door wicky50 Nov 7, 2007 om 15:14
Auto & vervoer

Een staartje

ggrrr,zie 3-11-07 stuk na garantie.   het heeft en staartje wie weet raad ?  de monteur belde bij reparatie poelie. dat de [ redelijk nieuwe ] db riem ook 2 scheurtjes had opgelopen ,of hij ook vervangen moest worden ? zo ja , dan werd de rekening €600.-.mijn man vraagd nog ,,all in ? ,,  ja werd er gezegt  [ was eerst  €200.- all in alleen  voor de poelie rep ].vandaag tel ,de auto was klaar en liep weer als een zonnetje. mijn man zei €600.- he !  ja zegt die monteur, alleen zonder bon, met bon komt er nog een bekkie btw op. mijn man koos snel aan de foon voor dan maar zonder bon [het is al een aderlating voor ons ]. maar ik heb hier geen vrede mee !!! kan  hij als nog een bon ,eisen, voor die €600.-, morgen met ophalen van de auto ? want ook zonder bon geen garantie op de reparatie ? het is niet onze eigen garage, maar eentje [ ook bovag ] ver weg voor ons waar wij de auto hebben gekocht. en  heen laten brengen ivm dat wij dachten evt  garantie ?

1071 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wicky50,

Advies: 600 euro betalen en anoniem melden bij de fiod dat deze beunhaas/sjacheraar geen btw afdraagt. Uiteraard ook anoniem melding daarvan doen bij de BOVAG.

Sukses en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt zonder bon geen poot om op te staan. dus toch gewoon een bon vragen en btw betalen. maar een garage mag naar een particulier eigenlijk alleen incl  bedrag noemen en dat word bedoeld met all in. de poly voor 200 was al duur zat het is 0,75 uur werk. knap dat hij zonder delen te demonteren kan constateren dat er 2 scheurtjes in de rien zitten. vraag een gespecificeerde factuur.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2007 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze vraag, als aanvulling maakt het boeiend. Een garage die zonder bon werkt en dus zwart. Wat voor garage is het dan wel, mag ik dan aannemen dat het een beun de haas is zoals die bijv nogal voorkomen in Apeldoorn en omgeving maar ook elders? het geeft al te denken dat de garage van aankoop ver van uw woonplaats is. Kopen bij beun de haas is vaak duurkoop en als u veel commentaar geeft kunt u nog klappen krijgen ook (is hier en daar helaas ook een ervaring als ook al wel hier gemeld.

Hoe dan ook is m.i het bij het andere door mij gestelde van toepassing. En een riem voor € 600,00 riekt ook nog naar oplichting.

Als de auto wordt opgehaald, neem getuigen mee. Dien vervolgens dan een klacht in bij de BOVAG over de totale handelwijze dus zowel de hoogte van de kosten en ook het werken zonder nota etc.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2007 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij dit soort twijfelachtige klachten / reparaties altijd vragen of de garage de onderdelen kan laten zien. Bij sommige garages worden standaard de onderdelen in een zak of tas gestopt.
Bij de snuiter waar u heeft laten herstellen zou ik gerede twijfels hebben of de riem vervangen noodzakelijk was. Tarief is tamelijk hoog en het bedrag dat is doorgegeven kan uitsluitend inclusief BTW zijn. Dus een bon met de juiste berekening.Veel succes met de auto

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank allen voor het reageren.de auto opgehaald, bon werd echt een probleem daar. met veel gezanik en blanko a4 gehad, met grote hanepoten geschreven wat vervangen is .en naam monteur.geen naam garage niks verder.onderdelen waren al weggegooid, niks te controleren.en wil je[ bovag ] garantie, moet je die kopen vond de verkoper !!!!terwijl wij recht hadden op 3 mnd, ontkende hij dat nu.dit krijg voor hun hopelijk nog  een staartje !!!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die bon is dus als de garage KvK ingeschreven is redelijk waardeloos. Zijn info al helemaal. Weet u zeker dat hij BOVAG lid is, zo ja dan snel een klaacht naar de geschillencie voertuigen met daarbij ook "het verhaal van de bon" en een kopie daarvan.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2007 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo . dit moet u echt bij de bovag melden. of ze wel of niet lid zijn . zij schermen dan met bovag terwijl ze het niet zijn. dus inderdaad een staartjeeee. laat graag van u horen hoe het loopt bvd

