le
door leojohanriem Mar 7, 2004 om 21:38
Auto & vervoer

Kiezen voor dealer of fastfit

een uitlaat laten vervangen moet ik dat bij de dealer laten doen?
of bij een fastfitbedrijf ?zoals kwikfit

1336 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doorgaans is een bedrijf als kwikfit goedkoper dan uw dealer. Wat u vooral eerst moet checken is wat de garantievoorwaarden van de auto zijn. Dealers hebben vaak consules opgenomen waarin u verplicht wordt de auto bij de dealer te laten repareren omdat u anders de carroseriegarantie verliest! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou je adviseren om de prijzen te vergelijken, maar tevens de kwaliteit van het product wat er onder gezet word.
Garantie op gemonteerde delen kun je ook eens vergelijken, meestal is inderdaad de dealer wel iets duurder maar deze geruikt wel de originele onderdelen die niet altijd duurder hoeven te zijn.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

is de kwaliteit en vakmansschap het zelfde als van een dealer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komt u er in vredesnaam bij dat men de de carroseriegarantie verliest! Waar baseert u dat op? Wanneer een uitlaat vervangen moet worden is de auto vaak al op een leeftijd dat de meeste garantie er al wel af is, of men moet een ongelukje hebben gehad! Voor de rest geldt in dit soort situaties; laten maken daar waar men het goedkoopst uit is. Dat kan soms zelfs wel bij de dealer zijn. Andere garages zijn niet altijd goedkoper dan de dealer.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leg mij eens uit wat de carroserie garantie te maken heeft met een uitlaat? En ja, als je garantie hebt op de auto lijkt het mij logisch dat je de auto dan bij de dealer laat repareren........... De kwaliteit van uw antwoorden gaat er niet echt op voor uit.
Reactie voor de vragen steller: binnen de garantie naar de dealer, daarbuiten prijsopgave vragen bij een paar bedrijven en dan beslissen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een uitlaat maakt het niet zoveel uit, dus kunt u gerust informeren waar het product het goedkoopst is, de kwaliteit van een uitlaat doet niet onder dan die bij een dealer.
Tevens heeft u hiermee geen problemen dat de eventuele garantie op uw auto in geding komt, dit geld wel voor onderhoud aan de motor zelf.
Ik ben geen fan van kwik fit maar voor een uitlaat of banden ga ik er wel eens heen meer ook niet.
Over de kwaliteit van de monteurs kan ik heel kort zijn, je hebt goede en minder goede, maar datzelfde geld helaas ook bij de dealer.
Groet: Gery

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

een fast fitter zoals kwikfitt in dit geval is over het algemeen goedkoper dan een dealer maar dan komen we op het punt van kwaliteit.
koop maar eens een uitlaat bij de dealer en de fastfitter hier zit qua gewicht al een groot verschil de fastfit uitlaten zijn een stuk lichter omdat het materiaal dunner is dus na een jaar kan ie al weer doorgerot zijn. dit gebeurt vaak bij stadsritten want de uitlaat is niet voldoende warm om de condens die onstaat bij de motorverbranding voldoende te doen verdampen(bij elke liter benzine die verbrandt komt 1liter condes vrij) en om nog maar te zwijgen van losgerammelde tussen schotjes die zo hinderlijk resoneren bij een bepaalt toerental als ik mocht kiezen nam ik of een uitlaat van de dealer of bij een merkloze garage die de onderdelen bij een automaterialen zaak weghaald waar vaak een merk als bosal of walker word geleverd

ve
door verwijderd - Apr 22, 2004 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

kwik-fit gebruikt ook walker ,usn,tesh,en soms bosal dus uw verhaal dat een automaterialenzaak beter spul levert dan kwik-fit gaat dus niet op

ve
door verwijderd - May 18, 2004 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De onderdelen van de dealer zijn vrijwel altijd diirder. Dit heeft te maken met ondermeer de kwaliteit, maar ook met de winstmarge. Deze zal  bij de kwikfit lager liggen denk ik. Hoe het daarentegen met de uurlonen zit, weet ik niet. De levensduur van een uitlaat van de dealer is over het algemeen langer dan die van een fastfitter. Dit heeft wederom te maken met de kwaliteit. Wees u ervan bewust dat als u bij de fastfitter komt u geconfronteerd wordt met andere gebreken die de monteur opzoekt. Zij willen graag verdienen aan uw auto en zullen kijken wat nog meer te vervangen is. Ik twijfel niet aan hun technisch inzicht, echter zullen zij u zaken aanraden die niet altijd nodig zijn. Suc6

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

renetjuh,

Ik denk dat je niet eens weet hoe een uitlaat er in werkelijkheid uitziet. Denk je nou echt dat welke auto fabrikant dan ook een uitlaat zelf maakt. NOT.

Daarbij is het zo dat je BV bij kwik-fit 2 jaar garantie krijgt op uitlaten. Dit is meestal bij een dealer een jaar.

Dus loop alsjeblieft niet van die onzin te verkondigen als je totaal niet weet waar je het over hebt!!