Kilometervrij.nl
Goede dag,
In december 2010 hebben we bij kilometervrij.nl een bus gehuurd inclusief 2 hondjes voor een verhuizing.
De hondjes zijn de bus niet uit geweest omdat alles over het balkon getild is zo de bus in.
De bus is netjes zonder schade op hun terrein terug gezet.
De volgende dag heeft een medewerker geconstateerd dat er een ster in de voorruit zat en dat een hondje een wiel met stuk zou zijn.
Ik heb 2x een klachtenbrief gestuurd en krijg daar vage reacties op.
Heb gevraagd om bewijzen waaruit blijkt dat wij de schade hebben veroorzaakt. (Al is het maar mogelijk om een reparatiebon van de auto mee te zenden waarop een reparatiedatum enzo staat).
Niets van dat alles. We worden met een kluitje in het riet gestuurd.
Wie heeft er goede adviezen zodat wij alsnog onze borg terug krijgen (Of bewijzen dat er schade aan de bus was nadat wij hem hebben gehuurd).
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Andre
Dat zijn de gebruikelijke praktijken bij dit soort bedrijfjes , altijd voor je een auto huurt of leent samen met de verhuurder om de auto heenlopen en eventuele beschadigingen noteren .
Het zal lastig worden om uw borg terug te krijgen , probeer zoveel mogelijk ondertekende getuigen verklaringen te krijgen van de mensen die geholpen hebben met de verhuizing of mensen die u met de schadevrije bus gezien hebben , en ga nogmaals persoonlijk met de verklaringen naar het verhuurbedrijf en eis de borg terug
Hans
zorg dat u voldoende getuige heeft en dan een aangetekende brief sturen.
een verklaring erbij dat er geen schade door u veroorzaakt is.
ook daar de borg in terug eisen.
en neem de hondjes mee als u er eventueel heen wandelt.
zij staan zwak omdat de eventuele schade de volgende dag pas ontdekt is.
zij hadden de bus in uw bij zijn moeten controleren.
de meeste verhuur bedrijven verhuren incl allrisk verz.
vaak laten ze de klant ook het eigen risico afkopen.
heeft u een rechtsbijstand verzekering??
Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.
Groetjes,
Andre
Heeft u de door hun geclaimde schade gezien ?
Of zeggen zij maar wat , hebben zij foto's van de schade ?
Ik heb om foto's van de schade gevraagd.
Die willen ze niet geven.
Ook een bon van de reparatie mag ik niet zien.
(Die hebben ze denk ik niet).
[quote=andrevvl schreef op maandag 17 jan 2011, 19:00]Het probleem is dat de bus is terug gebracht toen zij al gesloten waren.
Je kan de bus dan op hun terrein zetten en de volgende dag bekijken zij de bus op schade.
Er was geen schade op het moment dat wij de bus op het terrein hebben terug gezet.
Zij claimen wel schade de volgende ochtend en willen geen bewijs versturen van de door hun geconstateerde schade.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het gaat hier niet om hele grote bedragen.
Maar als ze dit bij iedereen zo doen dan lopen ze wel lekker binnen.
Groetjes,
Andre
daarom geen bewijs geen schade.
trap er niet in.
raadpleeg uw rechtsbijstand vezekering echt wel.
groot of klein bedrag het is beide niet eerlijk.
Dan is het dus duidelijk u wordt genaaid .
Nogmaals , ga naar het bedrijf neem indien aanwezig zoveel mogelijk getuigen verklaringen mee , zeg erbij dat je kassa al hebt ingeschakeld en dat je zonder tegenbewijs direct jouw borg terug wilt hebben.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .
[quote=snah schreef op maandag 17 jan 2011, 19:53]Ik weet niet om welk bedrag het gaat , maar een rechtsbijstandsverzekering inschakelen voor een klein bedrag gaat niet lukken .
informatie echter altijd wel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer