drevil
door drevil Apr 11, 2009 om 18:11
Auto & vervoer

Kaartjes onbeperkt geldig?

Veolia (regelt ov in mijn omgeving) gaat de tarieven voor dagkaartjes verhogen. Ik koop deze altijd vooraf in. Achterop het kaartje staat:

  • Geldig op de dag van afstempeling in alle lijnbussen van Veolia ten
    zuiden van Echt en in de treinen (2e klas) op de Heuvellandlijn.
  • Geldig op maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en zaterdagen, zon- en feestdagen de hele dag.
  • Max. 2 kinderen t/m 11 jaar reizen gratis mee.
  • Ook geldig op lijn 70, op de Veoliabussen in Duitsland en op lijn 44 op Nederlands grondgebied.
  • U dienst uw vervoerbewijs te tonen bij het betreden van het voertuig.
  • Van toepassing zijn de algemene vervoervoorwaarden.
En dat is alles. Op 19 april gaan ze de tarieven verhogen van 4,20 naar 5 euro. Ik heb nog een hele partij kaartjes liggen en nu zegt veolia dat deze kaartjes maar geldig zijn tot eind juni, 2009.

Mag dit zomaar?

Groeten,

DrEvil

495 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag, dit zal ook zeker in hun algemene voorwaarden staan dat de kaartjes geldig zijn totdat er een prijsverhoging plaats zal vinden.
Wel balen..
Succes
Mastag

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag DrEvil,

Nee dat mag natuurlijk NIET!!!, zelfs niet als dat in hun voorwaarden staat. De genoemde periode is als overgangsperiode veels te kort. Ik zou hier dus werk van maken en schadevergoeding eisen. Zij zullen tenminste een inleverperiode moeten aanbieden waarin je de niet gebruikte kaartjes kunt inleveren tegen cash.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

<a href="http://www.veolia-transport.nl/uploadConnex/TheNetherlands/Algemeen/Algemene%20vervoervoorwaarden.pdf"> Algemene voorwaarden veolia </a>

Nou, dat moeten ze zijn. Er staat ook in de voorwaarden (zover ik kan zien) niks over geldigheid van dagkaarten. Alleen over strippenkaarten, waarvan de geldigheid 12 maanden na tariefwijziging vervalt....

Overigens zijn de "strippenkaart makers" wel zo slim om dit ook op hun kaart te vermelden...

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ging dus ff mis, het is deze link: http://www.veolia-transport.nl/uploadConnex/TheNetherlands/Algemeen/Algemene%20vervoervoorwaarden.pdf

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dacht ik dus ook. Het zijn een stel klunzen. Op de vorige dagkaarten (toen nog 4 euro) stond:

"Geldig op de dag van afstempeling in alle lijnbussen en treinen van Veolia ten
zuiden van Echt"

Mooi dus dat ik 1e klas ging zitten :-), daar heb ik toen veel discussies over gehad. Maar dat hadden ze op de huidige kaart dus al veranderd.

Maar wat ze nu weer verzonnen hebben slaat echt alles...

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haloo Dr. Evil,

Vraag me nu alleen even af over welke dagkaart het jij hebt.
Het zal een speciale kaart zijn welke wel in de voorverkoop te kopen is, want een normale dagkaart is alleen bij de chauffeur te verkrijgen en wordt dan ook ter plekke gestempeld.
Ongestempeld aanbieden is dus onmogelijk.

Tarieven 2009 - Dagkaart?

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet helemaal-dat hangt van de soort dagkaart af. Wel hebben ze vorig
jaar-als compensatie van de stakingsdagen-veel ongedateerde verspreid
aan vaste klanten. Via marktplaats zijn er veel van doorverkocht.

dat is in feite ook nu het beste alternatief om er nog wat voor te
beuren=trachten door te verkopen, met winst, kiet of verlies. of ze
zelf opgebruiken

geen enkel kaartje is onbeperkt geldig.