Geschil garage reparatie
Ik ben in het bezit van een Peugeot 307 2.0 HDI jaar 2005. De airco lekte en functioneerde niet meer. Ik heb dit door een Peugeotdealer laten repareren voor € 644.-. Oude condenser uit- en nieuwe condenser ingebouwd. Gevacumeerd en met airco gevuld. Na betaling ben ik in de auto gestapt. Motor gestart en voordat ik wegreed de airco gecontroleerd. Tot mijn verbazing werkte de blower niet. Motor gestopt en ben weer terug gegaan naar de receptie. Ook daar waren zij verbaasd, want na reparatie deed de blower het goed. Monteur kwam er bij en constateerde dat de kabel naar stand 4 was verbrand. Hij heeft deze losgekoppeld, met het gevolg dat de andere 3 standen nu wel functioneren. Voor de 4de stand moet een aparte kabel besteld worden en gemonteerd worden. Prognose van de monteur is dat voor deze klus een paar uren werk rekening gehouden moet worden. Dus een arbeidsintensieve en daarom een dure klus. Voor mij de moeite waard om aan de receptie te vragen: voor wiens onkosten moet deze reparatie nu uitgevoerd worden? Receptie kon daar op dat moment geen antwoord op geven. Afspraak is gemaakt: dat de receptie zal overleg plegen met de directie en ik zal mij laten informeren door iemand met juridische kennis en iemand met technische kennis. Daarom deze vraag in dit forum gesteld.
Vraag aan de forumleden:
1. Kan ik de garage voor deze klus aansprakelijk stellen?
2. Is er een relatie te leggen met de klus van de airco en de blower?
3. Wat moet er gebeurd zijn tussen het moment van afronding van de klus door de monteur (blower functioneerde) en het moment dat ik de motor voor het eerst na reparatie opnieuw opstart (blower functioneert niet)?
De auto is alleen uit de garage naar de parkeerplaats gereden door de monteur en ik heb alleen de motor gestart.
Graag uw juridische en technische visie op dit geschil. Bij voorbaat mijn dank!
Wilt U zo vriendelijk zijn deze vraag in het vervolg in de juiste rubriek te plaatsen?
Dit is nl. geen discussie...
Tevens ben ik van mening dat op www.problemcar.nl een vakkundig antwoord gegeven wordt.
Ik zou niet weten in welke andere rubriek deze vraag gesteld zou kunnen worden. Hij staat in de categorie Auto en vervoer, garage. Dus ik begrijp U niet zo goed.
Inhoudelijk heeft U mij wel weer verder geholpen door mij te verwijzen naar www.problemcar.nl. . Mijn dank daarvoor!
Beste anthonius,
Wij hebben uw vraag gekopieerd naar Vraag & Beantwoord. Daar heeft u meer kans dat uw vraag wordt beantwoord. Wij sluiten deze discussie.
Met vriendelijke groet,
Redactie Kassa-online
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer