dhiemstra01
door dhiemstra01 Aug 5, 2015 om 13:09
Auto & vervoer

Golf 3 diesel

Ik verblijf momenteel in Servië en ben in het bezet van een vw golf 3 diesel bouwjaar 1996. Als ik het stuur geheel draai dan geeft hij wat een jankend geluid, het is niet de v snaar, de monteur zei dat het een lager was die hij dan ook vernieuwd heeft. Het jankend luid is inderdaad een stuk verminderd maar niet geheel weg wie weet waar dit eventueel nog aan liggen kan.

1800 10 Rapporteer

josruiter
door josruiter - Aug 5, 2015 om 14:12
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Golf rijder, als je stuur helemaal uitgedraaid is en dan giert, is het na mijn mening je stuurbekrachtiging. In het andere geval, als je stuur niet volledig gedraaid is, en je rijd een bocht in met een schurend geluid, is het volgens mij de wiellager. Gr.

me
door mein33 - Aug 5, 2015 om 17:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@dhiemstraO1,

Ik geloof niet dat het defect aan uw auto te maken heeft met uw aanwezigheid in Servië ;-))
Een defect wiellager geeft bij zowel linkse- als rechtse bochten een schurend geluid.
Een defecte homokineet (draaibare koppeling in de aandrijfas) geeft een krakend geluid bij het nemen van een bocht.
Uw klacht doet mij echter denken aan een defecte servo pomp van de stuurbekrachtiging en dat geeft een jankend/gierend geluid dat zich (soms) ook kan voordoen als er stilstaand, met draaiende motor, aan het stuur wordt gedraaid.
In alle drie de gevallen is reparatie ten zeerste aan te raden.

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2015 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Leg dit anders nog eens voor op het forum van Problemcar klik hier en/of op een VW (Golf) forum bijv. klik hier (als dit al niet ergens ertussen staat op die sites).

door 1953 - Aug 5, 2015 om 18:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk moet uw stuurhuis worden vernieuwd c.q. vervangen.

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Aug 6, 2015 om 08:03
53 Antwoorden / 82 Vragen

Deze golf heeft een Servisch kenteken en ik gebruik hem hier zo'n 4 maanden die ik hier zomers verblijf, en als ik weg ben rijd een familielid er af en toe een stukje er in zodat hij niet altijd stil staat.

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

me
door mein33 - Aug 6, 2015 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 08:03]

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

De werkzaamheden aan de stuurbekrachtiging is geen klus voor "beun de haas" of hoe men die in Servië ook mag noemen. Hiervoor moet u echt een vakman inschakelen.

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Aug 6, 2015 om 16:53
53 Antwoorden / 82 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 10:25][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 08:03]

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

De werkzaamheden aan de stuurbekrachtiging is geen klus voor "beun de haas" of hoe men die in Servië ook mag noemen. Hiervoor moet u echt een vakman inschakelen.W Zit daar maar niet over in ik kom alleen maar in een garage waar de vakman zet

me
door mein33 - Aug 6, 2015 om 17:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 16:53][quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 10:25][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 08:03]

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

De werkzaamheden aan de stuurbekrachtiging is geen klus voor "beun de haas" of hoe men die in Servië ook mag noemen. Hiervoor moet u echt een vakman inschakelen.W Zit daar maar niet over in ik kom alleen maar in een garage waar de vakman zet

Heel verstandig van u en laat eens weten wat er nu echt aan de hand blijkt te zijn.

vr.gr. mein33

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Aug 19, 2015 om 20:32
53 Antwoorden / 82 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 17:37][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 16:53][quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 10:25][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 08:03]

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

De werkzaamheden aan de stuurbekrachtiging is geen klus voor "beun de haas" of hoe men die in Servië ook mag noemen. Hiervoor moet u echt een vakman inschakelen.W Zit daar maar niet over in ik kom alleen maar in een garage waar de vakman zet

Heel verstandig van u en laat eens weten wat er nu echt aan de hand blijkt te zijn.

vr.gr. mein33
Ik heb vandaag een nieuwe poelie plus v snaar op mijn stuurbekrachtiging gekregen en alles werkt nu perfect, dat koste mijn hier in Servië bij de VW en Audi dealer in € 67,45 . Allemaal nog bedankt voor jullie antwoorden.
Gr dhiemstra01.

me
door mein33 - Aug 20, 2015 om 09:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=dhiemstra01 schreef op woensdag 19 aug 2015, 20:32][quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 17:37][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 16:53][quote=mein33 schreef op donderdag 6 aug 2015, 10:25][quote=dhiemstra01 schreef op donderdag 6 aug 2015, 08:03]

Ik bedank jullie vriendelijk voor jullie antwoorden en zal nog eens om me heen zien om een monteur. Nogmaals bedankt.

De werkzaamheden aan de stuurbekrachtiging is geen klus voor "beun de haas" of hoe men die in Servië ook mag noemen. Hiervoor moet u echt een vakman inschakelen.W Zit daar maar niet over in ik kom alleen maar in een garage waar de vakman zet

Heel verstandig van u en laat eens weten wat er nu echt aan de hand blijkt te zijn.

vr.gr. mein33
Ik heb vandaag een nieuwe poelie plus v snaar op mijn stuurbekrachtiging gekregen en alles werkt nu perfect, dat koste mijn hier in Servië bij de VW en Audi dealer in € 67,45 . Allemaal nog bedankt voor jullie antwoorden.
Gr dhiemstra01.

Goed te horen dat het probleem, toch nog eenvoudig, is opgelost.
Succes en bedankt voor het terugmelden.

Vr.gr. mein33