Ernstige problemen met Thule fietsdrager
De opklapbare fietsdrager Thule Caravan Superb Short Version 307329 heeft een constructiefout, waardoor de fietsendrager om kan klappen. Dit is bij mij eind augustus van dit jaar gebeurt.
Bij controle van 5 soortgelijke fietsendagers, bleken deze dezelfde contruciefout te hebben. De beide klemmen deugen niet. De haken draaien niet volledig over de hiervoor bedoelde asjes, ten gevolge waarvan deze losschieten. Bij mij klapte de fietsdendrager tijdens het rijden om, waardoor de stuur van een van de fietsen door de achterruit klapte. Wij hebben nu schade aan onze auto. We hebben meerdere keren getracht om met Thule contact te krijgen, maar tot op heden hebben zij alleen gemeld dat de klacht was ontvangen. Weken later ontvingen wij een email dat de klacht was afgehandeld.
De caravangarage wist ons te vertellen dat hij ook nooit contact kreeg met Thule. Wij willen dat de schade aan onze auto vergoed wordt en dat de fietsendrager deugdelijk wordt aangepast.
Wie herkent zich in dit verhaal?
Waarom begint u niet bij uw leverancier, dat is immers uw eerste aanspreekpunt? Als u daadwerkelijk de fabrikant of de importeur aansprakelijk wilt stellen zou ik maar juridische bijstand gaan regelen en me voorbereiden op een lang traject.
Of iets een constructiefout is kunt u niet bepalen. U kunt wel altijd de keuringsdienst van waren benaderen.
U hebt nu Thule Nederland benaderd, maar wie zegt dat het daar vandaan komt? U moet het met de verkoper opnemen en deze zal zijn verzekering of zijn leverancier moeten benaderen. Dan komt eerst het getouwtrek om te zien waar nu echt het probleem zit waarna er of uitbetaald word of afgewezen word.
Uit de link gekopieerd:
Hoe rapporteert u een garantieclaim
Stuur uw product met een ingevuld claimformulier en een aankoopbewijs terug naar waar u het hebt gekocht. Uw claim wordt beoordeeld en, in de meeste gevallen, door de dealer afgehandeld. Als er nadere inspectie nodig is, wordt het product via uw dealer naar Thule gestuurd.
Stap 1: vul het claimformulier in
Stap 2: maak het product schoon en zoek de aankoopbon op
Stap 3: breng het product samen met de bovenstaande documenten naar de dealer
Stap 4: de dealer rapporteert de claim aan de Thule klantenservice
Stap 5: de Thule klantenservice verwerkt de claim en informeert de Thule dealer over de beslissing
Stap 6: de dealer neemt weer contact met u op
https://www.thule.com/nl-nl/about-thule/warranty
Zo, bij deze reactie heb je in ieder geval geen bril nodig...
Na het plakken kwam het er in grote letters te staan.
Vond het te veel om het zelf over te tikken.
Altijd plakken zonder opmaak!
Bedankt @henkdezevende, niet bij stil gestaan.
De vraag is inderdaad of u de dakdrager rechtstreeks bij Thule heeft gekocht of bij een autospeciaalzaak of bij Halfords.
Indien rechtstreeks bij Thule, dan moet u de klacht bij Thule neerleggen, indien Halfords, dan is Halfords uw aanspreekpunt.
Wel kunt u uw verzekeringsmaatschappij om advies vragen i.v.m. de schade aan uw auto.
@SIRA Eh........De vraag is inderdaad of u de dakdrager ?? Merkwaardig hoor, zo'n dakdrager.....:-)
Fietsdrager dan en de rest denk ik er wel bij.....
Voor de aansprakelijkheid voor de schade is van belang of u had kunnen verwachten dat het gebrek zou optreden.
Als u zag dat de betreffende haak niet goed over het asje paste en desondanks toch met de belaste drager bent gaan rijden dan is de schade uzelf te verwijten.
Als de haak goed zat en tijdens het rijden is los geschoten dan moet u bij de leverancier zijn.
In het algemeen dient een degelijke haak ook geborgd worden. Als u u dit niet hebt gedaan is een schadevergoeding ook niet in de rede.
Als dit de originele foto is van de genoemde drager dan lijkt mij bijna zeker dat er iets niet in de "haak" is..U ziet de beugel dichtgeklapt en al op de buis leunen terwijl de HAAK maar net over de pen gaat...niet goed berekend ?
Ik heb dezelfde Thule fietsendrager op de dissel van mijn caravan. Op de foto zie ik dat de fietsendrager niet volledig geborgd is.
U heeft de beugel omhoog gezet waardoor de haak niet volledig over de asjes heen gaat. Het is vervolgens de bedoeling om de handel naar boven te duwen waardoor de haak volledig over de asjes geborgd wordt. Even de beugel van de fietsendrager heen en weer schudden om zeker te weten of de haken goed zitten. Eventuele extra zekerheid: een spanbandje tussen beugel fietsendrager en duw handels caravan bevestigen zodat fietsendrager nooit kan omklappen.
U zult uw klacht bij de verkoper van dit produkt neer moeten leggen EN met bewijs aan moeten komen dat dit de oorzaak is geweest.
buiten dat u een deugdelijk produkt mag verwachten heeft u zelf ook een verantwoordelijkheid in deze en wel het kontroleren van de goede bevestigingen en werking van het produkt!!
Allereerst zie ik op de foto dat meneer de klem dicht heeft gedrukt en dat deze niet gesloten is.
Klem is gewoon defect en kan vervangen worden.
Meteen ook een stukje achterstallig onderhoud!!
Als je merkt dat deze klemmen zwaarder gaan lopen moet je ze gewoon een beetje smeren.
Heel simpel.
Het systeem is zeker niet het mooiste en fijnste systeem, maar de fout ligt zeker niet bij Thule.
Verder zitten er 2 klemmen op dus beide niet goed vastgezet of lomp doorgedrukt?.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer