Ervaringen met route mobiel na dit eerste jaar?
Ik heb mijn ANWB lidmaatschap door laten lopen maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen, voordelen, nadelen, adders of niet
Heb je laatst op tv kunnen zien.
10 auto,s waren op dezelfde wijze onklaar gemaakt.
De A.N.W.B. loste alle 10 de problemen ter plaatse op.
Routemobiel kon maar een paar problemen terplaatse oplossen de overige werden afgesleept naar een garage
Ik werd vorig jaar meteen lid. En wat denk je....
Begin dit jaar ontving ik een "vorm van" dreigbrief: of ik wel eventjes binnen 14 dagen het originele apk keuringsbewijs wilde sturen anders werd het lidmaatschap beeindigd.
Welnu mijn auto was een maand eerder al apk goedgekeurd dus heb ik eventjes gebeld met als eerste vraag: is uw service net zo up to date als uw bestand over apk keuringen? Om een lang verhaal korter te maken... ik heb mijn lidmaatschap aangetekend beeindigd en zal eind dit jaar weer lid worden van de anwb.
mvg
Bram
Ik heb zelf een auto en een motor. Hierdoor is de ANWB veel goedkoper omdat dit op de persoon is geregistreerd en niet zoals bij route mobiel per vervoermiddel. Route mobiel heeft mij dit zelf medegedeed dat zij duurder zijn bij twee of meer voertuigen.
Het afhandelen van route mobiel zegt genoeg als men de konsumenten programma's bekijkt, Deze hebben geen ervaren monteurs in dienst.
Er is een forum over Route Mobiel
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=25466&frm=92492
Even kopiëren en bovenin plakken. Anders forum Auto, subcategorie Overig.
Vladja
Ik ben tevreden
met Route Mobiel. Ben nu al een jaar lid en heb eenmaal de hulp moet
inroepen. Prima geholpen en prettige partij.
Ik zou iedereen aanmoedigen om lid te worden van RM want het is toch belachelijk dat de ANWB er nu
800 man uitzet omdat ze zelf hebben zitten slapen! Al jaren is het duidelijk dat
niemand zit te wachten op deze club die alleen maar oud papier produceert! En
dan jaren de leden dubbeldekkingen aansmeren waar ze ook twee keer premie van
krijgen! Van het lid en van de leasemaatschappij, want toen ik laatst met mijn
Opel stilstond kwam er ook een ANWB-er en dat zullen ze toch niet gratis voor
Opel doen!
Ik ben vorig jaar overgestapt van de ANWB Wegenwacht naar Route Mobiel vanwege hun prijs en het feit dat ze sneller aanwezig zijn. Helaas heb ik al een keer van hun service gebruik moeten maken, maar ze kwamen hun beloftes zeker na. Binnen 20 minuten was de monteur aanwezig en de pech, een bougie oid, verholpen. Na de pechhulp kreeg ik een emailtje voor een klantenonderzoek, waarin ze mijn mening vroegen over de pechhulp. Dat vond ik erg sterk. Dit is trouwens te lezen op www.routemobiel.tevreden.nl. Al met al ben ik dus een erg tevreden klant.
Het is nog veel erger dan dit. Ik las onderstaande reactie van een oud medewerker op het artikel over de dubbeldekkingen op het forum van de Telegraaf. Hieruit blijkt dus dat de ANWB precies weet wie dubbelgedekt is en wat voor dekkingen hij/zij heeft. Ik vind het een schande dat de ANWB, dat toch van oorsprong een belangenorganisatie is, haar leden zo bedonderd en geld uit de zak probeert te kloppen. Ik heb dan ook meteen opgezegd en me aangemeld bij Route Mobiel, die je gewoon helpt met pech en dat is het:
"Ook ik ben werkzaam geweest bij de ANWB wegenwacht zowel op de meldkamer als telefonist maar ook als planner en supportmedewerker. Ik heb de reactie van van Woekom gehoord op radio/tv maar de heer van Woerkom spreekt niet helemaal de waarheid als hij zegt dat hij niet weet wie de mensen met dubbele rechten zijn. Auto-importeurs melden namelijk alle kentekens van de auto's door die vanwege een de garantie termijn recht hebben op pechhulp en ook door de ANWB wegenwacht worden afgehandeld zoals Opel assistance, Volkwagen Alarmservice en nog vele andere merken. Bovendien kun je bij een pechmelding dan ook in het computersysteem zien of er dubbele rechten zijn. Wij mochten als telefonist dat niet aan de pechklant melden. Zo onstaan er rare situaties. Iemand wordt bijvoorbeeld hulp geweigerd op zijn ANWB lidmaatschap omdat hij in zn woonplaats staat en geen woonplaatsservice heeft. In het computersysteem is dan wel te zien dat hij deze rechten heeft volgens een contract met de importeur of leasemaatschappij. Dit mochten wij als telefonist niet melden maar moesten dan gewoon een woonplaatsservice afsluiten tegen verhoogde kosten. Hetzelfde geldt voor vervangend vervoer. Iemand die een ANWB WW basispakket heeft heeft geen rechten op een vervangende auto. Deze rechten waren er dan wel op grond van de Leasemaatschappij of Importeur. Maar de klant bleef in zo'n geval zonder vervangauto achter. De ANWB misleidt dus niet alleen de leden maar ook zijn contractklanten zoals de Leasemaatschappijen en Importeurs. Dit vaak als doorn in het oog van de Wegenwachten die ter plaatse komen en ontdekken dat er dubbele rechten zijn. Door de leiding werd ons voogehouden dat een pechklant zelf moet weten welke rechten deze heeft. Ik noem dat geen hulpverlening maar zakkenvullerij. Er zijn veel ANWB medewerkers die met dit soort zaken moeite hebben. Je wilt graag iemand met problemen helpen en ondanks dat deze rechten heeft, al is het dan ergens anders, moest je dit doodzwijgen. Dat druist zeer tegen mijn gevoel van ethiek in.
Naam bij de redactie bekend, di 30/8, 11:34 "
Ben meteen lid geworden, incl hulp buitenland. Krijg vorige week een brief dat ik in januari € 25,== meer moet gaan betalen omdat mijn auto dan in het 12e jaar komt. Hierover is in het begin niets vermeld .Als ik nu weer lid wordt van ANWB incl.reis&credietbrief plus(buitenland) kost dit totaal € 119,==. Nu ben ik direct € 100,== kwijt.ANWB heeft geen leeftijdsdicriminatie van auto's meer.Ik denk dan ook in januari weer terig te gaan naar de ANWB.
Ik heb een maand of wat een probleem met mijn auto gehad. Hulp kwam binnen 30 minuten, kon het probleem niet oplossen maar auto werd door hun na het weekend afgeleverd bij de garage en ik kreeg zonder bijkomende kosten (brandstof daargelaten) een nieuwe Nissan Micra mee. (van zaterdag avond tot maandag avond)
Prima ervaring dus !
En gezien het laatste nieuws over ANWB (zie hierboven) lijkt het me niet meer dan terecht om de ANWB te laten vallen !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer