bh
door bhoevers Feb 18, 2006 om 09:48
Auto & vervoer

G3 gasinstallatie

Ik heb in december vorig jaar een G3 Lpe 7 vialle in mijn Kia Rio laten instaleren bij een erkend installatie bedrijf. Vanaf het begin houd de motor hinderlijk in , het bedrijf zegt dat het aan de computer van de installatie licht maar doen er vervolgens niets aan. Ze hebben een paar metingen vericht en opgestuurd naar Vialle in Einhoven en vervolgens moet ik iedere keer contact met hun opnemen. Dit duurt nu  al twee maand en ik vraag me af of dit niet schadelijk is voor de motor. Van de ANWB hoorde ik de de catalysator kapot kan gaan kan ik het bedrijf een termijn opgeven wanneer dit probleem opgelost moet zijn. En is het inderdaad slecht voor de motor als het mengsel te rijk of te arm is?

614 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 18, 2006 om 17:12
4517 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft garantie, dat staat vast. Deze garantie behoort u te krijgen van dat erkende installatiebedrijf.

En of dat nu aan de computer ligt of niet, doet totaal niet terzake.

Zij moeten zorgen dat er dan een nieuwe (of andere) computer in komt c.q. goed moeten afstellen. Hoe zij dit oplossen met Vialle is hun zaak/probleem.

U hoeft geen contact op te nemen met de fabrikant, dat is een (garantie)taak van dat installatiebedrijf. Mogelijk dat zij dit aan u gevraagd hebben, om het geheel wat sneller op te lossen. Ik zou het echter niet doen....

Voor wat betreft de schade aan welk onderdeel dan ook aan uw auto: als deze te wijten is aan het niet goed functioneren van die LPG installatie, zal ook dat installatiebedrijf voor die kosten moeten opdraaien. Dit heet: gevolgschade.

U kunt dat bedrijf ook een termijn stellen. Volgens het Burgerlijk Wetboek mag u, indien dat termijn overschreden wordt, de reparatie bij een ander bedrijf laten verrichten op kosten van het eerste bedrijf.

Echter, mogelijk dat het (nieuwe) bedrijf ook weer alles via Vialle moet laten lopen. Hier schiet u dan weer niets mee op.

Gr. Hutch

grindweg
door grindweg - Feb 26, 2006 om 20:25
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is een bekend probleem het zit in de injectoren. maar zijn op het ogenblik haast niet leverbaar. zolang de motor niet in storing gaat [dus geen brandend lampje] dan is er nog geen probleem. vialle heeft op het ogenblik gewoon geen mogelijkheden om meer te produceren. succes

za
door zadeltas - May 12, 2006 om 19:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Neem in dit(vervelende)probleem kontakt op met uw dealer en vraag of zij de auto naar Vialle brengen, naar mijn mening zou dit zelfs nog onder de garantie moeten vallen omdat u niet krijgt wat men van een LPG installatie mag verwachten.Mogelijk kan u ook nog kontakt opnemen met Kia Nederland en uw probleem voorleggen. Of zoek een andere dealer, wel in overleg met uw eigen dealer om niet met de kosten opgezadeld te worden.