sl
door slane Jul 17, 2006 om 16:10
Auto & vervoer

Fietsers gedrag

wie heeft er nog meer last van de fietsers  terrorisme.

blokkeren van de weg /  afslaan zonder waarschuwen /  voor de auto blijven rijden / op de stoep blijven rijden / vinger opsteken.

martin:

412 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Martin,

wat u daar schetst zal iedereen wel herkennen. Hier is op zich niet zo makkelijk wat aan te doen. Misschien (blijven) klagen bij de politie. Veel zaken zijn niet toegestaan en kunnen zij (die fietsers) zelfs een boete voor krijgen. Echter vaak is op dat moment geen politieagent(e) te zien. Daarom is het ook goed dat een politieagent(e) in zijn/haar vrije tijd mag optreden. Dit heeft soms een positief effect.

Soms is dit ook een zaak van opvoeding (vooral thuis, maar ook op school). Ook heeft dit vaak te maken met puberaal gedrag (scholieren).

U ziet met dit kunnen wij vele kanten op, maar bedenk wel, niet altijd is er opzet in het spel. Soms is het ook naïviteit en/of onwetendheid.

Probeer u er niet aan te ergeren en ik weet dat dit soms (zeer) moeilijk is.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel eens last van:fietsers, BMW's, brommers, rollators, bumperklevers, telefonische enquete, telefonische verkoop, huis aan huis verkoop, reclamefolders, mieren, slakken, snelheidsduivels, jeuk en ga zo maar door.

Wat ik eraan doe. Schouder ophalen en doorgaan.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat dit een forumonderwerp is, wil ik toch even reageren:

wie heeft er nog meer last van de automobilisten terrorisme.

blokkeren van oversteekplaatsen van fietspaden /  afslaan zonder knipperlicht /  te dicht op de auto ervoor blijven rijden / op de vluchtstrook blijven rijden / vinger opsteken.

Zo ken ik er nog wel een paar. Wil je ook een lijstje over brommer- en voetgangersterrorisme? Of eentje voor brommobielen? Het kan hoor? Paardrijders? Vrachtauto's? U vraagt, wij draaien, daar zijn we in Nederland inmiddels intolerant genoeg voor geworden de laatste jaren.

brynnar

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ligt er aan wat ik zelf ben ;-)

Als ik fiets heb ik last van asociale automobilisten die mij van mijn fiets proberen te rijden, en mij geen voorrang verlenen als ik van rechts kom.

Als ik auto rijdt heb ik last van fietsers die zo de straat over vliegen zonder op of om te kijken. Voor mn auto blijven fietsen doen ze nooit want dan trap ik ff vol gaf (koppeling in! ) en dan zijn ze zo weg ;-)

Als ik voetganger ben weigeren zowel auto`s als fietsers even te stoppen en rijden je bijna van de zebra als je het waagt om over te steken ;-(

Wat ik zelf niet doe en wat ik echt een nationale ramp vindt zijn die scooterrijders..........levensgevaarlijk voor alle weggebruikers.......

Ach en beter een terrorist op de fiets dan in je vliegtuig moet je maar denken ;-)

Denk om je hart ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang fietsers en voetgangers zwaargewond raken en zelfs overlijden, terwijl de automobilist alleen zijn No Claim en wat tijdverlies op het spel heeft staan, lijkt het mij volkomen duidelijk bij welke groep weggebruikers het woordje "terrorisme" het beste past!

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Bobmalooga,

niet iedereen (en elke zaak) over dezelfde kam scheren. Vaak is de hoofdschuldige de fiets(st)er zelf, alleen de wet heeft het zo gesteld dat de automobilist in principe (financieel) de 'schuldige' is (niet altijd!). Dit ter 'bescherming' van diezelfde fiets(st)er......  Maaaarrr, elke zaak dient apart bekeken te worden......

Hutch

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik denk dat bestuurders van (opgevoerde) scooters en bromfietsen vaak veel grotere gevaren kunnen opleveren in het verkeer. Ik heb een degelijke fiets met halogeen-verlichting, HE-LEDS achter, reflecteerende banden en trappers en bovendien een hele lichte kleur lak en nog rijden automobilisten me (bijna) overhoop! En dan zeggen ze "oh sorry niet gezien". Ja ik heb ook een rijbewijs maar ik rijd geen fietsers overhoop omdat ik van die dingen in mijn hoofd heb waarmee ik kan kijken! Is God toch ergens goed voor geweest... LOL

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een forumonderwerp is hier al genoeg over gezegd in de vraag en antwoord rubriek!! Dus een heel groot slot op dit topic en mensen die verder willen discussieëren; lekker naar het forum ermee.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil nog even kwijt, ondanks Ricardo´s verzoek:

Niemand gaat vrijuit. Fietsers niet, brommerrijders niet en automobilisten niet.

Een en twee hebben te weinig ontzag voor het gewicht van een auto en vertrouwen te veel op ons gezichts- en inschattingsvermogen.

Drie voelt zich te veilig: scheren achter het stuur, de krant, een peuk laten vallen en oprapen, even bellen, make-up goed doen, routekaart bekijken, cd-tje wisselen en bovenal enorm veel kletsen en daarbij omkijken naar de gesprekspartner.

Ik rij mijn vele kilometers alleen en ben dan alleen met autorijden bezig. Telefoon beantwoord ik later wel. Ik scheer me thuis, zet een cd op aan het begin van de rit, heb niets te kletsen en ik heb geen make-up nodig ;-)

Ik zie die fietser wel en haal inderdaad mijn schouders op. Als u net zo veel op de weg zou zitten als ik, dan was uw klacht waarschijnlijk gericht tegen de mede-automobilisten: willen inhalen als u ernaast zit, bumperkleven (en ik rij best stevig door), geen richting aangeven waar cruciaal, onnodig links rijden, inhalende vrachtwagens ondanks het verbod, niet aansluiten in files, onnodig hard remmen zonder aanleiding (ook in files) en ga zo maar door.

Mijn lijst is toch wel een stukje langer. Die fietsers zijn zo erg nog niet. Gewoon ver vooruit kijken en goed anticiperen.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 05:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

fietsersgedrag, fietsersgedrag laat de automobilisten eerst maar regel 1 leren.Een fitser is volgens de wet een gelijke weggebruiker en heeft ook voorrang van rechts. Mag voorsorteren,mag rechtdoorgaand zijn voorrang opeisen bij afslaand autoverkeeer etc. etc

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

fietsers mogen alleen met zijn tweetjes naast elkaar reden en bij aankomst van een auto moeten zij achterelkaar rijden doen fietsers dat ? nee toch

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fiets is onschuldig, een goed en verantwoord vervoermiddel, zeker in deze hitte, maar de gebruiker, die is soms...

maar als deze mensen in auto's of als voetganger, hetzelfde, maar het blijven dan wel AAA sossss