ja
door janam Aug 10, 2023 om 06:14
Auto & vervoer

Ervaring met de rollator Ergoprimo.

Wie heeft ervaring met de rollator Ergoprimo.? Wil je die met mij delen!??

2478 7 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2023 om 07:14
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Deze rollator is nog vrij onbekend (geen beoordeling tegen gekomen) maar lijkt veel voordelen te hebben zoals niet er achter maar er in te lopen.
Waar vooral bij het kopen opgelet moet worden is  de lengte van de gebruiker.
Heb deze link alvast voor u gevonden.

https://www.scouters.nl/hulpmiddelen/rollator-ergoprimo/

marita5
door marita5 - Aug 10, 2023 om 07:40
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janam ,

Ervaring van Bart .

Inmiddels heb ik de Ergo Primo rollator kunnen proberen (hij was zelfs afgeprijsd tot € 133!! ) En hoewel ik dol ben op koopjes, dit gaat "m voor mij niet worden.

Jammer, leek me geweldig! Waarom niet? Bij lopen liep ik met de achterkant van mijn voeten steeds tegen de achterkant van de rollator aan.

Verder vond ik 'm weinig wendbaar, doordat de voorwielen star zijn en de achterwielen draaien. Daardoor viel het trippel idee af.

In feite kun je met deze rollator alleen recht door vooruit of rechtdoor achteruit

En dan last but not least: Hij is erg groot, ook in opgevouwen toestand, waardoor hij lastig mee te nemen is in een kleine personen auto (zeker als er ook nog een hulphond en gewone rolstoel mee moeten....Al met al een teleurstelling in het gebruik (voor mij) dus .

https://archief-forum.msweb.nl/forum/lijf-leden/de-wereld/9743-ergo-primo-rollator-ergo-walker

ja
door janam Aug 10, 2023 om 07:55
6 Antwoorden / 9 Vragen

Heb jij de Ergoprimo nog, die, volgens jou niet voldoet.?
Wil je hem niet verkopen?

marita5
door marita5 Aug 10, 2023 om 07:58
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@janam , zie de link , de reactie van @bart is uit 2017 , ik ben bart niet , heb ook geen rollator .

sira
door sira - Aug 10, 2023 om 09:15
2353 Antwoorden / 24 Vragen

De fabrikant (Mobilfreu) is een nieuwkomer en zegt mij totaal niets, ik kan dus ook niets over de rollator zelf zeggen.

Bij twijfel, neem een rollator van een Nederlandse fabrikant/verkoper, zoals o.a. Premis of Rollz.
Er is overigens ook een Belgisch bedrijf (Mobio) die bij problemen uitstekende service verleent.

Ga in ieder geval voor een rollator met luchtbanden, die zijn voor buiten ook prettig om mee te lopen.

Bezoek een goede zorgwinkel die meerdere merken verkoopt.

me
door mein33 - Aug 10, 2023 om 10:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lijkt mij geen makkelijk bruikbare rollator om reden welke in de bijdrage van @Marita5 reeds worden omschreven. Zou zelf een dergelijke aankoop dan ook niet overwegen.
Heb vanwege het gebruik door mijn eega wel ruime ervaring met de Rollz Motion rollator/rolstoel en die is zeker te adviseren vanwege de meerdre mogelijkheden die deze rollator te bieden heeft.
Nieuwprijs wel een stukje duurder, maar op Marktplaats worden ze wel eens te koop aangeboden.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 11:35
6 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn vraag betreft de ergoprimo.
En daar heb ik graag informatie over.

sira
door sira Aug 10, 2023 om 12:26
2353 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt er wel een vraag over hebben, maar advies is zeker zo belangrijk.

hereistom
door hereistom - Aug 10, 2023 om 11:05
738 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gebruiken de rollator Quatro al veel jaren naar tevredenheid;

https://www.hulpmiddelwereld.nl/thuasne-quatro-rollator

ja
door janam Aug 10, 2023 om 11:34
6 Antwoorden / 9 Vragen

Leuk dat die rollator voldoet.
Mijn vraag gaat over de ergoprimo.

hereistom
door hereistom Aug 10, 2023 om 12:18
738 Antwoorden / 1 Vragen

Tja als je liever een slechte rollator hebt dan de best geteste Quatro moet je geen advies hier vragen!

sira
door sira Aug 10, 2023 om 12:29
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Zo is het Hereistom.

Dit topic kan beter gesloten worden, want niemand kent de Ergoprimo, omdat het een nieuwkomer is met dus nauwelijks tot geen ervaringen en adviezen wil Janam niet..

Aanvulling: Thuasne is ook een goed merk.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 12:47
6 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi Hereistom.
Natuurlijk bepaal ik zelf over welk product ik informatie wil.
Dat jij een andere visie hebt, wil niet zeggen dat ik dat moet overnemen.
Beantwoord mijn vraagstelling. Verder niets.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 12:50
6 Antwoorden / 9 Vragen

Dit geldt ook voor Sira.
Houd je aan mijn vraagstelling.
Heb je daarover niets te melden,reageer dan niet.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 12:56
6 Antwoorden / 9 Vragen

De ergoprimo is geen nieuwkomer.
Hij was in 2017 op de markt. De producent is toen gestopt, omdat een therapeut deze moest voorschrijven.
Zorgcomfortwinkel kan hem weer importeren en leveren. Alleen € 200 duurder dan de oorspronkelijke prijs .+/- 600.

hereistom
door hereistom Aug 10, 2023 om 13:11
738 Antwoorden / 1 Vragen

De ergoprimo is veel te duur en onhandig, als u even Googled dan kun u genoeg slechte ervaringen erover vinden.
Maar als u toch alleen de Ergo wilt, alleen die naam al, waarom vraagt u hier dan advies?
Ga dan lekker ergens anders mensen lastig vallen, want dat doet u schijnbaar graag omdat u geen advies wil

ja
door janam Aug 10, 2023 om 13:25
6 Antwoorden / 9 Vragen

Je hoeft toch niet te reageren.
Ik vraag geen advies.
Ik vraag naar ervaringen.
Heb je die niet,bemoei je er dan niet mee.
Hou je aan de vraagstelling.

sira
door sira Aug 10, 2023 om 14:24
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Poeh poeh, u durft .......

ja
door janam Aug 10, 2023 om 15:04
6 Antwoorden / 9 Vragen

Is Sira op haar teentjes getrapt.
De ergoprimo is geen nieuwkomer.
Ik vraag geen advies, maar ervaring met de rollator Ergoprimo.
Heb je die dan deel ze met mij.
Heb je ze niet, bemoei je er dan niet mee.

sira
door sira Aug 10, 2023 om 15:29
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben helemaal niet op mijn teentjes getrapt, maar u heeft een bijzonder kort lontje.

Maar, ik zou zeggen: zoek het helemaal lekker zelf uit en over een tijdje niet terugkomen met de vraag dat u een rollator heeft gekocht die totaal niet aan uw eisen voldoet en wat te doen.

me
door mein33 Aug 10, 2023 om 16:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De reacties van Ts maar even gemeld. ;-))

ja
door janam Aug 10, 2023 om 17:26
6 Antwoorden / 9 Vragen

Kort lontje?
Hoe kom je er bij.
Ik wijs jou op je tekortkomingen wb de vraagstelling.
En dat ben jij niet gewend.

hereistom
door hereistom Aug 10, 2023 om 17:33
738 Antwoorden / 1 Vragen

@Janam U heeft vast weinig vrienden als u zo omgaat met mensen.
Of bent u commandant in het leger geweest dat u mensen zo commandeert.
Er is er hier maar ééntje die vele tekortkomingen heeft en dat bent u ;-)

ja
door janam Aug 10, 2023 om 18:51
6 Antwoorden / 9 Vragen

Als je bij je opleiding bij het vak Nederlands begrijpend lezen gehad hebt, dan zul je daar niet hoog gescoord hebben en bij het onderdeel discussiëren zul je vaak gecorrigeerd zijn om je te houden aan het onderwerp.

me
door mein33 Aug 10, 2023 om 19:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@janam,

U heeft denkelijk nog niet overwogen om zelf niet te reageren op bijdragen welke u niet passen en u te beperken tot het reageren op die bijdragen die uw vraag wel beantwoorden. ;-))

ja
door janam Aug 10, 2023 om 19:51
6 Antwoorden / 9 Vragen

Je hebt gelijk, maar als iemand blijft zeuren, wil ik wel reageren.
Bedankt voor jouw reactie.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2023 om 12:33
7200 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Aug 10, 2023 om 12:37
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Niet meer leverbaar is een slecht teken

sjjoppy
door sjjoppy Aug 10, 2023 om 12:57
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Of was er te weinig vraag naar.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 17:29
6 Antwoorden / 9 Vragen

Sjjoppy bedankt voor je informatie.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 10, 2023 om 20:35
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan Janam.

ja
door janam Aug 10, 2023 om 22:18
6 Antwoorden / 9 Vragen

Hij is weer leverbaar.
Alleen €200 duurder.
Ik heb ook informatie van een gebruiker via oproep
MP.
Haar zoon van 15 jaar gebruikt hem al 15 jaar. Hij kan niet lopen, maar gebruikt de rollator Ergoprimo als triplestoel. Volgens zijn moeder zweert hij erbij.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 11, 2023 om 03:44
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is goed nieuws en hopelijk kunt u er eens gebruik van maken.
Dank voor de terugkoppeling.