ve
door verwijderd - Nov 15, 2007 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog een staartje dus.sinds wij de auto terug hebben start hij niet goed.tikt en schud erg.vanmorgen ermee terug [ garantie op rep .]monteur gekeken en vermoet dat de ..pomp niet op tijd staat... maar hij is nooit aan de pomp geweest dus niet zijn schuld vind hij .hij kan er ook niks mee,heeft er het gereedschap niet voor  moet mijn man maar naar een diesel specialist gaan  vertelde de monteur.wij worden hier dus echt gek van!volgens onze eigen garage moet die monteur  met het vervangen van de d.b riem bij de pomp geweest zijn zijn. wie weet dit ?mijn man rijd elke dag 200 km ovoor zijn werk ermee, kan echt niet zonder de auto.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2007 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

psje] het is een bovag garage, en de papieren inkl copy,s zijn naar de bovag voor een klacht.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

als de db riem vervangen is dan is de pomp door hun  niet op tijd gezet punt uit . maar als er iets aan het loslopen is dan heb je een probleem. het moet zo snel als kan verholpen worden om vervolg schade te voorkomen .

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier het vervolg van deze auto soap; omdat de zaak van aankoop geen app had om de brandstof pomp terug te zetten. moest mijn man maar een andere garage zoeken.na veel gehakketak daar erover [ wie betaald dat ?] is mijn man [ bovag,s ]garage.s gaan bellen in onze woonplaats. maar binnen 2 wkn kon hij nergens terecht.en ook vonden zij het rare gang van zaken van die garage.toen onze eigen garage gebeld [ geen bovag ]en dar mochten we hem neerzetten, en zou tussen door naar gekeken worden [ 4 dgn ]en wat bleek ......de brandstof pomp stond inderdaad niet op tijd. maar omdat de wagen raar bleef doen ook de nieuwe d.b riem nagekeken.....stond ook niet op tijd !! en bleek ook nog omdat hij toen nog niet goed starte. dat er 2 gloeipitten stuk waren . en dat voor de lieve somma van €489.51 extra boven op die € 600.=.dit is gewoon te gek voor woorden. ik had na dat er geen bon gegeven werd. de bovag aangescheven inkl alle copy,s. en later toen wij werden doorgestuurd voor die pomp er naar gebeld. zij hadden net mijn brief binnen.  hebben die garage gebeld voor hun verhaal. en het end is ; zij gaan niet bemiddelen hierin. a] wij hebben geen garantie op de koop volgens die zaak[ en de bovag]. maar is ons toen  wel verteld door hun, ook wat er onder viel  [ motorblok , versnellings bak ] e.v.t.  b ]  en de garage had verteld dat mijn man en hun steeds goed uit elkaar zijn gegaan  nadat mijn man div keren  verhaal kwam halen . ja, mijn man is geen type dreigen en de boel kort en klein slaan !!!!maar heeft steeds wel  duidelijk aangegeven dat hij het er niet mee eens was .had hij met zijn pakkie brood 4 dgn in die garage moeten blijven zitten uit protest  ? dus het was hun woord tegen het onze vond de bovag. dus geen bemiddeling.schijnbaar vonden ze over de pomp ergens anders laten zetten ook normaal.heeft het nut om hier mee verder te gaan om kosten terug te krijgen ?rechts hulp hebben wij niet.heeft het nut om hogerop te gaan hierin. of zijn ze net als de bovag nu staan aan de kant van de garage ?wie weet raad ???

ve
door verwijderd - Nov 22, 2007 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

belangrijk is wat er op de aankoop factuur staat of er niet op staat.