier staan, dus het is jouw woord tegen het zijne. Is er sprake van oplichting, absoluut, maar het valt niet te bewijzen... Garantie is ook geen sprake van. Ben je al verhaal wezen halen bij de verkopende partij?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik heb de man nog niet gebeld, ik ben zelf ook naar de man gegaan die ik had mee genomen die naar de auto had gekeken, en die vertelde me dat hij wel wist dat er een klein gaatje in de uitlaat was en dat de remblokjes vervangen zouden worden, maar hij wist niet dat motorisch de auto er zo erg aan toe was omdat alle vloeistoffen en dag voor aanvang waren vervangen waardoor het leek als of alles in orde was.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe ver strekt de kennis van uw kennis.
de kennis schat ik niet hoog in.
u heeft een onderzoeks plicht daar heeft u dan kennelijk onvoldoende aan voldaan.
de strop is geheel voor u.
over de km stand kan ik zeggen waarom controleert u dat achteraf inplaats van vooraf.
u bent een ervaring rijker en een ilussie armer.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronald1992

Les 1 bij het kopen van een 2dehands auto:

Koop nooit bij een autohandelaar maar altijd bij een Bovag-dealer en laat de wagen altijd vooraf keuren.

Les 2: koop altijd een wagen die niet meer dan pakweg 80.000 km heeft gereden en in onderhoud geweest is bij de dealer zelf.

Les 3: koop geen wagen waarbij het onderhoudsboekje ontbreekt.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag blij wezen dat de auto me maar 900 euro heeft gekost. Van deze auto heb ik veel geleerd, en ik heb er heel wat kennis mee opgedaan gericht op het motorische gebied. Dit soort oplichterij trucjes gaan me nooit meer gebeuren. Voortaan weet ik gelijk waar ik op moet letten en ik ga vooraf eerst op onderzoek uit. En ik huur wel iemand in uit een gediplomeerde garage, ik betaal liever een eurootje of 100 dan straks en verlies van laten we zeggen meer dan 4000 euro.

De auto zelf kan ik op dit moment nog wel kwijt voor en eurootje 400/500 euro. Ik maak wel verlies maar het is te doen. Moet blij wezen dat ik geen duurdere auto heb genomen waar ik mee opgelicht was geworden.